بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

تفکر داعش همچنان در منطقه وجود دارد/ جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام است


امام جمعه میبد بیان داشت: امروز داعش در منطقه شکست خورده اما تفکر آن همچنان هست.

به گزارش میبد خبر، امام جمعه میبد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: تقوا سبب گوارا شدن زندگی و گشایش درهای بهشت می‌شود.

وی با اشاره با گرامیداشت هفته بسیج تأکید کرد: روح و فرهنگ بسیجی در همه کار های ما باید تجلی پیدا کند و با روح و فرهنگ بسیجی و انقلابی می توانیم دنیا را آباد کنیم و در آخرت خود پیشتاز باشیم. بسیجی بودن یعنی خدایی بودن و فداکاری و اتکا به خدا و یک بسیجی بن‌ بست نمی‌شناسد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که مردم و مسئولان باید تفکر بسیجی داشته باشند و همه قدر آن را بدانند، تصریح کرد: بسیج خود یک معجزه گر است و اگر به خاطر فعالیت های این نهاد در سطوح مختلف نبود، کشور دچار معضل ها و گرفتاری های فراوان می شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تبریک ایام میلاد رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و همچنین فرا رسیدن هفته وحدت به همه مسلمانان جهان، اظهار داشت: نعمت وجود مقدس نبی مکرم اسلام  تنها نعمتی است که خداوند به واسطه آن نعمت بر بشر و مؤمنین منت گذاشته است.

وی بابیان اینکه دشمن در طول تاریخ همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه در بین شیعه و سنی بوده است، افزود: باید از هرگونه سخن و رفتار تفرقه‌آمیز پرهیز شود و مراقب توطئه‌های دشمنان باید باشیم.

امام جمعه میبد در ادامه عنوان کرد: جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و انسجام است و باید از هر ابزاری برای توسعه وحدت در جهان اسلام استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در میبد با بیان این‌که امروز داعش در منطقه شکست خورده اما باید بدانیم تفکر آن همچنان هست و باید مراقب باشیم، یادآور شد: امروز تمام کشورهای منطقه وظیفه دارند که گام مهمی برای مبارزه با داعش بردارند و اختلافات را برطرف کنند چرا که تفکر داعش در چنین بستری رشد می‌کند.

مدیر حوزه های علمیه کشور  با اشاره به فرارسیدن دهم آذر سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، تاکید کرد: امیدواریم مجلس به وظایف قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری و نظارت خود به‌درستی اقدام کند و مجلسی در تراز انقلاب اسلامی باشد.

آیت‌الله اعرافی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید تلاش کنند که رفتار و کردار شهید مدرس در کارهایشان الگو باشد، بیان داشت: باید قوانینی در کشور مصوب شود که گره گشای کار مردم باشد. ملت مشکلات فراوانی ازجمله اقتصادی و سیاسی و نظامی دارد که باید با شجاعت و قاطعیت راه مدرس را طی کنیم و مبادا مجلس و مسئولان از این راه نورانی و استقلال‌خواهی و شجاعت فاصله بگیرند.

خطیب جمعه میبد در پایان ضمن تبریک روز جهانی معلولان تأکید کرد: حمایت‌های دولت ارزشمند است اما بیش از این باید باشد و برخی کاستی هاباید مرتفع شود مردم باید پذیرای معلولان باشند و جانبازان باید جایگاه داشته باشند وهمچنین مناسب‌سازی فضاهای عمومی در جهت تسهیل رفت‌ و آمد معلولان که باید مرتفع شود.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.