بازگشت به صفحه کامل
بدعهدی آمریکا تکمیل شد؛

ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد/ بیشترین سطح تحریم‌ها علیه ایران اعمال خواهد شد+عکس


رئیس جمهور آمریکا با حضور در کنگره و ایراد سخنرانی، رسما خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام و فرمان اجرایی تحریم‌های شدید علیه ایران را امضا کرد.

به گزارش میبد خبر، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دقایقی پیش سخنرانی خود درباره خروج از توافق هسته‌ای ایران را آغاز کرد.

ترامپ در آغاز سخنرانی خود بار دیگر اتهاماتی را درباره حمایت ایران از تروریسم بیان کرد.

وی در سخنرانی خود مدعی شد که نظام ایران سازمان‌های تروریستی را تامین مالی کرده و ثروت ملت خود را به هدر داد.

ترامپ در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران از القاعده، طالبان، حماس و حزب‌الله حمایت می‌کند و موشک به منطقه صادر می‌کند.

وی مدعی شد: توافق هسته‌ای به ایران اجازه داد تا غنی سازی اورانیوم را ادامه دهد و این توافق فاجعه آمیز به نظام ایران میلیون ها دلار اعطا کرد و به ایران اجازه می‌دهد تا در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای قرار بگیرد.

ترامپ ادعا کرد: امروز دلایل قاطعانه‌ای داریم که وعده‌های ایران درباره وقف غنی سازی اورانیوم دروغ بوده و اگر به این توافق اجازه داده شود که ادامه یابد مسابقه تسلیحات هسته‌ای در خاورمیانه بوجود خواهد آمد و این توافق فعالیت‌های ایران برای بی ثبات کردن منطقه را متوقف نکرد و این توافق نتوانست مانع از توسعه برنامه موشکی بالستیک ایران شود.

وی مدعی شد:  توافق هسته‌ای نمی‌تواند مانع از دستیابی ایران به خطرناکترین سلاح‌ها شود.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر با شرکا و متحدانمان برای اصلاح برجام تلاش کردیم ... بعد از مشورت‌های اخیر برای ما مشخص شد که نمی‌توانیم مانع از دستیابی ایران به بمب هسته‌ای شویم.

وی در حالی که توافق هسته‌ای را از اساس معیوب دانست، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد. وی افزود که فرمانی اجرایی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را امضا خواهم کرد.

ترامپ در انتها گفت که برای مذاکره مجدد یک توافق هسته‌ای قابل قبول با ایران «آماده، مایل و توانا» است.

دونالد ترامپ بلافاصله بعد از سخنان خود فرمانی اجرایی را برای خروج از برجام و برگرداندن تحریم‌های هسته‌ای ایران امضا کرد.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.