بازگشت به صفحه کامل
رييس كميسيون اصل 90، مجلس شورای اسلامی:

تخلف مالياتي 7 هزار ميليارد توماني معدن چادرملو محرز است/«عدم تحقق درآمدهاي مالياتي دولت»از معدن بخشی از تخلفات


رييس كميسيون اصل 90 مجلس به رغم ادعای تابش نماینده مردم اردکان گفت: تخلف مالياتي حدود 7 هزار ميليارد توماني از سوي معدن سنگ آهن چادرملو يزد محرز است و كميسيون در حال رسيدگي به اين موضوع است.

در حاشيه جلسه علني روز گذشته مجلس پورمختار در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسي تخلف معدن چادرملو در كميسيون اصل 90 مجلس گفت: پرونده معدن چادرملو در حال بررسي و در مرحله كارشناسي است و بر اساس خبري كه ديروز از كارشناس پرونده گرفته شد كليات پرونده محرز است و بخشي از اين تخلفات در مورد عدم تحقق درآمدهاي مالياتي دولت ازمحل اين معدن است.

 

وي گفت: در اصل درآمدهايي كه بايد از طريق پرداخت ماليات توسط معدن به دولت وصول شود پرداخت نشده ولي برخي اختلافات ميان معدن و دولت براي محاسبه ماليات وجود دارد.

 

وي افزود: آنچه كه فعلا اعلام شده است 7 هزار ميليارد تومان از درآمدهاي دولت از محل ماليات است كه هنوز محقق نشده و در اين موضوع از وزير اقتصاد و دارايي سوال شده و اميدواريم ايشان به اين پرونده ورود كنند و پاسخ سوالات ما را بدهد.

رئيس كميسيون اصل 90 در مورد برخي صحبت‌ها در مورد تخلفات و ايجاد رانت در اين معدن گفت: آنچه كه امروز در كميسيون مورد بررسي است مرتبط با موضوع درآمدهاي مالياتي است، البته به طور كلي فروش سنگ آهن در كشور از سوي تمام معادن يكي از موضوعات ويژه ما دركميسيون اصل 90 است كه درحال پيگيري آن هستيم و مهم تر از همه اينها علت خام فروشي سنگ معدن است كه ما به جد پيگير اين موضوع هستيم و از وزارت صنعت و معدن انتظار داريم تنها به بخش تجاري آن نپردازد و موضوع صنعت و معدن را متوجه قرار دهد و معدن داران را به تبديل مواد خام معدني به شمش و كالا ترغيب كند.

وي تاكيد كرد: اينكه گفته مي‌شود مجلس اجازه ورود به پرونده چادرملو را ندارد درست نيست و هر كس مي تواند در اينباره صحبتي داشته باشد اما ما به عنوان كميسيون اصل 90 به وظيفه خود عمل مي كنيم چرا كه معدن چادرملو مانند ساير معادن جزو انفال محسوب مي‌شود و حق بهره برداري از آن در اختيار شركت هاي خصوصي است و اگر اين شركت ها تخلفي در اين ضوابط داشته باشند سلب امتياز خواهند شد.

گفتنی است پیش از این تابش نماینده مردم اردکان در واکنش به موضوع وجود رانت در معدن چادرملو گفت: طبق پیگیری‌های من متاسفانه در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.
به گزارش ابرار وی تاکید کرد :طبق پیگیریهای من در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.

نماینده اردکان در تشریح چگونگی طرح خبر رانت در چادرملو گفت: یکی از خریداران سنگ چارملو با شخصی خارج از مجموعه معدنی دچار اختلاف می شود و کار آنها به دادگاه می کشد و طرف مقابل محکوم می گردد. آن شخص با وکیل خود برای ایضاء و اذیت ایشان طرح دعوا مبنی براینکه در خریدها سهم مشارکت دارد می نماید و پس از رد دعوی ایشان در محکمه؛ شروع به نشر اخبار کذب و نامه پراکنی بنام تعدادی از کارگران معدن و بدون امضاء می‌نماید.

با توجه به شدت نشر این اکاذیب در دیماه سال قبل گروه ویژه اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شرکت مراجعه و پس از 4 ماه کار مداوم به نتیجه ای مبنی بر وجود تخلف در شرکت نمی رسد.

تابش تاکید کرد:وکیل شخص محکوم شده بدنبال آن است تا با استفاده از ابزار مجلس، خبرنگاران و خبرگزاری ها علیه معدن چادرملو فضا سازی کند.
وی ادامه داد: از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ام اگر مواردی را نقض قانون می بینند به ما ارجاع دهند تا رسیدگی کنیم.

منبع: یزدرسا

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.