بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در دیدار با طلاب حوزه علمیه میبد:

تحصیل، تهذیب و خودسازی لازمه زندگی طلبگی است+ تصاویر


آیت الله اعرافی در دیدار با طلاب حوزه علمیه میبد تحصیل، تهذیب و خودسازی لازمه زندگی طلبگی دانست.

به گزارش میبد خبر، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار با طلاب حوزه علمیه شهرستان میبد بیان داشت: طلاب بایستی در تهذیب نفس، حرکت در مسیر مکارم اخلاق و جدیدت در تحصیل اهتمام ویژه داشته باشند و از تک تک لحظات حضور در حوزه برای تعالی فکری و معرفتی خود بهره جویند.

وی با اشاره به لزوم تحصیل همراه با تهذیب و خودسازی برای طلاب گفت: درس و بحث را فدای امور جنبی نکنید، بهتر است سیره علما، عرفا و فقهای بزرگ را الگوی خود قرار دهید تا در آینده جامعه شاهد علمایی فاضل باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: نگهبانی از اخلاق، ایمان، معنویت جامعه وظیفه دیگر طلاب و حوزویان است که باعث شده تا دو بال تربیت، تهذیب، اخلاق و پاکسازی درون نفس همراه با بال علم و اندیشه و کارشناسی دین باید به حرکت دربیاید.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به این موضوع که طلبه ها نباید خود را دست کم بگیرند، افزود: ما و شما به حوزه آمده ایم تا با خدا معامله کنیم و در کوره سختی این راه ساخته و پرداخته شویم.

آیت الله اعرافی با اشاره به زندگی علمای بزرگی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری اذعان داشت: حاج شیخ عبدالکریم حائری و بزرگان دیگر در حالیکه  در سخت ترین شرایط زندگی می کردند بواسطه شخصیت، اخلاق و روح معنوی والایی که داشتند امروز شاهد آن هستیم که افکار و عقاید با ارزش آنها بر عالم سایه افکنده است.

وی در مورد حوزه های علمیه بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید پایگاه اخلاقی و فرهنگی جامعه باشند زیرا فرهنگ حوزه، فرهنگ معامله نیست و پایه‌های اخلاقی و اعتقادی باید بیش از هر چیز دیگری تقویت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در مورد مهمترین ویژگی حوزه های علمیه اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی حوزه‌های علمیه در طول تاریخ اتصال سلسله علما به معصومین بوده و این اتصال هیچ گاه قطع نشده است و هویت حوزه را شکل می‌دهد. مردمی بودن، در کنار محرومین و مستضعفان بودن، سیاسی و انقلابی بودن و فرامرزی و بین المللی بودن از دیگر ویژگی‌های حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بوده است.

وی تصریح کرد: از دیگر شاخص‌های مهم حوزه‌های علمیه می‌توان به عمق، ژرفای علمی و علمیت آن اشاره کرد که باید حفظ و تقویت شود زیرا حوزه‌های علمیه قرن‌ها در پرتو نگاه الهی، علوم بشری را حفظ کرده و توسعه داده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور در پایان از طلاب خواست با جدیت تحصیل و تهذیب را دنبال کنند و گفت: دوره بسیار کوتاه نوجوانی و جوانی را به شوخی نگیریم، زیرا همه آینده ما در همین چند سال رقم می خورد و باید مدیریت جدی و خوبی روی خودمان و اعمالمان داشته باشیم. طلاب باید در حفظ و تقویت سنت‌های حوزه نیز تلاش کنند.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.