بازگشت به صفحه کامل
فعال اقتصاد مقاومتی و تولید کننده نمونه کشوری:

تحریم ها، تامین آذوقه بلدرچین را با مشکل مواجه کرده است


تولیدکننده نمونه کشوری بابیان اینکه عمده خوراک بلدرچین سویا و ذرت است، گفت: گندم را می‌توان از داخل تأمین کرد اما باید ذرت و سویا را وارد کنیم و وجود تحریم‌ها این کار را بسیار دشوار کرده است.

به گزارش میبد خبر، بلدرچین پرنده‌ای است که از خانواده قرقاول‌ها است و گوشت این پرنده که سرشار از اسیدهای آمینه کمیاب است.
 
میزان پروتئین موجود در گوشت بلدرچین 5 تا 10 درصد بیشتر از سایر پرندگان و نشخوارکنندگان است. به همین دلیل در اغلب نقاط دنیا متخصصان برای افراد مُسن و ازکارافتاده که احتیاج مُبرمی به ترمیم سلول‌های ازدست‌رفته بافت‌های خوددارند، مصــــرف گوشت بلدرچین را تجــــویــــز می‌کنند.
 
از طرف دیگر به دلیل وجود عناصر معدنی کمیاب و ویتامین موجود در گوشت این پرنده، برای چون آسم، تشنج، فشارخون بالا، ضعف اعصاب و یا در مواردی ناراحتی‌های روانی و همچنین بی‌خوابی نیز بسیار مفید است.
 
حسین سمیع زاده پرورش‌دهنده نمونه کشوری در سال جاری بلدرچین در میبد در خصوص فعالیت خود در این زمینه در گفتگو با خبرنگار  میبد خبر گفت: ۲۲ سال است درزمینهٔ پرورش بلدرچین فعالیت دارم و 30 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در این واحد که دارای پروانه 334 هزاری است فعالیت دارند.
 
 
وی ادامه داد: پرورش بلدرچین در این واحد تولیدی به‌صورت زنجیری است، به‌ گونه‌ ای که یک سالن مخصوص تخم‌گذاری و تخم‌ها بعد از یک هفته در دمای هفده درجه قرار خواهند گرفت و بعد از 45 روز در دستگاه جوجه‌کشی قرار داده و جوجه‌ها از تخم بیرون میاید بعد از بیرون آمدن به سالن نگهداری منتقل می‌شوند و بعد از نگهداری 45 روزه آن‌ها کشتار و به بازار عرضه می‌شود.
 
سمیع زاده در ادامه با اشاره به اینکه اکنون کشتار بلدرچین در خود این واحد تولیدی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: متأسفانه اکنون عمده مشکلی که بر سر راه ما وجود دارد نبود یک کشتارگاه تمام صنعتی و بهداشتی است که باعث شده است ما صادراتی نداشته باشیم.
 
بزرگ‌ ترین تولیدکننده خاورمیانه با توجه به اینکه اکنون در شهرستان میبد ۸ واحد پرورش بلدرچین فعالیت می‌کنند، افزود: با احداث یک کشتارگاه صنعتی و بهداشتی می‌توان تمام این واحد‌های تولیدی را پوشش داد و حتی ظرفیت صادرات این محصول را به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس داریم.
 
وی با تأکید بر اینکه شهرستان میبد و استان یزد ظرفیت و قابلیت صادرات گوشت بلدرچین به کشورهای عربی و حوزه خلیج‌فارس را دارد، گفت: متأسفانه بازار داخلی با مشکل اشباع مواجه است و نمی‌تواند جوابگوی تولید بالای این گوشت باشد و مسئولان باید تلاش کنند با احداث یک واحد صنعتی و بهداشتی راه صادرات نیز هموار شود ونیز جهت مصرف این گوشت سرشار از ویتامین برای مردم فرهنگ‌سازی شود.
 
حسین سمیع زاده کمبود ذرت و سویا که از خوراک اصلی این پرنده است را از دیگر مشکلات پیش روی این واحد تولیدی برای پرورش بلدرچین عنوان کرد و افزود: متأسفانه ذرت و سویای موجود در کشور جوابگوی نیاز پرورش‌دهندگان بلدرچین نیست و در کشور کم است که باید از کشورهای خارجی وارد کرد که البته به علت وجود تحریم‌ها این امر بسیار سخت است.
 
این فعال اقتصادی و نمونه کشوری سال جاری در پایان ضمن تشکر و قدردانی و تشکر از همه مسئولان شهرستان اعم از فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان درخواست کرد: مسئولان باید بیشتر تلاش کنند تا بتوان مشکل اصلی و بزرگ کشتارگاه مکانیزه و بهداشتی جهت صادرات در میبد هرچه زودتر راه‌اندازی و احداث شود تا بتوانیم به معنای واقعی به اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند.
انتهای پیام/اد



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.