بازگشت به صفحه کامل

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد؛

تجهیز بخش ویژه نابینایان کتابخانه مرکزی میبد/ برگزاری نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان+ تصاویر


به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نشست کتاب خوان ویژه نابینایان و کم بینایان شهرستان میبد در کتابخانه مرکزی برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، ندا سادات دهقانی فیروزآبادی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد در مورد این بخش بیان داشت: بخش ویژه نابینایان و کم بینایان کتابخانه مرکزی میبد بطور رسمی فعالیت خود را در سال 1394 آغاز کرد.

وی در مورد تجهیزات و امکانات این بخش اظهار داشت: این بخش از کتابخانه مرکزی دارای ۱۰۰ عضو نابینا و کم بینای میبدی می باشد که ۲۵ نفر از این عزیزان عضو فعال هستند و حضور مستمر در کتابخانه دارند. در این بخش 500 کتاب بریل و 7 هزار کتاب صوتی موجود می باشد که در استان یزد بی نظیر است. کتب صوتی بر روی هارد رایانه کتابخانه می باشد که اعضای عادی و نابینا می توانند از آنها استفاده کنند. در گذشته یک دستگاه برجسته نگار در مجموعه بوده که در حال حاضر و با کمک های خیر محترم یک دستگاه دیگر به همراه دستگاه سروش برای مجموعه خریداری و در اختیار اعضا قرار گرفته است. سه دستگاه رایانه با تمامی امکانات نیازهای اعضا را برطرف می سازد. تعویض درب ورودی برای راحتی ورود و خروج نابینایان و تجهیز قفسه های کتاب از دیگر اقدامات خیری در مجموعه می باشد. این بخش شنبه تا چهارشنبه از ساعت 7:30 صبح الی 19 عصر و پنج شنبه ها از ساعت 7:30 لغایت 13 برای استفاده اعضا باز می باشد.

وی در مورد دوره های آموزشی این مجموعه اذعان داشت: این مجموعه قصد دارد تا دوره های ویژه رایانه شامل سخت افزار و نرم افزار را برای روشندلان برگزار کند. همچنین دوره آموزش خط بریل را داشتیم که در این دوره 2 خواهران از اتباع افغانستان توانستند توسط یکی از اعضای مجموعه با سواد و حافظ قرآن کریم شوند. برگزاری دوره های بازی های فکری و شطرنج ویژه روشندلان نیز در حال پیگیری می باشد. جلسات جامعه نابینایان نیز در همین مکان برگزار می شود.

دهقانی در مورد نشست امروز توضیح داد: نشست کتاب خوان از طرح های نهاد کتابخانه های عمومی کشور از سال 1392 راه اندازی شده است. این نشست در قالب دو بخش مدرسه ای و ویژه برگزار می شود که نشست امروز ویژه نابینایان و کم بینایان بود. در این برنامه هرکدام از اعضا کتابهای خوانده شده را برای دیگران بیان و ارائه می کنند. کتابهای شب های پیشاور، منتهی الامال، معراج السعادة و لالایی برای دختر مرده از جمله کتبی بود که در این نشست به آنها پرداخته شد.

وی در پایان در مورد مهمترین مشکل اعضا بیان داشت: با توجه به تجهیز کامل بخش نابینایان کتابخانه مرکزی میبد اصلی ترین مشکل اعضا بحث ایاب و ذهاب آنها می باشد که امیدواریم با همکاری و مساعدت مسئولین و خیرین محترم این امر مرتفع شود.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.