بازگشت به صفحه کامل

تبریک یا تأسف، خط قرمزهایی که ظریف باید بداند!


دولتمردان باید بدانند که کوچکترین حرکت، پیام و سخن آنان در زیر دقیق ترین ذره بین های نقد و بررسی تحلیل گران مسایل جهانی قرار دارد و عواقب کوچکترین اقدام نابجا از سوی آنان دامنگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گزارش  میبد خبر به نقل از طنین یاس، خبر کوتاه بود و اما شکننده: « وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی خطاب به عادل بن احمد الجبیر انتصاب وی را به سمت وزیر خارجه عربستان سعودی تبریک گفت. محمدجواد ظریف در این پیام ابراز امیدواری کرده است که در دوره مسئولیت جدید عادل‌بن‌احمد الجبیر شاهد گسترش روابط دو ملت و دو دولت جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی باشیم»!


چند بار متن خبر را خواندیم تا باورمان شود اشتباه نکرده ایم، جای کشورها را یا شاید هم جای آدم ها را. اما خبر درست بود و موجی از بهت و حیرت را در ما ایجاد کرد. با خود فکرکردیم شاید آقای ظریف فراموش کرده است که تاکنون 1250 نفر از مسلمانان یمنی تنها در عرض شش هفته به دست رژیم جنایتکار آل سعود به خاک و خون کشیده شده اند!


شاید آقای ظریف فراموش کرده است که جنگ نابرابری که رژیم آل سعود بر علیه مسلمانان بی دفاع یمنی صورت داده است به واقع جنگی است که از سوی سردمداران استکبار جهانی یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت و برنامه ریزی می شود!


شاید آقای ظریف فراموش کرده است که چندی پیش در عین وقاحت و ناباوری شاهد تعرض مأموران گیت بازرسی فرودگاه جده با دو نوجوان ایرانی بودیم که تاکنون نیز وزارت امور خارجه عربستان علی رغم وعده و وعیدهای بسیار ، پیگیری قابل توجهی در این زمینه صورت نداده است!


شاید آقای ظریف فراموش کرده است که از سرگیری روابط معمول و مرسوم ایران و عربستان باید به مجازات و یا حداقل عذرخواهی مقامات رسمی عربستان موکول شود، چه برسد به ارسال پیام تبریک و خوش و بش!!


شاید از همه جالب تر این باشد که درلیست محدود و معدود تبریک گویندگان به وزیر خارجه عربستان  نام حامیان و طرفداران رژیم کودک‌کش سعودی نیز به چشم می خورد که همنوایی ایران با این کشورها جای بسی تأسف و دل آزردگی را به همراه دارد!


اما تأمل در واکنش روزنامه العربیه چاپ لندن به این پیام تبریک نیز خالی از لطف نیست که از آقای ظریف درخواست می شود خط به خط این تحلیل جالب را رصد بفرمایند. روزنامه العربیه این گونه می نویسد: « این پیام تبریک موجب شگفتی برخی شد، زیرا ایران در چند سال گذشته به تلاش برای طراحی ترور الجبیر هنگامی که سفیر عربستان سعودی در آمریکا متهم شده بود. ناظران سیاسی بر این باورند پیام تبریک به ضعیف شدن ایران پس از حمله به یمن وناکامی های ایران در سوریه اشاره می کند. از این رو، ایران می خواهد از تغییراتی که پادشاه عربستان سعودی در حکومت ایجاد کرده است بهره برداری کند تا از شدت درگیری های که به نفع تهران نیست، بکاهد.»


در پایان مسئولان و دولتمردان باید بدانند که کوچکترین حرکت، پیام و سخن آنان در زیر دقیق ترین ذره بین های نقد و بررسی تحلیل گران مسایل جهانی قرار دارد و عواقب کوچکترین اقدام نابجا از سوی آنان دامنگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود. لذا شایسته است مسئولان تمام تلاش خود را در جهت هماهنگ سازی اقدامات و عملکردها با ارزش ها و باورها اسلامی مصروف بدارند تا تایید و مقبولیت مردم و از همه بالاتر رهبر معظم انقلاب اسلامی را به دنبال داشته باشند.

آنچنان که مقام معظم رهبری نیز علی رغم حمایت های بی دریغ خویش از دولت اینگونه بیان فرموده اند که: « من از همه‌ی دولت ها در دوران مسئولیّت خودم حمایت کردم؛ از این دولت هم حمایت می کنم. هرجا هم لازم باشد تذکّر می دهم؛ البتّه چک سفید امضا هم به کسی نمیدهم. نگاه می کنم به عملکردها و برحسب عملکردها قضاوت میکنم و به توفیق الهی و به کمک الهی، برحسب عملکردها هم عمل خواهم کرد.»

  بیانات مقام معظم رهبری 3 فروردین 1394


انتهای پیام/ص




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.