بازگشت به صفحه کامل

تاکنون هیچ مورد از بیماری آنفلوانزا در استان یزد مشاهده نشده است


رئیس شبکه دامپزشکی یزد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پایش مستمر این بیماری در دستورکار دامپزشکی می باشد.

به گزارش میبدخبر،  رئیس شبکه دامپزشکی یزد خاطر نشان کرد: جهت مقابله به موقع با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، از فعالیت واحدهای مرغداری که امکان اصلاح فرایند و رعایت موارد ایمنی برای آن ها وجود نداشته؛ جلوگیری شده و دوره های آموزشی جهت ارائه تذکرات و هشدارهای لازم به مرغداران برگزار شده است.

هادی زارع برخورد با عرضه کنندگان طیور زنده در شهر یزد وکنترل تردد در مبادی ورودی و خروجی شهر را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد.

زارع در حوزه اقدامات پیشگیری از آنفلوانزا گفت: از ادامه فعالیت 13 واحد غیر مجاز جلوگیری و به 5 واحد مشکل دار بعد از انجام اصلاحات لازم، مجوز جوجه ریزی داده شد.

وی افزود: آموزش لازم به صورت چهره به چهره با تک تک مرغداران و حتی کارگران مشغول به کار در واحد انجام شده و و نکات مهم و توصیه‌های بهداشتی بیان شده است.

زارع با بیان آنکه تا کنون هیچ مورد بیماری آنفلوانزا در استان مشاهده نشده است؛ خواستار رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی از سوی مرغداران، برای سپری شدن فصل سرما بدون بیماری شد.

رئیس شبکه دامپزشکی یزد در پایان ضمن تشکر از همکاری نیروی انتظامی در برخورد با عرضه کنندگان مرغ بومی به صورت دوره گرد، خواستار همکاری بیشتر این عزیزان در این زمینه شد.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.