بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت ميبد:

تاكيد رهبري به اقتصاد مقاومتي مهمترين راهبرد سال ۹۳ بود


امام جمعه موقت ميبد در خطبه هاي آخرين جمعه سال ۹۳ با اشاره به مهمترين راهبردهاي سال ۹۳ ، توجه به اقتصاد مقاومتي ، اقتدار داخلي و ثروت ها ، توان و استعدادهاي اقتصاد داخلي را از مهمترين راهبردهاي سال ۹۳ و توصيه هاي مقام معظم رهبري خواند .

به گزارش میبد خبر به نقل از میبد آدینه ، حجت الاسلام محمد اعرافي با بيان اينكه نبايد در اقتصاد و ساير عرصه ها چشم به دست دشمن دوخت حتي اگر مذاكرات نتيجه بخش باشد و تحريم ها برداشته شود تصريح كرد : بارها رهبر معظم انقلاب تاكيد كردند اگر به توليد داخلي تكيه كنيم و اقتدار و اعتماد به نفس خود را در اين راستا حفظ كنيم دشمن در هيچ يك از عرصه ها نمي تواند ملت بزرگ ايران را به زانو در آورد .

خطيب جمعه موقت ميبد گفت : براي مقابله با استكبار نبايد در هيچ يك از عرصه ها فريب خنده هاي ظاهري دشمن را خورد .

وي مقاومت ۵۱ روزه مردم غزه در مقابل رژيم تا بن دندان مسلح صهينونيستي و آزادي استان صلاح الدين و تكريت عراق با همت و مجاهدت و كمك مستشاري و لجستيكي ايران اسلامي و بسيج مردمي عراق را از مهمترين تحولات سال ۹۳ عنوان كرد و افزود : اين تحولات همچنان ادامه دارد تا ريشه اين غده سرطاني داعش را از منطقه بيرون بياورد.

امام جمعه موقت ميبد همچنين با اشاره به پرونده جنجالي فساد اقتصادي در داخل را هم يكي از پرونده هاي  جنجالي سال ۹۳ عنوان كرد و گفت : رسيدگي به برخي از پرونده هاي جنجالي من جمله پرونده جنجالي يكي از آقاياني كه براي او حكم بريده شد از كارهاي بزرگي بود كه از سوي قوه قضائيه انجام گرفت و ما از قوه قضاييه مي خواهيم براي مقابله با فساد اقتصادي و امنيتي اين حكم را اجرا كنند .

خطيب جمعه موقت ميبد در ادامه با اشاره به تقارن سالروز شهادت فاطمه زهرا سلام الله عليها با ايام عيد باستاني نوروز ، بر رعايت حرمت ايام فاطميه تاكيد كرد و گفت : بهار و زنده شدن طبيعت همراه با ايام فاطميه مايه بركت است .

حجت الاسلام اعرافي با بيان اينكه ديد و بازديد و تبريك سال نو و توجه به صله رحم از تاكيدات اسلام در ايام نوروز است گفت : دو چيز در نوروز بركت است يكي همان توجه به صله رحم ، ديد و بازديد و تبريك و توجه به فقرا است و ديگري  اين كه اين موارد اگر همراه با باطن بركت باشد زندگي ما را الهي و معنوي مي كند و اين همان الگويي از فاطمه زهرا سلام الله عليها و اميرالمومنين حضرت علي (ع) است كه كدورت ها را برطرف و اختلافات را كنار  و عمر را افزايش مي دهد .

وي در ادامه بيست و نهم اسفند سالروز ملي شدن صنعت نفت را گرامي داشت و گفت : بيست و نهم اسفند براي ملت ايران از بزرگترين روزهايي است كه توسط مجاهدت هاي نهضت اسلامي من جمله آيت الله كاشاني صنعت نفت از زير يوغ استعمار و پير فرتوت انگليس خارج و ملي اعلام شد .

خطيب جمعه موقت ميبد ، دوم فروردين سالروز هجوم رژيم صفاك پهلوي به مدرسه فيضيه در سال ۴۲ را هم يادآور شد و گفت : اين حمله ددمنشانه انجام شد تا جلوي پاي نهضت اسلامي سنگ بیاندازند و جلوي رشد انقلاب اسلامي را بگيرند كه به فضل الهي موفق نشدند.

حجت الاسلام اعرافي ، سوم فروردين سال ۱۳۰۱ هجري شمسي سالروز تاسيس حوزه علميه قم توسط مرحوم آيت الله حائري ميبدي ، استاد معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه را هم گرامي داشت و افزود : اين عالم و دانشمند بزرگ در شهرستان ميبد متولد و پا به عرصه فقاهت نهاد كه امروز در تارك شيعه و دنياي اسلام مي درخشد .

وي با تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها به پيشگاه ولي عصر ارواحنا له الفدا و نمازگزاران بر پرهيز از هرگونه شادي و فرح در اين ايام تاكيد كرد و گفت : ايام فاطميه از روز يكشنبه شروع مي شود و تا سه شنبه ادامه دارد و همه ما بايد حرمت اين ايام را نگه داريم كه البته ديد و بازديد و صله رحم از نظر اسلام اشكالي ندارد .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.