بازگشت به صفحه کامل
فرماندار ميبد:

تابستان بدون قطعي آب در ميبد منوط به صرفه‌جويي 20 درصدي است


فرماندار میبد اظهار كرد: با صرفه‌جویی حداکثر 20 درصدي در مصرف آب، ميبد در تابستان پيش رو مشکل قطعی آب نخواهد داشت.

به گزارش میبد خبر، «حسین فلاح» با اشاره به مشكل کم آبي کشور و به وي‍ژه استان، گفت: مشکل کمبود آب، يك مشکل جدی است که کل کشور با آن درگیر است ولي در استان یزد و شهرستان میبد این مشكل بیشتر احساس می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحران کم‌آبی اگر بتوانیم در میبد حداکثر با 20 درصد صرفه‌جویی در مصرف آب مدیریت کنیم امسال با مشکل قطعی آب مواجه نخواهیم شد.

فلاح با بیان این که بیشترین مصرف آب در ماه‌های تیر و مرداد نگران‌کننده است، اظهار كرد: با توجه به گرمای شدید دما در این دو فصل و با راه‌اندازی کولرهای آبی که بیشترین مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهند، اگر مدیریت نشود با مشکلات زیادی مواجه خواهیم بود زیرا یک کولر آبی در 24ساعته يك‌هزار لیتر آب مصرف می‌کنند.

وي در ادامه از همه اقشار مختلف جامعه اهم از شهروندان، دستگاه‌های اداری، بخش‌های مختلف اعم از صنعت، كشاورزی و دامداری خواست تا با مدیریت مصرف آب و صرفه‌جویی بهینه، تنش آبی کشور را جدی بگیرند. 

فرماندار یکی ديگر از دغدغه‌های استان و شهرستان در موضوع آب را بحث آب انتقالی خواند و گفت: اگر با مشکل روبرو شویم، تدابیری اندیشیده‌ایم تا منابع جایگزینی داشته باشیم و به همين منظور نيز دستگاه‌هاي تصفیه آب شیرین، بهره‌برداری از چند چاه آب و مجوز حفر یک چاه جدید براي استفاده مطلوب از منابع آب زیرزمینی را براي مدريت مشكل احتمالي در نظر گرفته‌ايم.

وی بیشترین مصرف آب شهرستان را مربوط به شهرهای میبد، ندوشن و بفروئیه ذكر كرد و گفت: با توجه به این که بیشترین جمعیت شهرستان در این سه نقطه متمرکز هستند، بيشترين مصرف را در اين مناطق شاهد هستيم.

وي ادامه داد: البته با توجه به این که میبد و روستاه‌های اطراف از آب انتقالی استفاده می‌کنند، تا زماني كه آب انتقالي وارد جریان آب مصرفی شهروندان می‌شود، مشکل خيلي حاد نیست اما اگر قطع آب انتقالي روي دهد، قطعاً روستاهایی نظیر نیوگ، علویه، سورک، هفتهر و شهر‌هاي ندوشن و ميبد با یکسری مشکلات و تنش‌های جدی روبرو خواهند شد.

فلاح در پايان مجددا تاكيد كرد: با تمام اين اوصاف تنها با اصل صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توان مشکل کم‌آبی امسال را با مدیریت جامع و کامل به راحتی پشت سر گذاشت و همه شهروندان بايد به اين موضوع اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

ایسنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.