بازگشت به صفحه کامل

بی عدالتی در یزد به سبک روحانی!


رییس جمهور در اسفند 94 در سفر پر حاشیه اش به یزد اعتباراتی را برای پروژه های مختلف استان در نظر گرفت اما در این میان چیزی که برای عوام ناملموس بود ولی در یک تبعیض و بی عدالتی آشکار صورت گرفت، اختصاص 7 میلیارد اعتباری بود که برای دو پروژه بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی اردکان صورت گرفت.

یادداشت: محمود طالبی

به گزارش "میبدخبر"، رییس جمهور در اسفند 94 در سفر پر حاشیه اش به یزد اعتباراتی را برای پروژه های مختلف استان در نظر گرفت اما در این میان چیزی که برای عوام ناملموس بود اما در یک تبعیض و بی عدالتی آشکار صورت گرفت، اختصاص 7 میلیارد اعتباری بود که برای دو پروژه بیمارستان شهید صدوقی و دانشکده طب سنتی اردکان صورت گرفت.

دانشکده طب سنتی اردکان در سال 1391 در اردکان در کوتاهترین زمان مجوزی را اخذ و شروع بکار کرد. بنا به گفته رییس این دانشکده، این مجموعه حدود 17 دانشجوی متخصص طب سنتی دارد.

 با این اوصاف رییس جمهور در مصوبات خود بخشی از این اعتبارات را برای 17 دانشجوی طب سنتی دانشکده اردکان قرار داده است بدین معنی که بنظر می رسد این دانشکده امتیازی خاص داشته که اینچنین مورد توجه قرار گرفته است.

هرچند مشخص نیست اعمال این امتیاز ویژه بر چه اساسی صورت گرفته است اما اگر دلایلی همچون ساختمان، تجهیزات، پرسنل و هرچیز دیگر را مطرح کنند، بی منطق است چراکه دانشگاهها و دیگر مراکز علمی و صنعتی شهرستانهای این استان با تعداد دانشجویان بسیار زیادتر، به چنین مواردی نیازمندتر هستند.

همچنین کاملا مشهود است که چنین تبعیض و بی عدالتی در دوران اصلاحات توسط رییس جمهور وقت در سوء استفاده از منصب، آخرت خود را برای دنیای دیگران فروخت و در مورد تقسیم بندی نمایندگان برای حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی و همچنین در غارت کردن معدن چادرملو این بی عدالتی صورت گرفت و هنوز هم مسئولین آن شهرستان برای رفع این مهم تن به عدالت نداده اند.

البته در این رابطه هیچکس مخالف دستیابی مردم عزیز اردکان به علوم روز و پیشرفت علمی آنها نیست اما اینکه بنابر گرایشات سیاسی مشترک و روابط موجود و همشهری بودن استاندار و رییس دولت اصلاحات که روحانی در سخنرانی خود در یزد در تمجید از او سخن گفت چنین اقدامی صورت بگیرد جای دارد تا مسئولیت پاسخگویی آنرا نیز بپذیرند.

 البته ناگفته نماند که مجموع 7 میلیارد تومان تصویب شده بایستی بین بیمارستان شهید صدوقی یزد و دانشکده طب سنتی اردکان تقسیم شود اما اینکه این تقسیم بندی چگونه صورت گیرد اطلاعی در دست نیست!

 

 

پی نوشت:

اختصاص اعتبار ویژه برای طب سنتی یزد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.