بازگشت به صفحه کامل

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد:

بیش از 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان میبد زیرکشت محصولات زراعی و باغی می باشد/ تولید سالانه 21 هزار تن محصولات دام و طیور در شهرستان


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد بیان داشت: بیش از 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان میبد زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی می باشد.

به گزارش میبد خبر، صدر پورکوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به اینکه 160 روستا و آبادی در شهرستان میبد وجود دارد، بیان داشت: از مجموع این روستاها و آبادیها 52 روستا در بخش بفروئیه، 23 روستا در بخش مرکزی و 85 روستا در بخش ندوشن قرار دارد.

وی افزود: بیش از 5 هزار هکتار از اراضی شهرستان میبد زیرکشت انواع محصولات زراعی و باغی بوده که 7 هزار و 700 نفر کشاورز  و باغدار در این زمینه فعالیت می کنند.

پور کوثری در مورد عمده محصولات زراعی شهرستان اظهار داشت: گندم و جو هر کدام با 800 و 110 هکتار زمین زیر کشت عمده ترین محصولات زراعی شهرستان میبد می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد با اشاره به اینکه شهرستان میبد رتبه نخست استان را در کشت نباتات علوفه ای دارد، گفت: 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت نباتات علوفه ای شامل: یونجه، شلغم علوفه ای، منداب، چغندر علوفه ای و سورگوم علوفه ای می باشد.

وی دهستان شهدای میبد را عمده منطقه کشت محصولات جالیزی عنوان کرده و بیان داشت: هندوانه، خریزه، طالبی، گرمک، خیار و کدو عمده محصولات جالیزی بوده که در 300 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان کشت می شود.

پورکوثری در ادامه اذعان داشت: 115 هکتار از اراضی زراعی شهرستان نیز زیر کشت محصولاتی نظیر گوجه فرنگی، پیاز، کلم، سبزیجات و بادمجان می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد عمده محصولات باغی شهرستان را انار و پسته معرفی و اظهار داشت: از 3هزار و 200 هکتار باغات شهرستان  پسته با هزار و 400 هکتار، انار با هزار و 200 هکتار و زیتون با 200 هکتار سطح زیر کشت عمده ترین محصولات باغی شهرستان میبد بوده که این شهرستان رتبه نخست تولید محصول انار را در استان یزد داراست.

وی در این زمینه ادامه داد: مابقی اراضی زراعی شهرستان به کشت دیگر محصولات باغی شامل: آلوچه، زرد آلو، سیب گلاب، انگور، توت، گردو و محصولات دیگر اختصاص یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد  درباره پراکندگی کشت این محصولات در مناطق مختلف شهرستان بیان داشت: دربخش بفروئیه محصولات پسته و انار، در بخش مرکزی بویژه دهستان شهدا محصولات پسته، انار، جالیزی، گندم، جو و نباتات علوفه ای و در بخش ندوشن محصولات انار، پسته و زعفران بیشترین محصولات کشت شده توسط کشاورزان می باشد. از اراضی و باغات ذکر شده سالانه 20 هزار تن محصولات باغی و 38 هزار تن محصولات زراعی برداشت می شود.

وی با اشاره به تولید سالانه 21 هزار تن محصولات دام و طیور در شهرستان میبد اظهار داشت: 8 هزار و 700 راس دام سنگین شامل گاوهای شیری و گوشتی، 81 هزار راس دام سبک شامل بز و گوسفند و 4 میلیون و 350 هزار قطعه طیور شامل مرغ گوشتی بلدرچین و طیور دیگر در شهرستان میبد وجود دارد.

پورکوثری در پایان با اشاره به خشکسالی های اخیر در استان و اصلاح الگوی مصرف آب در حوزه کشاورزی بیان داشت: توسعه کشت گلخانه‌ای و محصولات کم آب‌خواه با ارزش اقتصادی بالا باید مورد توجه و در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.