بازگشت به صفحه کامل
رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان میبد:

بیش از 28 هزار نفر از جمعیت شهرستان میبد تحت پوشش بیمه سلامت هستند


رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان میبد گفت: 28 هزار و 980 نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش میبد خبر، محمد رضا دهقانی رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان میبد بیان داشت: از ابتدای سال 95 تا کنون 28 هزار و 980 نفر از جمعیت این شهرستان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و از خدمات آن بهره ‎ مند هستند.

وی اضافه کرد: تکمیل پوشش بیمه همگانی، ارتقاء بسته بیمه خدمات سلامت و حفاظت مالی از مردم در برابر هزینه‌های سلامت اهداف کلی بیمه سلامت است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان میبد با اشاره به وجود 4 صندوق بیمه سلامت اظهار داشت: صندوق بیمه کارکنان دولت با 6 هزار و 585 نفر تحت پوشش، صندوق سایر اقشار با 2 هزار و 600 نفر تحت پوشش شامل مددجویان بهزیستی، خانواده شهدا، طلاب و دانشجویان، صندوق روستاییان با 11 هزار و 461 نفر بیمه شده و صندوق بیمه سلامت همگانی با 8 هزار و 334 نفر تحت پوشش، 4 صندوق مهم بیمه سلامت در میبد هستند.

وی با اشاره به اهداف راهبردی وبرنامه های عملیاتی سازمان بیمه سلامت از ابتدای سال 95 تا کنون، یکی ازبرنامه های مهم را توانمند سازی بیمه شدگان عنوان کرد و گفت: از منظربیمه درمانی، توانمند سازی شامل: ارتقای سطح آگاهی ودانش بیمه ای افراد ازحقوق خود و تعهدات بیمه، ارتقای سطح آگاهی از فرایند پیشگیری و سلامت دربرابربیماری های غیرواگیردار مانند بیماری های قلبی ودیابت و حفاظت مالی و صیانت ازحقوق بیمه شدگان دربرابر مخاطرات ناشی از هزینه های درمانی از سوی سازمان بیمه سلامت است.

دهقانی در مورد کاهش هزینه های درمانی اذعان داشت: دولت اعتبارات خاصی را در طرح تحول سلامت تخصیص داده است وکاهش قابل توجهی ازسهم بیمه شدگان را فراهم کرده است، به طوریکه الان هزینه های بستری بیمه شدگان ما در بیمه روستایی ارجاعی، سهم بیمار 5 درصد و در شهری ها حداکثر 10 درصد است. درهزینه های سرپایی هم 30 درصد سهم بیمار و 70 درصد هم سهم دولت می باشد.

وی از صدور 19 هزار و 759 دفترچه برای جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت خبر داد و یادآور شد: از مجموع دفترچه های صادر شده 5 هزار و 90 دفتر برای کارکنان دولت، 10 هزار و 802 دفترچه جهت بیمه سلامت همگانی، هزار و 723 دفترچه برای روستائیان و 2 هزار و 144 دفترچه جهت سایر اقشار صادر شده است.

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان میبد در ادامه افزود: دفترچه های درمانی صادره بیمه سلامت در تمام مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و بخشی از مراکز تحت نظر دولت اعتبار دارند و دارندگان این دفترچه ها می توانند از خدمات بهداشتی و درمانی مختلف استفاده کنند.

وی شهرستان میبد را تنها شهرستان استان که بطور مستقل از مرکز سایت تشکیل پرونده دارد، برشمرد.

دهقانی در پایان خاطر نشان ساخت: تکمیل پوشش بیمه همگانی و کاهش پرداخت از جیب مردم دو دست‌ آورد مهم طرح تحول سلامت بوده است که در این زمینه خدمات مطلوب و با کیفیت و بی منت از وظایف مسئولین است و اگر هر کدام به نحو صحیح به رسالت خود عمل کنند رضایت مندی خوبی در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.