بازگشت به صفحه کامل
رئیس اداره بهزیستی میبد:

بیش از 1200 کودک میبدی مورد سنجش بینایی قرار گرفتند


رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش از 1200کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

سید محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار میبد خبر، درباره تنبلی چشم بیان داشت: تنبلی چشم یکی از علل شایع کم ‌بینایی و نابینایی  است که اگر به‌ موقع تشخصی داده شود، در بسیاری از موارد قابل ‌پیشگیری است.

وی افزود: چشم‌های تنبل به ظاهر ممکن است سالم و بدون عیب و نقص به نظر رسد اما این عارضه را در خود داشته و تشخیص این بیماری کمی هوشیاری والدین را می‌طلبد تا کودک خود را زیر نظر داشته باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد یکی از راهکارهای تشخیص را  اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در بین کودکان برشمرد و گفت: بهترین زمان برای شناسایی و درمان این بیماری 3 تا 6 سال معرفی شده است چون بیشترین دوره تکامل چشم بین رده سنی 3 تا 6 سال است بدین لحاظ این دوران، دوران طلایی تشخیص و پیشگیری بیماری تنبلی چشم است.

فلاح از سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله شهرستان میبد در 15 پایگاه دائم و غیر دائم غربالگری بینایی خبر داد.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای 5 هزار و 744 کودک 3 تا 6 سال سنجش بینایی و غربالگری انجام شده است، گفت: 731 کودک با تنبلی چشم از بین این تعداد تشخیص داده شد که برای درمان به مراکز تخصصی ارجاع شدند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در خصوص درمان این کودکان شناسایی شده، اظهار داشت: سازمان بهزیستی با حمایت مالی هزینه درمان و حتی جراحی کودکان خانواده های بی بضاعتی که دارای انحراف چشم بوده اقدامات لازم انجام خواهد داد.

فلاح با بیان اینکه سال گذشته حدود 100 درصد این گروه سنی تحت پوشش غربالگری بینایی قرارگرفته اند، ابراز داشت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری تا کنون بیش از 1200کودک مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میبد در پایان خاطر نشان ساخت: پایگاه دائم پوشش سیّاری نیز داشته و کودکان مناطق محرومی همچون ندوشن، افغان آباد و شهرستانهای همجوار نیز پوشش می دهد. در روش سنجش با تک تک خانواده ها تماس گرفته شده و جهت سنجش به پایگاه غیر دائم معرفی تا با مراجعه به آن پایگاه سنجش بینایی انجام شود.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.