بازگشت به صفحه کامل


بیش از هزار دانش آموز دختر و پسر میبدی در طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها آموزش دیدند


رییس اداره بهزیستی میبد گفت: در سال 1397 تعداد 1500 دانش آموز پسر و دختر در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم در طرح آگاه سازی شرکت نموده و آموزش های مربوط به پیشگیری از معلولیت ها را دریافت نمودند.

سید محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار  میبدخبر، از اجرای طرح آگاهسازی پیشگیری از معلولیت‌ها در مدارس برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه خبر داد و گفت: بااین آموزش موضوعات مهم به منظور  پیشگیری از معلولیت ها با عنوان های مشاوره ژنتیک، دانستنی های دوران بارداری، پیشگیری از مشکلات عضلانی، اسکلتی و پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی به دانش آموزان در چهار جلسه جهت دانش آموزان پایه دهم و در سه جلسه جهت دانش آموزان پایه یازدهم  آموزش داده می شود و مرحله دوم طرح، طرح غربالگری ژنتیک در خصوص 150نفر از دانش آموزان  دخترپایه دهم  صورت می پذیرد.

وی افزود: با شناسایی گروه پر خطر به لحاظ مباحث ژنتیکی به مراکز مشاوره  ژنتیک و در نهایت  آزمایشگاه ها هدایت خواهد شد  و این می تواند گامی بزرگ در جهت  پیشگیری از معلولیتها  در آینده باشد.

رییس اداره بهزیستی میبد اظهار داشت: کشف بهنگام ازدواجهای پر خطر و ارائه راهکارهای مناسب ، کاهش شیوع و بروز معلولیتهای ناشی از ازدواج های فامیلی،افزایش دسترسی مناسب به مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج ،ترغیب افراد در معرض خطر به مراجعه جهت  انجام مشاوره ژنتیک از اهداف طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است.

فلاح اذعان داشت: در سال 1397 تعداد 1500 دانش آموز پسر و دختر در پایه های تحصیلی دهم و یازدهم در طرح آگاه سازی شرکت نموده و آموزش های مربوط به پیشگیری از معلولیت ها را دریافت نمودند و 196 دانش آموز در طرح غربالگری اختلالات ژنتیکی دانش آموزشی شرکت نموده و مورد مصاحبه و مشاوره قرار گرفتند.

گفتنی است در این طرح 8مربی  در رشته های مرتبط آموزش دیده اندو به آموزش و پرورش معرفی شدند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.