بازگشت به صفحه کامل

بیانیه ناحیه مقاومت بسیج میبد به مناسبت روز دانشجو


ناحیه مقاومت بسیج میبد با صدور بیانیه ای سالگرد حماسه 16 آذر و روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی تبریک گفت.

به گزارش میبدخبر، ناحیه مقاومت بسیج میبد با صدور بیانیه ای سالگرد حماسه 16 آذر و روز دانشجو را به جامعه علمی و دانشگاهی تبریک گفت.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«16 آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه ی خروشان جنبش دانشجویی و  تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است.

یکی از شاخصه های بارز 16 آذر 1332، تشخیص و تحلیل درست و ایفای نقش صحیح جریان دانشجویی در راستای مصالح ملی در آن برهه از زمان بود در شرایط کنونی نیز دانشجو با سرلوحه قرار دادن آرمان های انقلاب اسلامی و ملی خویش، وظیفه دانش پژوهی، تعمیق، نوآوری علمی و تلاش در جهت اعتلای اقتصادی و فرهنگی کشور را هرگز از منظر خویش دور نخواهد ساخت.

بی‌تردید 16 آذر را باید نماد پیوند "دانش‌طلبی"، "آزادی‌خواهی" و "استکبار ستیزی" دانست چراکه علم برخاسته از ایمان، ظلم و ستم مستبدان را برنمی‌تابد و امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانان غیرتمندی است که در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی و پس از آن، راه را بر استعمار و استثمار ملت بستند.

دانشجوی آگاه الگوی تمام‌نما و چشم بینای یک ملت است که می‌بایست نسبت به همه رویدادهای جامعه خود حساس و مسئولیت‌پذیر باشد، مسلما پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه تصمیم‌گیری و تقویت بنیه علمی کشور، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

روز دانشجو، روز تأکید بر نقش بی مانند مجاهدت در راه کسب علم و دانش، در کنار تقویت ایمان دینی و بصیرت سیاسی، در راه پیشرفت مادی و معنوی کشور است.

امروز استکبار جهانی و در راس آن صهیونیسم جهانی در پی آن است تا با سست کردن پیوندهای عمیق دانشجو با سایر اقشار ملت و دور کردن این قشر متفکر از دامان علم، "جهاد علمی" کشور را متوقف نماید و از آنجایی که "بصیرت" منشا تمام تحولات و جنبش های دانشجویی است؛ شایسته است دانشجویان عزیز چون همیشه با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای "حفظه الله "، "بصیرت و دشمن شناسی" و فتح قله‌های پیشرفت، فردایی بهتر را برای امت اسلامی و انسانیت رقم بزنند و دشمنان را چون گذشته نا امید و سرخورده کنند.

ناحیه مقاومت بسیج میبد در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانشجو و با تبریک این روز به همه دانشجویان و دانشگاهیان، امیدوار است جوانان و دانشجویان که به‌ حق گنجینه ارزشمند فردای ایران هستند با تداوم حرکت در خط ولایت در مسیر اعتلای همه جانبه کشور به شایستگی ایفای نقش کنند.»

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.