بازگشت به صفحه کامل
مهار آتش در ارتفاعات برفخانه طزرجان؛

بيش از 2هكتار از مراتع طزرجان خاکستر شد/ علت ته سیگار یک گردشگر!


رييس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت گفت: حريقي که روز گذشته در مسير برفخانه طزرجان شهرستان تفت آغاز شده بود با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و کمک‌های مردمی مهار شد .

به گزارش میبدخبر "غلامرضا درخشان" افزود: با حضور ماموران يگان حفاظت اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان تفت و اعزام ماموران از اداره كل عمليات اطفاي حريق تا ساعت 20 ديروز جمعه ادامه داشت.

وي اظهار كرد: در اين آتش‌سوزي بيش از دو هكتار از مراتع كه عموماً در مناطق شيب‌دار، كوهستاني  و صعب العبور قرار دارند، طعمه حريق شده است.

درخشان افزود: علت شروع آتش سوزي در حال بررسي است، اما طبق تحقيقات اوليه احتمال شروع آتش ناشي از ته سيگار توسط گردشگران دور از ذهن نيست.

وي عنوان كرد: در عمليات اطفاي حريق فرماندار شهرستان تفت و مديركل منابع طبيعي استان موضوع را پيگيري كردند و تعدادي از كوهنوردان به همراه نيروهاي هلال احمر و تعدادي از مردم محلي نيز در عمليات خاموش كردن آتش حضور داشتند.

رييس اداره منابع و آبخيزداري شهرستان تفت گفت: گرماي هوا و خشكيدگي مراتع شرايط مناسبي را براي ايجاد و گسترش سريع آتش بوجود آورده است و متاسفانه وزش باد به دامن زدن به آتش كمك مي‌كند.

درخشان افزود: مراتع آسيب ديده عمدتاً داراي گونه‌هاي درمنه، گون و چوبك و با پوشش حدود 20 درصد گزارش شده است.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به شرايط فعلي مراتع ، روشن نمودن آتش در اين عرصه ها خطرناك بوده و ممنوع است.

اين مسئول در پايان افزود: در شرايط كنوني حتي يك ته سيگار هم مي‌تواند به ايجاد حريق بزرگ در منطقه منجر شود، از اين رو لازم است هوشياري و مراقبت لازم در اين خصوص به عمل آيد.

انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.