بازگشت به صفحه کامل
تجربه یک لذت نوستالژی در بوم گردی؛

بوم گردی شاطر بمون میبد، اقامتی دلچسب در فضایی بکر و به یاد ماندنی+ تصاویر


اقامتگاه بوم گردی شاطربمون واقع در محله ده آباد شهرستان میبد سی و چهارمین واحد بوم‌گردی استان یزد با جاذبه های خاص خود می باشد.

به گزارش میبد خبر، بوم گردی شاطربمون محله ده آباد میبد در زمینی به مساحت 400 مترمربع واقع‌شده است و 300 مترمربع زیربنا دارد. این بنا با توجه به سبک معماری، متعلق به دوره پهلوی و نام آن متاثر از نام مالک قبلی بنا است که به اصرار مالک جدید برای حفظ و ماندگاری نام صاحب قبلی، بر روی آن باقی مانده است.

خانه شاطربمون دارای دو ورودی است که یکی در ضلع شمالی و دیگری در ضلع شرقی قرار گرفته و وجود چاه آب در پستوی این خانه که هم‌اکنون خشک شده، از ویژگی‌های این خانه تاریخی است. پلان بنا به صورت حیاط مرکزی است که در چهار جبهه آن سازه معماری وجود دارد و اصل ساختمان در ضلع جنوب، دارای یک ایوان با بادیگری بزرگ و یک طرفه است.

داخل ایوان پوشش گچ دارد و دو در ورودی اتاق‌های مجاور از داخل ایوان باز می‌شود همچنین دو طاقچه نیز بر دیوارهای ایوان به چشم می‌خورد. جبهه شرقی دارای دو اتاق است که به نظر می‌رسد این ضلع نیز دارای یک ایوان بوده اما تبدیل به اتاق شده است ضمن اینکه درهای ورودی این قسمت همگی چوبی هستند.

این خانه بوم گردی دارای 10 اتاق و 1 صفه و بادگیر بلند است که چشم هر تازه‌واردی را نوازش می‌کند. امکان پخت نان و انواع غذاهای محلی در این مجموعه فراهم شده است.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (1 رای)
The average rating is 5.0 stars out of 5.