بازگشت به صفحه کامل
رئیس دانشگاه آیت الله حائری میبد خبرداد:

به همت واقفین تا پایان سال از مسجد دانشگاه آیت الله حائری میبد بهره‌برداری خواهد شد


به همت واقفین و خیرین نیکوکار میبدی مسجد دانشگاه آیت الله حائری میبد تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش میبد خبر به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه آیت‌الله حائری میبد "عباس کلانتری" رئیس دانشگاه با اعلام این مطلب افزود: با تخصیص نهصد میلیون تومان اعتبار، مسجد این دانشگاه آماده برگزاری نماز و برنامه‌های فرهنگی مذهبی خواهد شد.
دکتر کلانتری گفت: البته زمان و اعتبار بیشتری برای تکمیل همه‌ی فضاهای در نظر گرفته شده به عنوان مجموعه‌ی مسجد دانشگاه نیاز است اما با اختصاص این مبلغ امکان راه‌اندازی و اقامه‌ی نماز و استفاده از فضای معنوی مسجد مهیا می‌شود.
وی افزود: به نظر من محل تسبیح و محل تعلیم از جمله شریف‌ترین مکان‌های روی زمین هستند که مسجد دانشگاه آیت الله حائری میبد هر دو این ویژگی‌ها را یکجا به خود اختصاص داده‌است. ضمن اینکه خیل عظیم نمازگزاران این مسجد جوانان پاک و بانشاطی خواهند بود که باارزش‌ترین روزگار عمر خویش را به منظور تحصیل علم اختصاص داده‌اند.
کلانتری با اشاره به اینکه واقفین میبدی بزرگترین عامل راه‌اندازی و پیشرفت کار مسجد دانشگاه بوده‌اند گفت: بهترین ثروت‌ها می‌بایست صرف احداث این مسجد شریف می‌شد که به شکرانه‌ی خداوند سرمایه‌ی نیکوکاران و واقفین میبدی و یزدی تاکنون کار اصلی احداث مسجد را پیش‌برده است.
رئیس دانشگاه میبد گفت: تاکنون مبلغ 005میلیون تومان در این مسجد هزینه شده است که حدود دو سوم آن توسط خیرین تأمین شده‌است.
کلانتری با ذکر این مطلب که خوشبختانه فضای فرهنگی و توأمان علمی دانشگاه آیت الله حائری میبد در حد بسیار بالائی قراردارد گفت: این دانشگاه از ابتدای امر از حیث دانشجو، رشته و استاد همواره زبان زد بوده و برخلاف برخی دانشگاه‌ها که متأسفانه برای مباحث فرهنگی شهر یک چالش محسوب شده اند این دانشگاه مایه‌ی افتخار مردم فهیم و دیندار این دیار است.
وی بیان کرد: همت خیرین برای شروع و پیشرفت کار ساخت مسجد این دانشگاه هم برگرفته از همین بازتاب های پر برکت دانشگاه بین مردم بوده‌است.
دانشیار دانشکده فقه و حقوق دانشگاه آیت الله حائری میبد با اشاره به اینکه مبنای ما از همان ابتدا برای ساخت این مسجد عمل به توصیه‌ها و احادیث و روایت حضرات معصومین ع ملاک بوده است، گفت: مجموعه‌ی مدیران دانشگاه و دوستانی که در این مسیر به ما مشورت داده‌اند بر این اعتقاد بوده‌اند که برخلاف آنچه که گاهی ما در برخی جاها شاهد آن هستیم مساجد می‌بایست در مرحله‌ی اول ساده و بی‌آلایش و بی‌پیرایه ساخته شوند.
وی گفت: زیبائی مسجد به حضور فوج فوج جوانان و ذکر خداوند در آن است نه به تزئینات و گلدسته‌ها.
دکتر عباس کلانتری با بیان اینکه مسجد باید در بالاترین سطح سمبل کار و حرکت جمعی مؤمنین باشد گفت: برای من جای خرسندی است که غالب امور این مسجد با همکاری و همفکری خودجوش و افتخاری برخی اساتید، دانشجویان، کارکنان و حتی پیمانکاران دانشگاه صورت گرفته‌است.
کلانتری افزود: این مسجد هنوز برای برگزاری نماز و برنامه‌های مذهبی به 900میلیون تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

گفتنی است کار احداث مسجد دانشگاه آیت‌الله حائری میبد در زمینی به وسعت حدود یکهزار مترمربع و به همین میزان فضای اعیانی از سال 1391 آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌های آینده قابل بهره‌برداری باشد






رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.