بازگشت به صفحه کامل
با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی انجام شد

بهره برداری از 2 هزار واحد مسکن مهر در یزد/ مهرآبادی: مسکن های فاقد زیرساخت خدماتی افتتاح نمی‌شوند


دو هزار و 71 واحد مسکن مهر استان یزد روز دوشنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

 دو هزار و 71 واحد مسکن مهر استان یزد روز دوشنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی به بهره برداری رسید.

'احمد اصغری مهرآبادی' روز دوشنبه در این آیین تامین مسکن برای قشرهای کم درآمد را از مهمترین دغدغه های دولت ها برشمرد و گفت: این امر در دستور کار دولت یازدهم است و رییس جمهوری نیز بر رفع مشکل واحدهای مسکن مهر و اتمام هرچه سریع تر آنها تاکید دارند.

وی بیان اینکه در مجموع از ابتدای انقلاب چهار میلیون و 300هزار واحد بر اساس قوانین مصوب ساخته و تحویل مردم شده است، اضافه کرد: دیدگاه نظام جمهوری اسلامی به سمت افراد کم درآمد و مستضعف جامعه و شاد کردن مردم است.

مهرآبادی با اشاره به اینکه هر طرحی محاسن و معایب خاص خودش را دارد، گفت: با توجه به اینکه بر اساس سرشماری سال 1385، 17.5میلیون خانوار در کشور داشتیم که 16میلیون آنها صاحب مسکن بودند و 1.5میلیون نیز بدون مسکن ، طرح مسکن مهر بر اساس قانون ساماندهی تولید و عرضه زمین پیشنهاد شد.

وی درباره وضعت مسکن مهر کشور گفت: در آغاز اجرای این طرح بزرگ قرارداد ساخت 2میلیون و 300هزار واحد بسته شد که کار ساخت یک میلیون و 700هزار تمام شده و از این تعداد یک میلیون و 250هزار واحد آن تحویل مردم داده شده است.

این مسوول با اشاره برخی مشکلات برخی از واحدهای در حال ساخت اظهار کرد: هم اکنون 300 هزار واحد ساخته شده و آماده تحویل اما بدون خدمات زیرساخت است و تقاضا داریم دستگاههای مرتبط برای سرعت بخشیدن در تحویل آنها ما را کمک کنند تا این مشکل برطرف شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خاطرنشا کرد: از مهرماه سال گذشته مشکلات را شناسایی کردیم و در آبان ماه 92، 350 هزار واحد مسکن مهر مشکل دار احصا شد که تا پایان دی ماه امسال مشکلات 23هزار واحد با پشتوانه تسهیلات بانکی و براساس برنامه ریزی حل شده و در حال پیگیری برای حل مشکلات 120هزار واحد باقیمانده هستیم.

مهرآبادی ادامه داد: تا پایان سال نیز 200هزار واحد جدید افتتاح می کنیم که در مرحله اول تا پایان اسفندماه در 25استان افتتاح طرح مسکن مهر خواهیم داشت و مرحله دوم از اردیبهشت تا پایان ماه رمضان و مرحله سوم از ابتدای هفته دولت خواهد بود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تسریع دراتمام این طرح بزرگ گفت: مسکن مهر طرح خوبی بوده که با اهداف خیرخواهانه شروع شد و قطعا 90 درصد واحدهای باقیمانده آن تا سال آینده به اتمام می رسد و تکمیل کار 10 درصد طرحها هم در سال 95 انجام می شود.

مهرآبادی درباره وضعیت مسکن مهر استان یزد نیز گفت: خوشبختانه استان های یزد تنها با داشتن هفت واحد مشکل دار و کیفیت بالا و نمای مناسب در کنار اردبیل و سمنان کمترین مشکلات را در حوزه مسکن مهر داشته اند و در این استان از مجموع 24هزار واحد مسکن مهر ساخته شده 17هزار واحد واگذار شده و هفت هزار واحد باقیمانده نیز تا پایان سال آینده افتتاح می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این آیین با اشاره به اینکه واحدهای مسکن مهر امروز ، چهارمین مرحله افتتاح مسکن مهر این استان است ، گفت: این استان کمترین مشکل را در این حوزه داشته است.

غلامرضا رضایی افزود: هم اکنون نیز برای تکمیل خدمات و سایت های مورد نیز واحدهای مسکن مهر استان تعداد 16باب مسجد و 11باب مدرسه متعهد شده را در دستور کار داریم ضمن آنکه اراضی مراکز بهداشت و رفاهیات نیز آماده واگذاری برای ساخت است.

با حضور قائم مقام مقام وزیر راه و شهرسازی و سیدحسینی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، 2071واحد مسکن مهر که در قالب طرح تفاهم نامه سه جانبه و تعاونی مسکن ، اجاره داری 5 ساله و خود مالکین هستند در شهرهای یزد ، تفت و مهریز افتتاح شد.

وی گفت: بخشی از واحدهای مسکونی احداث شده به رغم اینکه تکمیل شده اند، به دلیل عدم برخورداری از زیرساختهای خدماتی بهره برداری نمی شوند.

وی با بیان اینکه این واحدها مشکل دار هستند، خاطرنشان کرد: ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر اکنون در کشور دارای مشکل هستند که تا مشکل آنها برطرف نشود، بهره برداری نخواهند شد.

اصغری مهرآبادی همچنین از رفع مشکل ۲۳۰ هزار واحد مسکن مهر خبر داد و یادآور شد: با رفع مشکل این واحدها و تکمیل زیرساختهای خدماتی، پایان سال جاری شاهد بهره برداری از آنها خواهیم بود.

منبع: مهر و ایرنا

انتهای پیام/ع




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.