بازگشت به صفحه کامل
رییس اداره بهزیستی میبد:

بهره‌مندی بیش از 400 نابینا و کم بینا از خدمات بهزیستی میبد/ اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی مهمترین مشکلات روشندلان است


رییس اداره بهزیستی میبد گفت: اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی مهمترین مشکلات روشندلان میبدی می باشد.

سید محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار  میبدخبر، ضمن گرامیداشت بیست و سوم مهرماه روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿد با شعار«فرصت های برابر» درخصوص وضعیت روشندلان میبدی بیان داشت: 450 کم‌ بینا ونابینا از سنین 18تا 65 سال در شهرستان میبد بوده که از این تعداد 156 مورد معلولیت بینایی خفیف، 122 نفرمعلولیت بینایی متوسط،147مورد معلولیت بینایی شدید،66 مورد معلولیت  بینایی خیلی شدید درشهرستان میبد تحت پوشش بهزیستی بوده که ازخدمات توان‌بخشی و حمایتی این سازمان استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: پرداخت کمک هزینه های خدمات توانبخشی، توان پزشکی، تحصیلی،پرستاری معلولین نخاعی، ایاب و ذهاب معلولین، ویزیت در منزل وطرح مراقبین از خدمات مستمر بهزیستی در این حوزه می باشد.
 
فلاح درموردخدمات توان پزشکی اظهارداشت: درزمینه توان پزشکی خدماتی ازقبیل فیزیوتراپی، کاردرمانی،بینایی سنجی، گفتاردرمانی، پیگیری امورمربوط به مناسب سازی اماکن عمومی، و....  ارائه می شود.
 
وی بااشاره به اینکه یک کتابخانه درکتابخانه مرکزی شهرستان میبدمخصوص نابینایان وجوددارد عنوان کرد: سطح سواد نابینایان در شهرستان میبد نسبتاً خوب است که درحال حاضر نابینایان از مقطع تحصیلی ابتدایی تا دکترا را تحت پوشش‌داریم که چندنفراز آن‌ها دررشته ترتیل، حفظ و قرائت قرآن کریم نیز حائز رتبه برتر کشوری شده‌اند.
 
وی با تأکید بر اینکه عمده مسائل و مشکلات معلولین مسئله اشتغال و توانمند سازی وعدم باورکردن معلولین توسط آحادجامعه است اظهارداشت: متأسفانه بی‌توجهی و یا کم‌ توجهی ادارات، نهادها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها در به‌ کارگیری آن‌ها مشکلات فراوانی را در جهت اشتغال آنان به وجود آورده است و این مسئله آینده آن‌ها را به خطر انداخته است.
 
رئیس بهزیستی میبد خاطرنشان کرد: اشتغال و مناسب سازی اماکن عمومی مهمترین مشکلات  روشندلان میبدی می باشد.
 
وی بابیان اینکه معلولیت محدودیت نیست عنوان کرد: مسئولین این باور را داشته باشند که معلولین از جمله نابینایان نیاز به ترحم ندارند و در امر اشتغال این عزیزان همه مسئولین باید همکاری لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.