بازگشت به صفحه کامل
مدیر کمیته امداد میبد مطرح کرد؛

بهره‌مندی بیش از 3 هزار و 200 مددجوی میبدی از خدمات فرهنگی


مدیر کمیته امداد میبد بیان داشت: 3 هزار و 271 مددجوی میبدی تحت حمایت در سال ۹۶ از خدمات فرهنگی کمیته امداد میبد استفاده کردند.

حسین زین الدینی در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در رابطه با فعالیتهای فرهنگی و آموزشی کمیته امداد در شهرستان میبد بیان داشت: یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های کمیته امداد خدمات فرهنگی است که به‌منظور ارتقاء آگاهی، بینش و سطح فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی و همچنین تقویت رشد اعتقادی مددجویان ازجمله اهداف مهم این نهاد است، گفت: خدمات فرهنگی و تربیتی کمیته امداد در قالب خانواده محوری، مسجد محوری و تربیت محوری در کانون‌ها، کلاس‌های آموزش خانواده، اردوهای فرهنگی_آموزشی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود که در این راستا  3 هزار و 271 مددجوی میبدی تحت حمایت در سال ۹۶ از خدمات فرهنگی کمیته امداد میبد استفاده کردند.

مدیر کمیته امداد میبد درباره رسالت این نهاد در برنامه ریزی های فرهنگی و آموزشی جهت نیازمندان تحت حمایت اظهار داشت: مصون سازی خانواده های تحت حمایت در برابر تهاجمات فرهنگی دشمن با رشد ایمانی و تقویت و تحکیم ارزشها و باورهای دینی و انقلابی، بصیرت افزایی ولایت مدارانه و تقویت نقش محوری مستضعفان در دفاع از انقلاب و نظام، صیانت از نهاد خانواده و ترویج ازدواج آسان در جهت ایجاد روابط اجتماعی و اخلاقی سالم، ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی به منظور تامین سلامت جسمانی، روحی و روانی خانواده ها، تقویت فرهنگی اقتصاد مقاومتی، فرهنگ صرفه جویی، استفاده از کالای ایرانی، برنامه ریزی در جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی با عزت نفس و کرامت انسانی وتوجه به فرهنگ بومی در محرومیت زدایی محرومین منطقه از اهداف اصلی برنامه های فرهنگی و آموزشی این نهاد می باشد.

زین الدینی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است، افزود: آموزشهای فرهنگی و تربیتی در زمینه آسیب های اجتماعی، ورزش، مهارتهای نوجوانی، مشاوره نوجوانان، مهارتهای هنری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، سبک زندگی اسلامی جهت 150 نفر از دانش آموزان و 23 نفر از دانشجویان صورت گرفته است.

وی در رابطه با آموزش های قبل و حین ازدواج مددجویان ابراز داشت: در رابطه با امر ازدواج و آیین همسرداری و زندگی مشترک دوره هایی برگزار شده که در این دوره ها 46 نفر از جوانان در آستانه ازدواج و 12 نفر از زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده بودند، شرکت داشتند.

مدیر کمیته امداد میبد در ادامه همچنین به آموزش 315 مددجو در جهت توانمند سازی و اشتغال، برگزاری دوره های دینی و مذهبی به تناسب مناسبت های مذهبی برای 290 مددجو و آموزش در طرح فلاح برای یک هزار و 444 نفر در خانواده ها در طول سال 96 اشاره کرد.

زین الدینی با بیان اینکه کاهش آسیبهای اجتماعی یکی دیگر از اهداف اصلی برنامه های فرهنگی و آموزشی کمیته امداد می باشد، اذعان داشت: در این راستا دوره های آموزشی پیشگیری از اعتیاد جهت 85 نفر از مددجویان در معرض آسیب برگزار شده و خدمات مشاوره فردی و گروهی نیز برای 394 نفر از مددجویان در معرض آسیب های اجتماعی ارائه شده است.

وی از آموزش های فرهنگی و تربیتی به صورت مکاتبه ای جهت مددجویان (دانش آموزان و سایر اعضای خانواده) در مناطق روستایی بخش بفروییه (سورک و هفتهر) و ندوشن در سال 96 خبر داد.

مدیر کمیته امداد میبد در پایان اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی و سیاحتی را از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد اعلام و بیان داشت: در این زمینه 397 نفر از مددجویان این نهاد در برنامه های فرهنگی و آموزشی طرح شوق زیارت در مشهد مقدس، قم، جمکران، راهیان نور و عتبات عالیات شرکت کرده اند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.