بازگشت به صفحه کامل
بازرس کل استان یزد:

بستر فساد از بدنه دولت باید جمع شود/ حق‌الناس رافت اسلامی نمی‌شناسد


بازرس کل استان یزد با تاکید بر اینکه بستر فساد از بدنه دولت باید جمع شود، گفت: اگر کارها طبق حساب و کتاب، با رعایت قوانین و ضوابط و بصورت سیستمی انجام شود، بستر فساد جمع می شود.

به گزارش میبد خبر، حجت الاسلام اکبر طالبی در مراسم معارفه نمایندگان بازرسی استان یزد در فرمانداری میبد با اعلام اینکه استقرار نمایندگان سازمان بازرسی در دستگاه‌های مختلف به صورت فعالیت قانونی و در طول سال انجام می شود، عنوان کرد: نظارت از ارکان مهم همه حکومت های بشری چه اسلامی و چه غیراسلامی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد نسبت به بسیاری از استانها موفق تر هستیم و کارگزاران و مدیرانی متدین، دست پاک و زحمت کش داریم البته جاهایی نیز فشلی در استان وجود دارد ولی نا سلامتی در استان جدی نیست. محور کار بر این است که اکثریت، روند و رویه بر سلامت مدیران است.

بازرس کل استان یزد با بیان اینکه در میان این مدیران افرادی هم هستند که تخلف کرده و خطاهایی از آنها سر می زند، اظهار داشت: ما با جدیت با مدیران متخلف به ویژه مدیران کل که مسئولیت سنگین تری دارند برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به نعمت یا نقمت بودن جایگاه مدیران ابراز داشت: یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اعتماد مردم است بنابراین مدیران باید سعی در جلب رضایت و اعتماد مردم داشته باشند زیرا با بی اعتماد شدن مردم حکومت نیز شکننده خواهد شد. بنابراین لازم است ما جایگاه خدمت خود را قدر بدانیم و در راه خدمت به خلق قدم با توجه به جایگاهی که خدا به ما داده است ، قدم برداریم.

طالبی در بخش دیگری از سخنان خود با گلایه از اینکه گاهی در برخی احکام برای متصرفان بیت المال که توسط دادگاه صادر می شود، با توجه به رافت اسلامی از گناه چشم پوشی می شود، تصریح کرد: گاهی بحث رافت اسلامی به غلط به کار می رود و در برخی احکام هیئت رسیدگی به تخلفات می نویسند، با توجه به رافت اسلامی، در حالی که حضرت علی (ع) که نماد عدالت بودند، به هیچ عنوان در زمینه بیت المال و حق الناس رافت اسلامی را مطرح نمی کردند و حتی در نامه هایشان هیچ کجا نمی‌توانیم جمله رافت اسلامی را در زمینه کارکنان متخلف پیدا کنیم و اینکه می نویسند، رافت اسلامی، ۱۰۰ درصد مخالف دستورات حضرت علی (ع) است.

وی در ادامه متذکر شد: اگر کسی مجرم نباشد که دیگر رافت اسلامی معنا ندارد و حکم برائت صادر می شود اما در صورت تخلف و دست درازی به بیت المال به هیچ وجه نباید در رسیدگی به تخلفات در محاکم قضایی به بهانه رافت اسلامی چشم پوشی شود.

مدیرکل بازرسی استان یزد با اشاره به مشکلات اخیر در کشور تصریح داشت: بستر فساد از بدنه دولت باید جمع شود و اگر کارها طبق حساب و کتاب، با رعایت قوانین و ضوابط و بصورت سیستمی انجام شود، این بستر فساد جمع می شود.

وی در پایان ضمن درخواست نسبت  به معرفی فساد کنندگان و معترضان به اموال مردم گفت: با این شعار که «گلهای بهاری تک تک هستند» باید در هر کجا هستید سعی کنید، بهترین عمل را داشته و پاک ترین کار را انجام دهید و در این راه به دیگران نیز کمک کنید.

انتهای پیام/اد

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.