بازگشت به صفحه کامل
فرمانده سپاه الغدیر خبر داد

برگزاری 400 برنامه در سطح 2 هزار رده بسیج و سپاه استان یزد همزمان با هفته بسیج


فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: شعار محوری امسال هفته بسیج «چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» است و برنامه هایی که در نظر گرفتیم نسبت به سال های گذشته کمی متفاوت تر بوده وتلاش شده تا رویکر برنامه ها در این هفته متناسب با ضرورت ها و الزامات جامعه امروز یزد باشد.

به گزارش میبدخبر، سرهنگ رضا پورشمسی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس بسیج و گرامیداشت هفته بسیج در محل سپاه الغدیر استان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره قریب به 90 هزار شهید بسیجی در کشور گفت: شعار محوری امسال  هفته بسیج «چهل سال خدمت، جهاد و شهادت» است و برنامه هایی که در نظر گرفتیم نسبت به سال های گذشته کمی متفاوت تر بوده وتلاش شده تا رویکر برنامه ها در این هفته متناسب با ضرورت ها و الزامات جامعه امروز یزد باشد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در ادامه از برگزاری چهل عنوان  شاخص در قالب 400 برنامه در سطح 2 هزار رده سپاه و بسیج اعم از پایگاه ها، حوزه ها و نواحی  مقاومت خبر داد و اظهار داشت: در آغازین روز هفته بسیج در روز پنجشنبه 30 آبان ماه با نام «بسیج؛مقاومت ،ایثار و شهادت» برنامه تجدید میثاق باآرمان های حضرت امام(ره)،مقام معظم رهبری و شهدای انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشورعطر افشانی و گلباران مزار شهدا را از میدان امیرچقماق و شهدای گمنام شروع خواهیم کرد.

پورشمسی ادامه داد: در روزدوم با نام « بسیج،اخلاق و معنویت» برنامه صبحگاه ‌مشترک و رزمایش اقتدار بسیجیان در موقعیت شهید رشیدی و در روز سوم  با نام «بسیج؛علم و فناوری» همایش بانوان انقلابی و جشنواره جهادگران علم وفناوری برگزار خواهد شد.

وی در خصوص اهداف برگزاری همایش بانوان انقلابی تصریح کرد: با توجه به نگاه تمدن شرق به زن و به بردگی گرفتن زنان برای بر دوش کشیدن مشکلات زندگی به عنوان الگوی اول و نگاه غرب به زن به عنوان یک کالای تبلیغاتی به عنوان الگوی دوم، حضرت آقا الگوی سومی را مطرح کردند که به الگوی اسلامی از آن تعبیر می شود و در این نگاه، زن به عنوان یک عنصر ارزشمند در خانواده و جامعه می تواند با حفظ حرمت ها  و کرامت ها حضوری موثر در اجتماع نیز داشته باشد بنابراین باتوجه به اینکه بسبج و سپاه نیز چنین نگاهی به زن دارد این همایش با در نظر گرفتن شرایط فرهنگی و اجتماعی استان  برگزار خواهد شد.

 فرمانده سپاه استان تاکید کرد: البته این همایش می تواند شروع حرکتی برای معرفی زن در جامعه اسلامی در تمدن اسلامی  باشد که امیدواریم شروع بسیار خوبی داشته باشد.

پورشمسی در تشریح هدف از برگزاری جشنواره جهادگران علم وفناوری نیز گفت: این جشنواره یک جشنواره علمی است که با توجه به ظرفیت و بستر مناسب علمی در استان نظیر برتری 26 ساله دانش آموزان یزدی در کنکور و وجود دانشگاه های متعدد با حضور پژوهشگران و محققان علمی بسیجی اتفاق می افتد که از یکسو دستاوردها و ظرفیت ها را در قالب یک نمایشگاه علمی  به نمایش خواهند گذاشت و از سوی دیگر مشکلاتی که در مسیر رشد علمی کشور وجود دارد را به مسئولان گوشزد خواهند کرد.

فرمانده سپاه استان افزود: در روز چهارم با نام «بسیج؛ سبک زندگی اسلامی – ایرانی»برنامه  کنگره ملی شعر بسیج با عنوان  «امتداد حضور» با محوریت بسیج هنرمندان استان و  با حضور 70 شاعر برجسته کشور و استان به بررسی اشعارائینی و انقلابی می پردازد و در روز پنجم با نام «بسیج ؛فرهنگ و بصیرت» برنامه شب خاطره گویی بسیج با هدف بهره مندی از ظرفیت شهرستان های بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم برگزار می شود.

پورشمسی؛ روز ششم را با نام «بسیج دفاع و امنیت» و با اجرای برنامه شکوه اقتدار در پایگاه انقلاب مسجد حظیره عنوان و اضافه کرد: روزهفتم با نام « بسیج اقتصاد مقاومتی،جهاد و خدمت رسانی» اعزام همزمان 40 گروه برگزیده خدمت رسان جهادی از امیرچقماق به مناطق کم برخوردار انجام خواهد شد  که این جهلدگران در زمینه های مختلف نظیر پزشکی محرومیت زدایی و ... به مردم خدمت رسانی خواهند کرد.

فرمانده سپاه الغدیر استان در تشریح برنامه های گروه های جهادی خدمت رسان گفت: گروه های جهادی اجتماعی در 17 منطقه استان خدمات اجتماعی ارائه می دهند  و همچنین گروه های جهادی خدمت رسان؛ در زمینه های رفع محرومیت زدایی، مبلغان جهت تبلیغ مسائل دینی ، صنعت متشکل از مشاوران زبده صنعتی،میز خدمت با حضور کارمندان بسیجی،حقوقدانان  با ارائه مشاوره حفوقی ،پزشکی- بهداشتی متشکل از بسیج  جامعه پزشکان، حمایتی برای تهیه جهیزیه و حمابت از خانواده های بی بضاعت، کارگری ،گشت های حفظ و حراست از بافت تاریخی و رسانه با حضور خبرنگاران  بسیجی، با هدف  به تصویر کشیدن خدمات در مناطق محروم  و محرومیت های موجود در استان در راستای  مطالبه گری از مسئولان، در این هفته سازماندهی شده اند.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.