بازگشت به صفحه کامل

برگزاری مدرسه تابستانی «مدیر شو» در کارخانه‌های کاشی میبد


مدرسه تابستانی «مدیر شو» برای سومین دوره و با هدف محک زدن دانش مدیریت دانشجویان در کارخانه‌های کاشی یزد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، مطالبه فراوان مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط صنعت و دانشگاه که با تعابیر مختلف و در جلسات مختلف و حتی در قالب خواهش بیان نموده بودند، دانشجویان رشته مدیریت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام را بر آن داشت تا لباس کارگری بر تن کنند و در متن صنعت کشور حضور یابند و آستین همت برای مسائل مدیریتی کارخانه‌ها با راهنمایی اساتید خود، بالا زنند.

مدرسه تابستانی دوره مدیرشو۳ با هدف «فهم سازمان از طریق زیست واقعی» در بازه ۲۷ تیر الی ۴ مرداد در شهرستان میبد یزد برگزار شد. در این مدرسه تابستانی که کلاس هایش به جای دانشگاه در کارخانه برگزار می شد، ۲۴ نفر از دانشجویان و ۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه حضور داشتند. با هماهنگی‌های انجام‌شده، دانشگاه میبد پذیرای محل اقامت دانشجویان دانشگاه امام صادق بود و دانشجویان با حضور در کارخانه های کاشی باید دانش مدیریت خود را در عمل و در این صنعت محک می زدند و بایستی مسائل مدیریتی این کارخانه ها را مشخص و بعد از آن برای حل هر یک، راهکارهایی ارائه می دادند.

استقبال خوب مسئولین این شرکت ها و همچنین شهرستان میبد، نوید بخش ارتباط خوب دانشگاه و صنعت بود و انتظار می رود دیگر صنایع و شرکت ها نیز آمادگی خود را برای پیوند صنعت و دانشگاه اعلام کنند. این دوره به همت دفتر مطالعات صنعت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با حمایت انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و مدیریت و مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شد.

در این دوره، دانشجویان با لباس مخصوص کارگران هر شرکت، به مدت ۵ روز در یک شیفت کاری ۷ ساعته در محل شرکت‌ها حضور یافتند و در بخش‌های مختلف هر شرکت به‌صورت چرخشی مشغول فعالیت شدند. گروه‌های چهارگانه دانشجویان، در پایان هرروز کاری به ارائه مباحث و درس آموخته‌های خود می‌پرداختند که درمجموع ۱۶ ارائه در این دوره تهیه و گزارش شد.

طبقه‌بندی نظام مسائل صنعت کاشی در چهار دسته «مدیریت کیفیت و بهره‌وری»، «منابع انسانی و فرهنگ‌سازمانی»، «مدیریت نوآوری و تحقیق و توسعه» و «مدیریت راهبردی و بازار» آماده شد و در روز اختتامیه با حضور نمایندگان و مدیران شرکت‌ها توسط یکی از دانشجویان ارائه گردید البته گزارش تفصیلی مربوط به‌نظام مسائل هر شرکت در اختیار همان شرکت قرار خواهد گرفت.

در برنامه اختتامیه این دوره که به همراه برگزاری نشست تخصصی الزامات و چالش‌های ارتباط صنعت-دانشگاه- دولت و در محل دانشگاه میبد برگزار شد، فلاح فرماندار این شهرستان، دکتر کلانتری رئیس دانشگاه میبد، ماندگاری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی جهان آباد میبد، خلیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان میبد، دکتر زارعی، دکتر محبی و دکتر یزدانی از اعضای هیات علمی دانشگاه میبد، حمزه زارعشاهی رئیس حوزه ریاست دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و برخی از فعالان صنعت کاشی حضور داشتند.

این دوره که به همت دفتر مطالعات صنعت دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و با حمایت انجمن علمی دانشجویان معارف اسلامی و مدیریت و مرکز نوآوری دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار شده بود، پذیرای اساتید هیات علمی دانشگاه، دکتر روح اله رازینی (دبیر علمی و محتوایی دوره)، دکتر پویا پیرملکی، دکتر حسین حسن زاده و دکتر محمد نوروزی (مدیر دوره و رئیس دفتر مطالعات صنعت) بود. ضمن اینکه مدیریت اجرایی دوره را محمد جوادی از دانش آموختگان برجسته دانشگاه امام صادق علیه‌السلام بر عهده داشت.

لازم به ذکر است پیش‌از این دوره، مدیرشو۱ در ایام فروردین ۱۳۹۸ با هدف آموزش تصمیم‌گیری و تبعات تصمیم و مدیرشو۲ در خرداد ۹۸ با هدف ارتقای فهم سازمان از طریق اسناد و مدارک مکتوب برگزارشده بود و مدیرشو۳ بخش دیگری از مسائل آموزشی و مهارتی را با رویکردی خلاقانه در دستور کار قرار داده است.

امید است که با توسعه روابط دانشگاه، صنعت و دولت زمینه‌های لازم برای توسعه صنعت کشور فراهم‌ شده و با ارتقای توان حل مساله در دانشگاه، شاهد موفقیت‌های هر چه بیشتر دانشگاه‌ها در عرصه‌های پاسخگویی به نیازهای جامعه باشیم.

انتهای پیام/

ایلنا




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.