بازگشت به صفحه کامل

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان میبد عنوان کرد

برگزاری بیش از 35 تریبون خدمت مسئولین در جایگاه نماز جمعه میبد


مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان میبد گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر 35 تریبون خدمت مسئولین در جایگاه نماز جمعه میبد برگزار شده است.

به گزارش میبدخبر، حجت‌الاسلام رجبعلی مشیری مسئول ستاد نماز جمعه میبد اظهار داشت: بنا بر سفارش مقام معظم رهبری در مورد اینکه «نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهری است»، برنامه ریزی ستاد نماز جمعه و مجموعه مصلی آیت الله اعرافی بر این محور متمرکز شده است.

وی افزود: مجموعه مصلی آیت الله اعرافی تشکیل شده از بخش هایی مانند حفاظت، مسئولین صوت، تصویر، تاسیسات و فنی، مکبرین و قاریان، سایت اطلاع‌رسانی، مهد کودک، نمایشگاه کتاب هفتگی با همکاری دیگر کانون های فرهنگی، پایگاه بسیج و کتابخانه می باشد.

معاون فرهنگی دفتر مصلی ایت الله اعرافی بیان داشت: برنامه های متنوعی در حاشیه نماز جمعه هر هفته و در طول هفته در مصلی برگزار می شود که شاخص‌ترین آن به تازگی در چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه بوده است  که این برنامه همراه با اجرای مسابقات، نمایشگاه‌های خطاطی و کتاب، تریبون خدمت از جانب ستاد نماز جمعه و دیگر برنامه های متنوع صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بالغ بر ۳۵ تریبون خدمت مسئولین در جایگاه نماز جمعه میبد برگزار شده که مورد استقبال نمازگزاران شهرستان نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به فعالیت پایگاه بسیج مصلی با حضور ۴۵ نوجوان میبدی، گفت: یکی از مهمترین برنامه های مجموعه مصلی بر مبنای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به این میعادگاه است.

مسئول ستاد اقامه نماز شهرستان میبد با اشاره به جهانی شدن زیلو، خاطرنشان کرد: مفروش کردن شبستان مصلی میبد به زیلو تا حدود زیادی انجام گرفته و بعد از شبستان، صحن اصلی مصلی نیز برای مفروش کردن به زیلو در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری دیگر ارگان های فرهنگی شهرستان در مصلی، تصریح کرد: در پایش صورت گرفته قرار بر این شد تا هیئت امنایی تشکیل شود و همه کارگروه های فرهنگی شهرستان به نوعی در جریان اقامه نماز جمعه در مصلی مشارکت داشته باشند که البته این طرح نیاز به تدارک زیرساخت هایی دارد که باید آماده شود.

وی ادامه داد: کتابخانه مصلی آیت الله اعرافی نیز در طبقه فوقانی شبستان در حال تکمیل است و با قراردادی که با مجموعه کتابخانه های عمومی استان و کشور داریم قرار است ان‌شاءالله تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مشیری گفت: سالن ورزشی مصلی نیز که از مجهزترین سالن های ورزشی استان یزد می باشد، با همت و کمک دیگر ارگان ها در حال تکمیل است که امیدواریم در کنار دیگر اماکن ورزشی، کمک خوبی به گسترش این امر در شهرستان داشته باشد.

میبدما

انتهای پیام/

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.