بازگشت به صفحه کامل
در آغاز فصل برداشت گل انجام شد؛

برداشت نخستن باغ «گل محمدی» در میبد+ تصاویر


برداشت گل از اولین باغستان گل محمدی در شهرستان میبد با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان میبد آغاز شد.

صدر پور کوثری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میبد در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر بیان داشت: این باغستان از سال 1395 به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع  و با کاشت 800 اصله نهال گل محمدی با همکاری مدیریت شهرک در شهرک صنعتی جهان آباد میبد احداث شده است. 

وی افزود: امسال نیز برداشت گل محمدي از 800 اصله نهال در سطح 2 هزار و 500 مترمربع این باغستان‌ انجام خواهد شد که این گلها از نژاد معطر و پر گل می باشد. 

مدير جهادكشاورزي ميبد تصریح داشت: با توجه به سازگاری گل محمدی با اقلیم منطقه و کم آبخواه بودن و مقاومت نسبت به شرایط آب و خاک شهرستان می تواند به عنوان یکی از گزینه های مناسب جهت الگوی کشت و جایگزینی با کشت های پر آب خواه منطقه باشد. رشد سریع و باروری در سال اول و مقاومت نسبت به بیماری ها از جمله مزایای دیگر این کشت محسوب می شود.

وی به تاثير كشت اين گياه در كاهش آلودگی‌های محیطي اين منطقه صنعتي نيز اشاره كرد و گفت: با وجود صنعتی بودن شهرستان میبد و وجود آلایندگی‌های زیست محیطي و دود حاصل از واحدهاي توليدي منطقه، کاشت و پرورش اين محصول مي‌تواند در مرتفع كردن اين مشكلات نيز موثر واقع شود.

پورکوثری ميزان برداشت گل محمدی سال گذشته در اين شهرستان را 200 کیلوگرم عنوان و پيش‌بيني کرد: امسال بالغ بر 400 کیلوگرم گل محمدی از این باغستان‌ها برداشت شود.

مدير جهادكشاورزي ميبد در پایان گفت: جهاد کشاورزی شهرستان میبد در نظر دارد ترویج و کشت این محصول را در برنامه های خود قرار داده همچنین با آموزش زنان خانه دار جهت تولید گلاب و عرقیجات گیاهی خانگی نسبت به ایجاد کارگاه های عرق گیری، روغن گیری و گلاب گیری زمینه اشتغال افراد جویای کار را فراهم کند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.