بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه موقت میبد:

برخی تلاش دارند قبح گناه را در جامعه بشکنند/ مقامات قضایی میبد با جدیت هنجار شکنی جشنواره«حرکت و برکت» را رسیدگی کنند


امام جمعه موقت میبد با اشاره به هنجار شکنی صورت گرفته در جشنواره «حرکت و برکت» تصریح داشت: مقامات قضایی میبد با جدیت هنجار شکنی جشنواره«حرکت و برکت» را رسیدگی کرده و با هنجارشکنان برخورد قاطع صورت گیرد.

به گزارش میبد خبر، حجت الاسلام محمد اعرافی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته میبد با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) و روز زن به بیان فضائل و کرامات دختر نبی مکرم اسلام (صلی‌الله علیه و آله) پرداخت و اظهار داشت: زندگی ایشان سراسر ایمان و مهربانی بود و این بانوی بزرگوار الگویی بی‌نظیر برای همه زنان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) شخصیت نمونه و مثال‌زدنی است که در همه قرون و اعصار الگو و اسوه برای بشریت هستند. اوصاف رفتاری و اخلاقی حضرت زهرا(س) در مدیریت منزل، تربیت فرزندان، حضور در اجتماع و ارتباط با خداوند می‌تواند بهترین سرمشق برای تدوین معرفت‌شناسی پیرامون امتیارات اخلاقی و روحی حضرت باشد.

امام جمعه موقت میبد از مردم خواست با مشارکت در جشن نیکوکاری در این ایام پایان سال بستر را برای رفع بخشی از مشکلات نیازمندان فراهم سازند و یکی از دستورات دین مبین اسلام که بارها در قرآن کریم بر آن تاکید شده است احسان و نیکی به همنوعان است.

حجت الاسلام اعرافی با اشاره به‌ روز بزرگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: بنیاد شهید یکی یادگارهای انقلاب است که نقش مهمی در حفظ فرهنگ ایثار و شهادت داشته است و این فرهنگ، یک فرهنگ تأثیرگذار است.

وی وی با تأکید بر اینکه استقلال، قدرت نرم و اقتدار ایران اسلامی به خاطر حفظ فرهنگ ایثار و شهادت است افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید نسبت به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان احترام فوق‌العاده‌ای قائل باشیم.

حجت الاسلام اعرافی ضمن اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان، اظهار کرد: حجاب موضوع فرعی نیست و بی حجابی در حقیقت هویت ستیزی در جامعه است و به همین دلیل دشمن سعی می کند بی حجابی را توسعه دهد. باعث شرم است که عده‌ ای که به‌عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی هستند در رسانه‌ها خوراکی را برای دشمن تهیه کنند، مردم و افراد متدین نیز باید در این‌گونه اتفاقات هوشیار باشند.

وی با توجه به اینکه حجاب جزء تفکیک‌ ناپذیر هویت زنان مسلمان و مسلمان ایرانی است، گفت: چرا برخی‌ها با حرف‌های سخیف و نادانسته رهبر انقلاب را ناراحت می‌کنند و مردم باید در مقابل این‌گونه سخنان بایستند.

وی به حرمت‌شکنی در جشن شهرداری تهران در برج میلاد اشاره و عنوان کرد: اگر از این غصه انسان جان بدهد سهل است و این حرکات ناشایست و ساختارشکن و هنجارشکن بسیار قابل تأسف است و همه مردم و دستگاه‌های اجرایی و قضایی موظف هستند در مقابل این موارد بایستند.

وی بابیان اینکه با این‌گونه هنجارشکنی‌ها می‌خواهند قبح گناه علنی را در جامعه بشکنند، تصریح کرد: این‌گونه حرکات توطئه دشمن است که می‌خواهد جوانان ما و ذهن مردم را از امور مهم‌تر دور کنند و با این هنجارشکنی‌ها و اتفاقات دیگر می‌خواهند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

امام جمعه موقت میبد در پایان با اشاره به هنجار شکنی صورت گرفته در جشنواره «حرکت و برکت» تصریح داشت: مقامات قضایی میبد با جدیت هنجار شکنی جشنواره«حرکت و برکت» را رسیدگی کرده و با هنجارشکنان برخورد قاطع صورت گیرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.