بازگشت به صفحه کامل
امام‌جمعه موقت میبد:

برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی مطالبه مردم از دستگاه قضاست/ خام فروشی مواد معدنی کمکی به رشد اقتصاد کشور نمی‌کند


امام‌جمعه موقت میبد برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلال گران اقتصادی را مطالبه اصلی مردم از این دستگاه عنوان کرد.

به گزارش میبد خبر، حجت‌الاسلام محمود کارگر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میبد با گرامیداشت روز صنعت و معدن بیان داشت: ایران دارای صنایع و معادن زیادی است و در برخی صنایع نظیر گاز و نفت رتبه‌های نخست جهان را داراست. در حوزه معادن نیز در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار داریم.

وی با تاکید بر این نکته که خام فروشی مواد معدنی کمکی به رشد اقتصاد کشور نمی‌کند، اظهار داشت: ما کشور ثروتمند و غنی هستیم و منابع انسانی خوبی نیز داریم وبا وجود این منابع سرشار و نیروی انسانی بتوانیم با ارزش افزوده از منابع خود استفاده کرده و آنها را صادر کنیم. با خام فروشی سود اصلی به جیب دیگران رفته و منابع ما نیز خالی می شود. در این راستا و برای جلوگیری از خام فروشی، استفاده بهینه از سرمایه‌های کشور و حفظ این منابع برای نسل های آینده باید مسئولین برنامه ریزی مناسبی داشته و تصمیمات اساسی را اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت میبد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از عملکرد و تلاش های دستگاه قضا ابراز داشت: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت بوده و مردم اطمینان داشته باشند که با مراجعه به دستگاه قضایی با آسودگی خاطر می توانند به حقوق خود برسند. در این زمینه عدم آشنایی مردم قوانین و بررسی‌طولانی‌مدت پرونده‌های قضایی مورد خوشایند آنها نیست. لذا دستگاه قضا ضمن پرهیز از اطاله دادرسی‌ها باید در بررسی‌ پرونده قضایی سریع عمل کرده ضمن آن‌ که باید برای اجرای عدالت قاطعیت و انصاف را داشته باشد که جا دارد از قوه‌ قضائیه و تشکیلات آن بابت این مورد قدردانی کرد.

حجت الاسلام کارگر با اشاره به به تجمعات بازار تهران و اعتراضات به نوسان قیمت‌ها گفت: برخی مطالبات اصناف و بازاریان که مرمانی زحمتکش و حلال کار بوده، به حق است و مسئولان باید به آنها رسیدگی کنند. اما در این میان عناصر فرصت‌طلب هستند که قصد سوء استفاده از این مطالبات به حق را دارند که همه باید هوشیار بوده و با بصیرت و آگاهی آثار شوم تبلیغات و توطئه های دشمن را خنثی کنند.

وی برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان و اخلال گران اقتصادی  را مطالبه اصلی مردم از این دستگاه عنوان کرد و تصریح داشت: ما منتظریم با جدیت و قاطعیت و با پشتیبانی ملت با مفسدان اقتصادی برخورد شود. در این راستا اگر با شرکتی که ارز دولتی از دولت گرفته و کالای وارد شده خود را بر مبنای ارز ۸ هزارتومانی فروخته، شرکتی که ارز دولتی دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده، شرکتی که ارز دولتی گرفته و کالای وارده را احتکار کرده، برخورد سریع و قاطعی صورت بگیرد، مردم امیدوار می‌شوند. ضمن اینکه علت پیشرفت اقتصاد چین این است که سالانه 80 هزار مفسد اقتصادی را اعدام می‌کند.

خطیب موقت جمعه میبد در پایان سخنان خود اظهار داشت: یکی از راه‌های مهار نوسانات بازار اقدامات قاطع مسئولین قوا با سوء استفاده‌ کنندگان از اوضاع امروز و مفسدان اقتصادی است. دولت همه تلاش خود را برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با مردم و پیگیری و تأمین مطالبات آنها بکار گیرد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.