بازگشت به صفحه کامل
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

برای کاهش نرخ بیکاری اقدامی صورت نگرفته است/ پرداخت یارانه تولید راه گشای اشتغال


نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: اصل موضوع حمایت از تولید ملی و اختصاص یارانه تصویبی در بودجه، به واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه تکمیل راهگشای اشتغال است.

به گزارش "میبدخبر" به نقل از یزد رسا، دکتر محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در گفتگو با خبرنگار یزد ندا گفت: روز به روز در کشور شاهد افزایش نرخ بیکاری هستیم که این روند حکایت ازآن دارد که اقدامات لازم و موثر جهت اشتغالزایی در کشور انجام نشده است.

 وی اظهار کرد: افزایش نرخ بیکاری در کل کشور روی استان یزد نیز تاثیر گذاشته است و نرخ بیکاری استان را درسال گذشته به 11.2 رساند.
وی افزود: در واقع عدم توجه به تولید داخل، واردات بی رویه و قاچاق کالا موجب کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش کارخانه ها شده است 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست با بیان اینکه تا زمانی که رکود در کشور حاکم و از تولید ملی حمایت نشود نمی توانیم شغلی ایجاد کنیم خاطر نشان کرد:.رکود حاکم بر اقتصاد کشور موجب تعطیلی و نیمه فعال شدن کارخانه ها و واحدهای صنعتی شده که این وضعیت موجب بیکاری بسیاری از کارگران و عقب افتادن ماه ها حقوق این قشر از جامعه شده است.

جوکار با تاکید بر اینکه واردات بی رویه یک شکست برای تولید ملی محسوب، وباعث خارج شدن ارز از کشور می شود تصریح کرد: در واقع با این کاربرای سایر کشورهای دنیا اشتغالزایی و یک رقیب جدی برای محصولات داخلی ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به موضوع حمایت از تولید ملی و اختصاص یارانه تولید در بودجه، خاطر نشان کرد:اعطای یارانه تولید به واحدهای تولیدی نیمه تکمیل راهگشای اشتغال است ولی متاسفانه علی رغم تصویب اعتبار در بودجه برای تخصیص یارانه به واحد های تولیدی این یارنه به این واحد ها تعلق نگرفته است.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.