بازگشت به صفحه کامل
آیت‌الله اعرافی:

بدعمل کردن مسئولان در نظام اسلامی خیانت به آرمان‌های انقلاب است


آیت‌الله اعرافی گفت: نظامی که با خون شهیدان و ایثار چهل‌ساله این ملت غیور شجاع و مجاهد به‌دست‌آمده است؛ در این شرایط، لاابالی‌گری درآوردن، خیانت کردن، بی‌توجهی به مسئولیت‌ها بسیار مورد مواخذه خدا قرار خواهد گرفت.

به گزارش میبد خبر، آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ائتلاف دریایی آمریکایی‌ها در ایجاد امنیت خلیج‌فارس گفتند: ائتلاف دریایی آمریکایی‌ها مبنی بر ایجاد امنیت خلیج‌فارس مضحک است.

آیت‌الله اعرافی بابیان اینکه امنیت خلیج‌فارس به ایران و دولت‌های منطقه برمی‌گردد تصریح کردند: امروز قدرت دریایی نیرومند ایران و خط اصیل و قوی مقاومت امنیت خلیج‌فارس را تأمین می‌کند.

خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: شما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها ۲۰۰، ۳۰۰ سال از هزاران کیلومتر دورتر آمدید و آب‌های متعلق به مردم منطقه را تحت تصرف خود درآوردید.

ایشان گفتند: دوران دزدی و غارتگری و تجاوزگری به حقوق ملت‌های منطقه، امریکا و انگلیس به سر آمده است و به فضل خدا در این طرحشان هم شکست خواهند خورد و این طرح قدرتمند انقلاب اسلامی، دزدان دریایی را از آب‌های خود دور و بی‌خاصیت خواهد کرد.

فشار بر کشمیر با عدالت اسلامی و قوانین بین‌المللی سازگار نیست

امام‌جمعه میبد با اشاره به مقوله کشمیر هم گفتند: فشاری که امروز در کشمیر است با عدالت انسانی و قوانین بین‌المللی سازگار نیست.

آیت‌الله اعرافی افزودند: بدون هیچ ملاحظه‌ای یک اصل قانون اساسی و خودمختاری ایالت کشمیر لغو شده است و باید این اقدام اصلاح شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، توجیه دولت هند و قساوت دولتمردان نیجریه نسبت به معالجه شیخ زکزاکی را هم تأسف‌بار خواند و افزود: بی‌توجهی به شیخ مجاهدی که دلش برای کشورش می‌سوزد از سوی دولت هند و نیجریه امر ناپسندی بود.

بدعمل کردن مسئولان در نظام اسلامی خیانت به آرمان‌های انقلاب است

خطیب جمعه میبد با گرامی داشت یاد شهیدان سرافراز شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند و آغاز هفته دولت گفتند: انتظاری که از دولت‌مردان و مسئولان و همه‌کسانی که بار امانتی بر دوششان گذاشته‌شده است این است که راه این شهیدان را طی کنند.

ایشان بابیان اینکه در نظام اسلامی کسی شایستگی مسئولیت به‌ویژه در سطوح بالا را دارد که آماده جان‌فشانی درراه خدا و خدمت به ملت باشد، تصریح کردند: تراز یک مسئول در اسلام جایی است که نگاهشان به خدمت به مردم و آرمان‌های اسلام و انقلاب باشد و در این مسیر آماده تقدیم جان و بذل نفس نفیس باشند.

آیت‌الله اعرافی بدعمل کردن مسئولان در نظام اسلامی را خیانت به آرمان‌های بزرگ اسلام و انقلاب خواندند و گفتند: نظامی که با خون شهیدان و ایثار چهل‌ساله این ملت غیور شجاع و مجاهد به‌دست‌آمده است؛ در این شرایط، لاابالی‌گری درآوردن، خیانت کردن، بی‌توجهی به مسئولیت‌ها بسیار مورد مواخذه خدا قرار خواهد گرفت چراکه ما در برابر یک ملتی با این ترازبالا با این جهاد و مجاهدت عظیم هستیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کردند: ملتی که چهل سال در قدس و انتخابات و صحنه‌های گوناگون دفاع مقدس، عرصه‌های تحریم و زجر و مشکلات جان‌فشانی کردند پاسخشان خدمت خالصانه و بی‌منت است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کردند: وای به حال دولتمرد و مسئولی که قدر این نعمت را نداند و به وظایف خود در خدمت به مردم عمل نکند.

امام‌جمعه میبد گفتند: در هفته دولت هم باید یاد بکنیم از شهیدان بزرگ و فداکار و ایثارگر و دولت‌مردان شهید و جانباز و ایثارگر، هم باید مذمت کنیم دست‌های آلوده‌ای که از مسئولیت سوءاستفاده کردند و می‌کنند و هم خدمت‌هایی که انجام‌شده را بستاییم.

ایشان بابیان اینکه راه خدمت به ملت در این شرایط این است که ملت را باور کنیم و مستضعفان را بپذیریم، افزودند: اصل اینکه ما می‌توانیم گره‌ها را بازکنیم را باید بپذیریم و زمینه فعالیت را برای جوانان و ملت عزیز فراهم کنیم.

خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه خیلی‌ها از سایه سنگین تحریم وحشت داشتند گفتند: امروز این ابرهای سیاه و سنگین تحریم‌ها و عربده گویی ها کنار رفته است و ملت انقلابی ایران در برابر این سایه سنگین تحریم تسلیم نشده‌اند.

ایشان تولید را فقط از راه ارزش‌گذاری به مردم و باز کردن دست مردم و ریل‌گذاری صحیح مسئولین بیان کردند و اظهار داشتند: ریل بگذارند و قیدوبندها را باز کنند و دست و پای سرمایه‌گذاران و مردم و جوانان را باز کنند، تولید افزایش پیدا می‌کند.

خطیب جمعه میبد بابیان اینکه در حوزه فرهنگ هم همین‌طور است افزود: دو کار مهم تولید اصلاح و ارتقاء فرهنگ شدنی است.

تحریم داروهای بیماران لاعلاج ننگی بر پیشانی آمریکایی‌هاست

آیت‌الله اعرافی با تبریک روز پزشک و داروسازی و قدردانی از فعالان و خادمان حوزه بهداشت و درمان، اقدامات این حوزه را مهم خواندند و گفتند: تحریم داروهای بیماران لاعلاج از سوی امریکا، ننگ دیگری بر پیشانی دولتمردان امریکاست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان اینکه شما حریف نیروی مقتدر ایران نمی‌شوید افزودند: تحریم داروهای بیماران لاعلاج، بی‌رحمی و درماندگی امروز آمریکایی‌ها و دولت‌های استکباری را نشان می‌دهد.

زنگ خطر آمار جمعیتی به صدا درآمده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلاح مقوله جمعیت را یکی از مأموریت‌های حوزه بهداشت و سلامت خواندند و گفتند: آمارهای ۶ ماه نخست سال ۹۸ زنگ خطر آمار جمعیتی را به صدا درآورده است و ما علاوه بر اینکه نه‌تنها از یک ممیز شش‌دهم بالا نرفتیم بلکه رو به کاهش هم هستیم.

امام‌جمعه میبد با اشاره به قانون تشدید باروری در شورای انقلاب شش سال قبل گفت: هنوز بعد از ۶ سال این قانون در مجلس که کمک به افزایش باروری و جمعیت است بلاتکلیف مانده است.

عزاداری‌ها در محرم در تزار انقلاب اسلامی باشد

آیت‌الله اعرافی با اشاره به در پیش بودن محرم هم از هیئت‌های عزادار، مداحان و نوحه‌خوانان، روحانیون، ائمه جماعات و اهل منبر تشکر کردند و تأکید کردند: مثل سال‌های قبل عزاداری در دستگاه سالار شهیدان در شهرستان باید صحیح درست و در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

ایشان بر مدیریت هزینه عزاداری‌ها و جلوگیری از ریخت‌وپاش و اسراف‌کارانه و توجه به اطعام فقرا و نیازمندان تأکید کردند و گفتند: هیئت‌ها و دست‌اندرکاران مجالس حسینی باید در عزاداری‌ها در کنار شور معرفتی، جریان معرفت ساز راه بیندازند و برای اسلام انسان‌های بزرگ و سرباز تربیت کنند.

آیت‌الله اعرافی با تبریک و خیرمقدم به حجاج که از زیارت‌خانه خدا بازگشت گفتند: این سفر نورانی و آسمانی نوری به شما می‌دهد که این نور تا به گناه آلوده نشوید با شما هست و باید تلاش کنید این میراث خانه خدا و نور معنوی را باتقوای خود صیانت کنید.

انتهای پیام/

میبد آدینه




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.