بازگشت به صفحه کامل
رئیس اداره پرورش و اصلاح نژاد دام کشور:

باید بستر پرورش دام سبک مناسب به شیوه نوین علمی را ایجاد کرد


رئیس اداره پرورش و اصلاح نژاد مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور در این جلسه گفت: تولید و پرورش دام‌های سبک به‌صرفه نیست و پرورش‌دهندگان آن در شرایط حذف از این چرخه تولید هستند.

به گزارش میبد خبر به نقل از روابط عمومی بخشداری ندوشن، رئیس اداره پرورش و اصلاح نژاد مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی کشور در این جلسه گفت: تولید و پرورش دام‌های سبک به‌صرفه نیست و پرورش‌دهندگان آن در شرایط حذف از این چرخه تولید هستند.

امیر طاهری یگانه تصریح کرد: برای جلوگیری از حذف پرورش‌دهندگان دام‌های سبک و اقتصادی کردن این بخش باید از علم نوین بهره برد و بستر پرورش دام مناسب به شیوه نوین علمی را ایجاد کرد.

وی بهبود معیشت دامداران ندوشن را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: با اجرای این طرح، تحول عظیمی در بخش دامداری ندوشن ایجاد خواهد شد.

اختصاص 500 میلیون ریال برای اجرای این طرح از سوی فرمانداری، اختصاص 2 هزار رأس اسپرم جهت عملیات ترکیب ژنتیکی بزهای ندوشن از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کشور، پرداخت 50 درصد هزینه طرح عملیات اصلاح نژاد بز شیری از سوی دولت، انجام رایگان خون‌گیری و واکسن، تأمین پلاک هوشمند و تأمین تغذیه از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

فرماندارمیبد هم در این جلسه گفت: اجرای طرح اصلاح نژاد بز ندوشن از اولویت‌های این شهرستان است و باید برای تحقق آن‌همه دستگاه‌ها همکاری کنند.

حسین فلاح افزود: بخش ندوشن از قطب‌های مهم دام‌پروری استان است و باید برای حفظ این سرمایه منطقه باتدبیر و برنامه عمل شود.

فلاح یادآور شد: شرایط اقلیمی ندوشن در تولید و پرورش دام‌های سبک نیازمند برنامه‌ریزی علمی است و برای به‌صرفه کردن این بخش و ارتقاء معیشت دامداران باید از آن‌ها حمایت کرد.

رئیس اداره پرورش مرکز اصلاح نژاد دام کشور همچنین از چند واحد پرورش دام در بخش ندوشن بازدید نمود.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.