بازگشت به صفحه کامل

بازخوانی نطق ده سال قبل مرحوم یحیی زاده در مجلس


به آژانس و شورای امنیت نصیحت می­کنم ما را از تهدید و تحریم نترساند/ ما آنچه بدست آورده ­ایم در شرایط تحریم و تهدید بوده است

بسم­ الله و­ الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء والصلوه علی رسول الله و علی آله آل الله

با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و نیز گرامیداشت دهه مبارک فجر مواردی را متذکر می­‌شوم:

۱ ـ دشمنان اسلام که بیش از همیشه از قدرت مسلمانان به وحشت افتاده­‌اند، آنها که در ماه‌های اخیر حتی در انتخابات افغانستان، عراق، فلسطین تودهنی خورده اند، به اشکال مختلف به ستیز با اسلام برخاسته‌­اند. چاپ و نشر کاریکاتورهای توهین‌آمیز به پیامبر رحمت و رأفت که از دانمارک شروع شد و به ۱۲ مورد و ۱۰ کشور گسترش یافت و نشان از یک توطئه سازمان یافته دارد در همین راستاست. زشت نمایی و تخریب چهره کنگره بزرگ جهانی حج در سالجاری و در سطحی بسیار وسیع از سوی رسانه ­های غربی نمونه دیگری از همین ستیز است.

البته لازم است تأکید کنم که زیبنده نظام ما نبود که در مواجهه با این مسأله از بعضی دولتهای دیگر که فقط نام اسلام را یدک می­کشند عقب بماند و نکته دیگر اینکه تعرض به پیامبر اسلام، تعرض و توهین به همه انبیاء و ادیان است. انتظار می­رود پیشوایان و پیروان سایر ادیان نیز بهتر در این مهم واکنش نشان دهند.

۲ ـ در حالی که ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت از سال ۴۹ تا ۸۹ میلادی حداقل ۷۷۱ بمب بزرگ اتمی را به عنوان آزمایشهای هسته­‌ای منفجر نموده­‌اند، در شرایطی که ننگ ناکازاکی و هیروشیما در انحصار آمریکاست و در حالیکه اسرائیل غاصب و تروریست مجهز به حداقل ۲۰۰ کلاهک هسته­‌ای بسیار تهدیدکننده می­باشد، ملت و دولت مظلوم و نجیب ایران که جوانمردی و اخلاق را حتی در طول ۸ سال دفاع مقدس به خوبی به همه دنیا نشان داد­ند، خطرناک توصیف می­گردند و ملزم می­شوند برای اعتمادسازی در بکارگیری انرژی هسته ­ای به شکل صلح‌­آمیز محدودیتهایی تحمل کنند.

نزدیک به سه سال مجبور شدیم داوطلبانه تعلیق را بپذیریم، پروتکل الحاقی را عمل کنیم، فراتر از آن به هر بازرس آژانس اجازه دهیم تا حتی از بعضی بخشهای نظامی و کارگاه‌های خصوصی مردم بازدید و بازرسی کند. ۱۰۳۳ صفحه گزارش دادیم، ۱۴۰۰ نفرروز بازرسی را اجازه دادیم، سخاوتمندانه‌­ترین همکاری‌ها در چارچوب پادمان، پروتکل و فراتر از آن تحت عنوان دسترسی­های شفاف­ساز تحمل نمودیم. دولت ما اعلام کرد حاضریم در غنی­ سازی هر کشوری را به عنوان شریک بپذیریم. کدام کشور دنیا تا این حد درب‌های سری­ ترین اماکن خود را به روی شما گشوده است؟ البته همه این موارد در آن ایام شاید برای اعتمادسازی به نحوی لازم بود. اما بعد از همه این مسائل بیشتر معلوم شد آمریکا و اروپا مثل همیشه دروغ می­گویند و سه سال ما را سرکار گذاشته‌اند. معلوم شد حال که به این شکل نسبت به کارهای پژوهشی و تحقیقی ما دلهره دارند و به همین بهانه می­خواهند راه اندیشیدن را از ما بگیرند، دیری نخواهد پایید که بگویند اصلاً نفس کشیدن شما برای دنیا خطر دارد و شما حق حیات ندارید.

اینجاست که دولت و ملت درس آموخته از سیدالشهداء در روزهای شور و حرارت حسینی به بهترین نحو فریاد «هیهات منا الذله» را بلند کرده و رئیس­‌جمهور محترم و انقلابی با بیانیه روز گذشته خود خواسته ملت قهرمان را به گوش استکبار جهانی رساند. به آژانس و شورای امنیت نصیحت می­کنم ما را از تهدید و تحریم نترساند، ما آنچه بدست آورده ­ایم در شرایط تحریم و تهدید بوده است. بدون شک ملت ما در هنگام تهدیدهاست که توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را بصورت منسجم و روشن ارائه می­نماید.

به آمریکا و اروپا اعلام می­کنم اگر واقعاً دل برای مردم دنیا می­سوزانند و نگران مردم دنیا هستند زرادخانه­‌های اتمی خود را نابود کنند، به اسرائیل اجازه ندهند هر روز به سلاح پیشرفته و اتمی دیگری مجهز شود. در مقابل یاوه اخیر ژاک شیراک جهت به کارگیری سلاح هسته­ای موضع بگیرند، به ضعیفه آلمانی «تازه به دوران رسیده» نصیحت کنند پا از گلیم خود دراز نکند و البته با همه اینها لازم است از آژانس و اروپای احمق به علت تصمیم­ گیری علیه ما در ارائه گزارش به شورای امنیت آن هم در ایام تلاقی ماه پیروزی خون بر شمشیر امام حسین علیه­‌السلام با ماه پیروزی خون بر شمشیر امام راحل رضوان­‌الله­‌تعالی­‌علیه تشکر نمایم و به آنها اعلام می­کنم منتظر بمانند تا در این شبها و بویژه روز ۲۲ بهمن جواب دندان­شکن شیرزنان و مردان انقلابی و فهیم ما را برای چندمین بار مشاهده کنند.

«اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک اللهم ارزقنی شفاعه الحسین یوم الورود و ثبّت لی قدم صدق عندک مع­الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون­الحسین علیه­السلام»

والسلام ­علیکم و رحمه ­الله

منبع: پایگاه اطلاع رسانی مرحوم یحیی زاده




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.