بازگشت به صفحه کامل
به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری صورت گرفت؛

آیين درختكاری و كاشت نهال در شهرستان میبد+ تصاویر


آیین «روز درختکاری» با حضور جمعی از مسئولان، دانش آموزان، بسیجیان و دوستداران طبیعت در شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش میبد خبر، محمد جواد احمدی معاون فرماندار میبد در این آیین ضمن گرامیداشت هفته منابع طبيعي و روز درختکاری بیان داشت: منابع طبيعي بستر حيات همگان است، لذا رسالت و وظيفه همه، حفظ و نگهداري از اين موهبت الهي است.

وی افزود: براي پيشگيري از تبعات منفي از بين رفتن منابع طبيعي، با همدلي و همزباني همه مردم و مسئولين كه نياز هميشه ماست، بايستي در راستاي حفظ منابع طبيعي بصورت جدي تلاش کنیم.

معاون فرماندار میبد با بيان اينكه درخت و درختكاري نشانه‌اي از زندگي، زيبايي، پاكيزگي و طراوت است، بیان کرد: پيشرفت تكنولوژي و افزايش روز افزون آلودگي‌هاي محيطي از مهم‌ترين عوامل تهديد سلامت انسان به‌ شمار مي‌روند و ضروري است فرهنگ حفاظت از محيط زيست و توسعه منابع طبيعي و فضاي سبز احيا شود.

احمدی درختكاري را موجب كنترل آلودگي‌هاي زیست محیطی دانست و يادآور شد: همه بايد در حفظ منابع طبيعي و محيط زيست كوشا باشند و هر سال با كاشت يك نهال كوچك، محيط خود را سرسبز و بانشاط تر كنند.

حجت الاسلام اعرافی امام جمعه موقت میبد نیز در آیین روز درختکاری اظهار داشت: در آیات قرآن و روایات معصومین نسبت به کاشت درختان به ویژه درختان میوه‌دار تأکید فراوانی شده است.

وی با بیان این که خداوند در آیاتی از قرآن به درختان قسم یاد کرده‌، تصریح کرد: کاشت درخت به عنوان باقیات الصالحات است.

حجت الاسلام محمد اعرافی اضافه کرد: از بین بردن جنگل‌ها و نابود کردن مراتع باعث تخریب محیط زیست شده و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد.

امام جمعه موقت میبد در پایان تاکید داشت: منابع طبعی علاوه بر این که بستر حیات است، در تداوم آن نیز نقش موثری دارد و حفاظت از منابع طبیعی وظیفه همه مردم است و درفرهنگ سازی این امر باید دستگاههای فرهنگی کشور تلاش کنند.

آیین درختکاری و کاشت نهال صبح امروزهمزمان با روز درختکاری در بلوار مرحوم یحیی زاده و شهرک اما جعفرصادق(ع) میبد برگزار شد.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.