بازگشت به صفحه کامل
امام جمعه میبد:

ایران با قطع رابطه عربستان و چهار کشور حقیر خم به ابرو نمی آورد /لزوم توجه به بحران تولید و کارگران شهر میبد


آیت الله اعرافی با بیان اینکه ما به کسی دعوت نامه نمی فرسیم که برگردد گفت : عربستان حقیرتر از این حرفهاست و ملت ایران با قطع رابطه چهار کشور حقیر خم به ابرو هم نمی آورد .

به گزارش میبد خبر، امام جمعه میبد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به زنجیره حوادث منطقه و داخل و خارج در سالها و ماههای اخیر گفت : هرکدام از این حوادث قلب هر انسان پاکی را به درد می آورد.

به گزارش میبد آدینه ، آیت الله علیرضا اعرافی ، کشتار وسیع جانباختگان منا و کشتار وسیع شیعیان آفریقایی در نیجریه که بین ۳۰۰ تا هزار نفر در یک حمله وحشیانه و بدون هیچ مجوز انسانی و اخلاقی به بدترین وجه به خاک و خون کشیده شدند و هنوز وضع شیخ زکزاکی نامعلوم است را بخشی از این حوادث بیان کرد و افزود: هجوم وحشیانه و انتقام جویانه دربرابر شیعیانی که در دهه های اخیر به سمت اسلام و تشیع آمدند ناشی از خشم دشمنان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : شهادت آیت الله نمر ، کشتار پیوسته مسلمانان در یمن ، تعدی به حقوق مردم بحرین و تداوم سلسله جنایات تروریستی در سوریه ، عراق و لبنان را زنجیره ای از ظلم و جنایت و ناشی از انتقام گیری کور ، عقده گشایی شیطانی و تجاوز به حقوق انسانها است که قطعا در اتاق های فکر تکفیری ، صهیونیستی و استکباری طراحی شده است و در جای جای دنیا دنبال می شود که با هیچ منطق انسانی و عقلانی و اسلامی سازگار نیست.

خطیب جمعه تصریح کرد : آنها درصددند که این امواج تروریستی و جنایت و وحشیگری را به سراسر عالم اسلام تعدی بدهند.

وی گروه تندرو و ترویستی داعش را گروه های وحشی تربیت شده دست امریکا و صهیونیست خواند و گفت: غرب گربه های وحشی تربیت کردند که گاهی این گربه ها به ارباب های خودش هم پنجه می افکند .

امام جمعه میبد با بیان اینکه سلسله جنایت ها و تجاوزهای وحشیانه در کشورهای گوناگون به انفعال آنها در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و اسلام ناب بر می گردد افزود : در کنار این مظالم بسیار دردآور و جانسوز که دل و قلب هر انسان منصف و دارای عاطفه را به درد می آورد در پشت این صحنه یک پیروزی و پیشرفت را بایستی دید.

آیت الله اعرافی با تاکید بر اینکه امروز زمانی است که پیشگویی ها و تاکیدات امام راحل و عظیم الشان ما و هدایت های حکمیانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای صحنه بین الملل را تغییر داده است ، تصریح کرد : امروز ما در شرایط سالهای ۵۷ و ۵۸ و ۶۷ و ۶۸ که از جنگ بیرون آمدیم نیستیم ؛ امروز انوار درخشان گفتمان انقلاب اسلامی که ریشه در این ملت بزرگ دارد در جهان منتشر است و این درخشش و گسترش برای مستکبرین قابل تحمل نیست.

ما اهل تکفیر ترور و تجاوز نیستیم

امام جمعه میبد با بیان اینکه البته ما در آغاز صدور اندیشه در جهان هستیم و کارهای بزرگ ما هم روی منطق ، عقلانیت و اصول و ضوابطی است که هیچ کس نمی تواند آن را انکار کند خاطرنشان کرد : ما اهل تکفیر ، ترور و تجاوز نیستیم بلکه اهل عرضه فکر درست ، منطق و عقل درست اسلامی و مقاومت در برابر ظلم هستیم که سرمایه دار اصلی این امواج جهانی شما ملت بزرگ ایران ، خون پاک شهیدان و ایثار رزمندگان اسلام است که در جهان این امواج را پدید آورده است.

خطیب جمعه میبد با اشاره به این که این امواج خروشان عده ای را عصبانی کرده است گفت : پشت صحنه مستکبرین عالم و صهیونیست ها و روی صحنه ، دولت های حقیر و غیر انسانی که نه مردم سالاری و ارزشهای دینی را می فهمند تربیت کردند و به جان جهان اسلام انداختند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عده ای ناآگاه متحجر هم در این میان ملت های بی گناه را به خاک و خون می کشد .

پشت همه این حوادث دلخراش پیام اسلام در عالم طنین افکن شده است

وی با دلخراش خواندن شهادت شیخ نمر و شهدای مدافع حرم و مقاومت در جای جای عالم گفت : اما در عین حال یک مژده ای هم در همه اینهاست این است که پیام اسلام و انقلاب اسلامی در عالم طنین افکن شده است و مستکبرین عالم هم بدانند این ملت در ۲۲ بهمن و در انتخابات پیش رو ، عظمت و مقاومت و هوشمندی خود را نشان خواهند داد .

توطئه های دشمنان در جهان اسلام

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود با تشریح توطئه هایی که امروز در جهان اسلام از سوی استکبار در دست اجراست گفت : نخستین توطئه ترویج برخوردهای تروریستی و تکفیری و خشن در جهان اسلام است که با فریب عده ای با ایدئولوژی های غلط به جان عالم اسلام انداختند.

آیت الله اعرافی جنگ نیابتی را دومین توطئه دشمنان امت اسلام عنوان کرد و افزود : آنها در بسیاری از صحنه ها شکست را تجربه کردند اما امروز مزدوری را به آل سعود و بعضی کج فهم های عالم اسلام سپردند و به جان ملت های بحرین ، یمن ، سوریه و عراق انداختند تا به نیابت از قدرتهای بزرگ بجنگند تا اسرائیل در حاشیه امن قرار بگیر.

خطیب جمعه میبد بدل سازی جریانات انقلابی به جای انقلاب اسلامی را سومین توطئه دشمنان خواند و گفت : آنها داعش را پرورش دادند و به جای انقلاب عقلانی و منطقی و اسلامی در جهان معرفی می کنند.

وی اختلافات مذهبی در جهان اسلام را چهارمین توطئه دشمنان دانست و گفت : دشمنان درصدند با گرفتن نفس جهان اسلام و معرفی اسلام بعنوان یک دین خشن و غیرمنطقی در جهان غرب ملت ها را از اسلام دور سازند .

امام جمعه میبد افزود : دشمنان به دنبال فروریزی پایه های اعتقادی و اخلاقی در جهان اسلام و بویژه درایران هستند و با طرح های گوناگونی برای نفوذ در فکر ، فرهنگ ، سیاست و اقتصاد هستند و ما باید با وحدت اسلامی ، روحیه انقلابی و حفظ ارزشهای اسلامی در این برهه حساس که وظیفه تاریخی ماست ایستادگی کنیم و این راه را با هدایت پرچمدار این راه و رهبری معظم ادامه دهیم.

حلمه به سفارت عربستان اشتباه کوچک چند نفر بود

آیت الله اعرافی افزود : دشمنان در برابر مقاومت شما و زنجیره مقاومتی که در همه کشورها شکل گرفته به جایی نخواهد رسید .

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود حمله به سفارت عربستان را خطای کوچک چند نفر عنوان کرد و گفت : ما با حمله به سفارت ها موافق نیستیم اما دولت عربستان که همه کارهایش سرتاپا خطا و ظلم و جنایت است نباید به این حرکت کودکانه دست می زد.

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ما به کسی دعوت نامه نمی فرسیم که برگردد گفت : عربستان حقیرتر از این حرفهاست و ملت ایران با قطع رابطه چهار کشور حقیر خم به ابرو هم نمی آورد .

وی تصریح کرد : ما مرد جنگ و مقاومتیم و با قرار گرفتن شیعه و سنی در کنار هم به فضل الهی در برابر شما افراطی ها و تکفیری ها و تروریستها می ایستیم و همه شما در زباله دان های تاریخ دفن خواهید شد .

انتخابات :

از همین الان باید برای حضور حماسی در راهپیمایی ۲۲ بهمن آماده شد

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود ، راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را دو آزمون بزرگ پیشروی ملت ایران خواند و گفت : ملت بزرگ ایران از همین الان باید برای حضور پرشور و شوق ، حماسی و باشکوه در حماسه ۲۲ بهمن که همه دنیا این حادثه را تعقیب می کنند با آگاهی و هوشمندی و بصیرت خود را برای خلق یک حماسه دیگر آماده کنند .

انتخابات امنیت عظمت و پیشرفت فکر ملت ایران در دنیا موثر است

امام جمعه میبد با تاکید بر اینکه انتخابات و راهپیمایی روی امنیت ، عظمت و پیشرفت فکر شما در دنیا بسیار موثر است افزود : هر دو انتخابات اهمیتش از همه انتخابات های گذشته در این صحنه پیچیده بین المللی و نقطه عطف تاریخی ، فوق العاده بیشتر است و همه باید به انتخابات درست توجه کنند.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات گفت : هیچ کس از نظر اخلاقی ، منطقی ، ملی ، اسلامی ، دینی و انقلابی معذور نیست که در انتخابات شرکت نکند چرا که انتخابات دشمنان شما را به آن سمت مرزها عقب و امنیت و اقتدار شما را بالا خواهد برد.

وی به مردم توصیه کرد : در انتخاب اصلح به معیارهای محلات و آشنا نگاه نکنید و تلاش کنید روی منطق ، اسلام و انقلاب و پیشرفت کشور آدم های برتر را برگزینید و خدا و مصالح اسلام و انقلاب و ارزشهای الهی و  آینده کشور را در نظر بگیرید .

نامزدها و طرفدارانشان باید به قانون تمکین کنند

امام جمعه میبد عمل به وظیفه و تمکین به قانون را از وظایف نامزدها و طرفداران آنها برشمرد و افزود : فتنه ۸۸ این درس را داد که مقاومت در برابر قانون کشور ، خسارت به بار می آورد و خطا کردند کسانی که مقاومت بی جا کردند چرا که در همه دنیا انتخابات قانون دارد و ما کشور عقب مانده ای نیستیم که به جان هم بیافتیم .

قانون و رهبری فصل الخطاب در انتخابات است

وی با بیان اینکه قانون و رهبری فصل الخطاب در انتخابات است گفت : نامزدها باید به قانون تمکین کنند و از اسراف و کارهای سبک و سست و وعده های بی جا هم پرهیز کنند .

امام جمعه میبد به مجریان انتخابات هم گفت : رعایت عدالت ، انصاف و حقوق مردم در همه ابعاد از سوی نظارت شورای نگهبان ، وزارت کشور و تکالیف مردم و نامزدها همه جزء حق الناس است که امیدواریم با روحیه انقلابی و ارزشمداری همه ملت در هر دو انتخابات از یک آزمون خوبی سربلند بیرون بیایند.

دولتمردان و صاحبان صنایع بحران تولید و کارگران را مدیریت کنند

آیت الله اعرافی در پایان هم با اشاره به مشکلات صنایع میبد گفت : بعضی از صنایع حدود ۲۰۰ شرکت همه از ده تا ۹۰درصد با کاهش تولید مواجه هستند و حدود ۴۰۰ کارمند کاهش پیدا کرده است که این نشان از رفتن به سمت بحران است .

امام جمعه میبد با بیان اینکه مسئولین و دولتمردان به مشکلات این شرکتها در انرژی و صادرات و تولید و مشکلات کارمندشان توجه کنند افزود : خود صاحبان کارخانه و مدیران عامل هم باید سعی کنند این مشکلات را مدیریت کنند تا از این مشکلات به خوبی عبور کنیم.

خطیب جمعه میبد ، اقتصاد مقاومتی را  راه طلایی برای عبور از بحرانهای اقتصادی دانست و با بیان اینکه بعد از برجام امریکا دنبال بهانه است گفت : نباید دل به آنها ببندیم و باید روی پای خود بایستیم و دولتمردان توجه کنند ملت هم باید با دقت نهایت و حکمت این راه را طی کند و کارخانه داران ، کارگران و دولتمردان و بانکها این گره ها را باز کنند.




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.