بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی:

آیت الله اعرافی: مساجد باید مردمی و با منابع پایدار اداره شوند


جلسه ستاد اقامه نماز با حضور امام جمعه میبد و اعضای این ستاد در بیت آیت الله اعرافی و با ارزیابی تحقق مصوبات دو سال گذشته برگزار شد .

به گزارش "میبد خبر"؛ امام جمعه میبد در این جلسه از کسانی که در فعال سازی و ارتقاء امور فرهنگی مساجد و احیاء نماز در شهر تلاش کرده اند تشکر کرد .

آیت الله اعرافی با تاکید بر قرار گرفتن مساجد در تراز مناسب گفت : مساجد باید با نقش مهمی که امام جماعت با شاخص های نشاط اجتماعی ، آگاهی لازم و اطلاعات اجتماعی دارد و می تواند نسل جوان را به خوبی جذب مساجد بکند در سطح مناسب قرار گیرد .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت امنای مساجد را هم حلقه واسطه مردم و مسجد خواند و افزود: هیئت امنا زیر سایه امام جماعت، واسط بین مردم و مسجد  هستند و باید زمینه را برای رشد فیزیکی معنوی و فرهنگی مسجد فراهم کنند.

امام جمعه میبد تصریح کرد : کار مسئولین ریل گذاری است و مساجد باید مردمی و با منابع پایدار اداره شوند.

وی به شرایط فیزیکی و امکانات مساجد هم تاکید کرد و گفت : بهداشت ، ساختمان و سرویس و ایجاد پارکینگ هم باید در دستور کار هیئت امنای مساجد قرار بگیرد .

امام جمعه میبد ، نماز در مدارس را هم از مقوله های مهم خواند و با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در این زمینه گفت : آموزش و پرورش باید در فاصله تحصیلی که وجود دارد گذشته را مطالعه و راههای ارتقاء و ترغیب به نماز و آگاهی بخشی نماز جماعت در مدارس را برنامه ریزی کند .

آیت الله اعرافی از اهتمام به نماز جماعت در ادارات و دانشگاهها و همچنین برگزاری نماز جماعت صبح در شهرستان گفت : افزایش برگزاری نماز جماعت در شهرستان و رسیدن آن به بیش از ۷۰ مسجد حرکتی خوبی است که باید استمرار پیدا کند .

در ابتدای این جلسه مصوبات دو سال گذشته مرور شد که مناسب سازی ۱۰ مسجد ، احداث پارکینگ ۲۰ مسجد ، تعیین هیئت امنا به مساجد فاقد هیئت امنا و تامین نمازخانه در همه مدارس و برگزاری نماز جماعات از جمله این مصوبات بود.

در این جلسه مقرر شد :۱۰ مسجد برای مناسب سازی و ۲۰ مسجد جدید هم برای احداث پارکینگ در سال جاری با جدول زمانی مشخص هدف گیری شود .

مدیر آموزش و پرورش میبد هم در این جلسه گفت : از مجموع ۱۳۶ آموزشگاه سطح شهرستان ۱۲ آموزشگاه فاقد سالن نمازخانه هست که با جذب اعتبارات خیری این آموزشگاهها هم تا نیمه اول سال ۹۶ دارای سالن نمازخانه خواهند بود .

محسن موحدی فرد با بیان اینکه در ۱۱۰ آموزشگاه نماز جماعت برگزار می شود خاطرنشان کرد : تا اول مهر نمازخانه ۳ آموزشگاه به بهره برداری خواهد رسید.

 

منبع: میبد آدینه




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.