بازگشت به صفحه کامل

خط و نشان نمایندگان اصفهان برای آب یزد!

اگر قرار است آب در اصفهان نباشد باید برای استان‌ یزد هم نباشد!


نمایندگان اصفهان که ید طولایی در تحریک مردم برعلیه جریان انتقال آب به یزد دارند در اظهارات جدید برای آب یزد خط نشان کشیدند.

به گزارش میبد خبر به نقل از یزد رسا، حسینعلی حاجی دلیگانی امروز در تشریح جلسه استانداری اصفهان با کشاورزان اظهار کرد: این جلسه در مجموع در نوع خود جلسه امیدوارکننده‌ای برای شروع حرکت جدیدی برای رفع مشکل آب در استان اصفهان بود.

وی افزود: در ابتدا استاندار گزارشی را از اقدامات انجام‌شده داد و بعد از آن هم اطلاعاتی در رابطه با وضعیت آب شرب استان و میزان بارندگی و میزان آورد آب از حدود 50 سال گذشته به این طرف ارائه شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت، در ادامه نیز نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دو نفر از نمایندگان صنف کشاورزان صحبت کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در مجموع چند نکته مورد تأکید واقع شد، گفت: یک مسأله این‌ که به هر حال واقعیت این است که میزان بارش‌ها در استان اصفهان نسبت به سال گذشته به کمتر از نصف رسیده است، بنابراین آورد رودخانه آورد کمی است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی صحبت شد که در زمینه توزیع آب در بین استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری بر اساس عدالت حکم شود که اگر چنان که آب کشاورزی یا آب شرب استان اصفهان قطع شد، جلوی برداشت استان بالادست هم که در حال حاضر روزانه 250 میلیون متر مکعب آب از زاینده‌رود برداشت می‌کند، گرفته شود و اگر قرار است آب نباشد باید برای استان‌های یزد و چهار محال و بختیاری هم نباشد و برای مصارف دیگر هم از جمله کشاورزی برداشتی صورت نگیرد.

این اظهارات نماینده استان اصفهان در حالی است که پیش از این هم یکی دیگر از نمایندگان این استان برای تنها 10 درصد آب انتقالی به یزد خط و نشان کشید و گویا گرای حمله به خط انتقالی آب به یزد را به مردم ورزنه داد.

در پی حمله مردم ورزنه به خط انتقالی آب یزد، این استان سه روز در وضعیت بحرانی قرار گرفت.

انتهای پیام/س*

 

به گزارش میبد خبر به نقل از




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.