بازگشت به صفحه کامل

اولین دوره مسابقات روبوکاپ در میبد برگزار شد


اولین دوره مسابقات روبوکاپ به میزبانی انجمن رباتیک فرهنگسرای میبد در سالن فوتسال فرمانداری میبد با هدف افزایش خلاقیت و نوآوری برگزار شد.

به گزارش میبد خبر به نقل از بام میبد؛ جوکار مربی کلاس رباتیک در فرهنگسرای میبد در این ارتباط گفت : مسابقه در سه رده سنی ۴ تا ۷ سال ، ۸ تا ۱۲ سال و ۱۳ تا ۱۶ سال و در سه رشته سرعت ، ربات جنگجو و ربات فوتبالیست انجام شد.

وی افزود : رشته سرعت مخصوص ۴ تا ۷ سال و ربات جنگجو و ربات فوتبالیست مختص ۸ تا ۱۲ سال بود که مسابقه سرعت در ۲ دقیقه و در زمان معین شروع و بر اساس رکورد زمان سنجی شد و نفرات برتر انتخاب گردیدند.

جوکار با بیان اینکه میز برای مسابقه جنگجو طوری بود که برای بچه ها تازگی داشت ، بیان کرد : چون بچه ها برای اولین بار در مسابقه شرکت نموده بودند میز به گونه ای بود که آنها توان شرکت در مسابقه را داشته باشند . میز دارای ۳ الی ۴ تله بود که حالت نمایان داشتند ، این تله ها به گونه ای نبودند که با سنسور خاصی باز شوند.

وی اضافه نمود : در مراحل سنی بالاتر مسابقات به گونه ای برگزار می شود که تله ها برای شرکت کنندگان نمایان نیست ، بلکه صفحه کاملا یکدست است و سنسوری برای تله ها مشخص می شود ، زمانی که ربات به سنسور اصابت می کند ، تله های روی میز به وسیله سنسور فعال و نمایان شده و مشخص می گردد که تله های حفره ، آتش و پرتاب در کجا هستند.

مربی رباتیک در فرهنگسرای میبد ادامه داد : بچه ها در مسابقه ربات جنگجو در ۵ زمان با هم به رقابت پرداختند ونفرات برتر بر اساس اینکه ربات را در حفره انداخته یا بیرون کرده بودند یا بیشترین آسیب را وارد کرده بودند ، انتخاب گردیدند و در مسابقاتی که دو به دو با هم به رقابت پرداختند به عنوان برتر انتخاب شدند.

وی گفت : در مسابقه ربات فوتبالیست هم در دو زمان دو دقیقه ای دو به دو با هم مسابقه دادند و کسانی که بیشترین گل را با پایان گرفتن زمان زده بودند ، برنده اعلام شدند.

جوکار خاطر نشان کرد که انشاالله در پایان شهریور ماه مسابقه دیگری خواهیم داشت که بین کسانی که ایده ای دارند ، برگزار می شود .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.