بازگشت به صفحه کامل

موضع متفاوت اوباما؛

اوباما باز هم پیام نوروزی داد/ایران بین تحریم یا تجارت بیشتر یکی را انتخاب کند!/ واکنش سردار نقدی +فیلم


باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا که چند روز پیش بازهم از روی میز بودن همه گزینه‌ها علیه ایران سخن گفته بود، در ادامه مواضع متناقض خود به ایران پیام نوروزی داد و از موضع متفاوتی سخن گفت.

به گزارش میبد خبر؛ خبرگزاری رویترز از واشنگتن نوشت، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، دیروز در پیامی مستقیم به مردم و سران ایران، اعلام کرد «امسال بهترین فرصت در چند دهه اخیر برای ترسیم آینده‌ای بین دو کشور وجود دارد.»
 
 
اوباما تصریح کرد مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های غربی پیشرفت داشته است «اما شکاف‌ها همچنان باقی است.»


اوباما در این پیام خود که به مناسبت نوروز (سال جدید ایرانی)، ایراد شد، افزود: «چنین فرصتی ممکن است بار دیگر به زودی فراهم نشود.»


رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «معتقدم ملت‌های ما فرصتی تاریخی برای حل مسالمت‌آمیز این موضوع دارند، ما نباید این فرصت را از دست بدهیم.»


اوباما گفت: «‌روزها و هفته‌های پیش‌رو اهمیت زیادی دارند؛ مذاکرات ما پیشرفت داشته است، ولی شکاف‌ها همچنان باقی است. کسانی در هر دو کشور و فراتر وجود دارند که با یک راه‌حل دیپلماتیک مخالف هستند.»


اوباما به نام طرف‌های مخالف توافق هسته‌ای اشاره‌ای نکرد ولی رقبای جمهوری‌خواه، اسرائیل و برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس مخالف چنین توافقی هستند.


رئیس‌جمهور آمریکا گفت :« پیام من به شما - مردم ایران - این است که، باهم، ما باید از آینده‌ای که برای آن تلاش می‌کنیم، دفاع کنیم.»


وی اظهار داشت: «سران ایران در مذاکرات هسته‌ای، می‌توانند بین در انزوا نگه داشتن کشور خود و تحریم‌ها یا قرار دادن آن در مسیر به سوی تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر با سایر کشورهای جهان، انتخاب کنند.»


سخنرانی رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به ملت و سران ایران در شرایطی ایراد شد که منابعی در کنگره آمریکا اعلام کردند اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه سنا، روز پنجشنبه موافقت کردند رای‌گیری درباره لایحه‌ای که اوباما را ملزم می‌کند نظر کنگره را درخصوص هرگونه توافق هسته‌ای با ایران جویا شود، تا ۲ هفته بعد از ۳۱ مارس عقب بیندازند.


شمارش معکوس برای رسیدن به ضرب الاجل ۳۱ مارس آغاز شده است تا چارچوب توافقی که توقف برنامه هسته‌ای ایران در مقابل لغو برخی تحریم‌ها را تضمین می‌کند مورد توافق قرار گیرد.


این در حالی است که «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران اعلام کرده است مذاکره کنندگان ایرانی «تا لحظه رسیدن به توافقی» در شهر سوئیس حضور خواهند داشت و «در صورت ضرورت، ما آماده تمدید مذاکرات هستیم ولی در حال حاضر هیچ تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.»
 
 

در جلسه استماع کنگره اذعان شد
معاون وزیر خارجه آمریکا: توانایی ایران در دانش هسته ای را نمی توان با تحریم و جنگ از بین برد

جهان نوشت:در همین حال، معاون وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کنگره ایالات متحده در موضوع توافقات هسته ای با ایران با اذعان بر بومی شدن دانش هسته ای کشورمان بر ضرورت حل دیپلماتیک مسأله هسته ای ایران از طریق دیپلماتیک تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، 'آنتونی بلینکن' با حضور در جلسه استماع کنگره به پاسخگویی به سؤالات سناتور های آمریکایی در مورد روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ پرداخت.

معاون وزیر خارجه آمریکا، ایران را کشوری دست یافته به دانش هسته ای برشمرد و از بین بردن این توانایی را دیگر غیر ممکن عنوان و اذعان کرد که علم را نمی شود با تحریم و جنگ از بین برد.
 

وی، به نتیجه نرسیدن توافقات هسته ای با ایران را مخرب و منجر به سرعت گرفتن تهران در فعالیت های هسته ای عنوان کرد.


معاون وزیر خارجه در واکنش به اتهامات سناتور ایلینا راز، مبنی بر پایبند نبودن ایران به مفاد توافقات با سازمان انرژی اتمی و اجازه ندادن به بازرسی از مراکز هسته ای گفت: اینطور نیست؛ گزارش های سازمان انرژی اتمی مشخصاً می گوید که ایران همواره به توافقات انجام شده با این سازمان پایبند بوده و در چارچوب مفاد توافقات، اجازه بازرسی از مراکز هسته ای را داده است.
 

بلینکن همچنین از پاسخگویی در باره برخی موضوعات فنی توافقات به علت محرمانه بودن آنها خودداری کرد.


این جلسه که حول محور مذاکرات هسته ای ایران برگزار شده بود، با طرح سؤالات مختلف از سوی سناتورهای کنگره پیرامون دیگر موضوعات از جمله اسرائیل نیز همراه بود.

سناتور کانلی در مورد روابط اسرائیل و آمریکا اظهار داشت: نخست وزیر یک کشور خارجی به عالی ترین مقام کشور ما، به دولت ما و به کشور ما توهین کرده است؛ این دیگر یک اختلاف شخصی بین اوباما و نتانیاهو نیست و من نمی توانم اینجا بنشینم و در مقابل توهین های نتانیاهو سکوت کنم؛ وفاداری و احترام شما نسبت به دولت کجا رفته است؟


وی در ادامه با عصبانیت فریاد زد: نتانیاهو با بی شرمی تمام با این توهین ها روابط اسرائیل و آمریکا را خراب کرد و این حرکت به رابطه آمریکا و اسرائیل در دراز مدت نیز آسیب خواهد زد.
 


اوباما و نتانیاهو تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران گفتگو کردند

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید پنجشنبه اعلام کرد باراک اوباما رییس جمهور آمریکا پیروزی حزب لیکود را در انتخابات پارلمانی اسراییل به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن رژیم تبریک گفت.


اوباما در این مکالمه تلفنی بر تعهد آمریکا به دستیابی به راه حل تشکیل کشور مستقل فلسطینی، و همچنین اهمیتی که آمریکا برای همکاری اطلاعاتی، نظامی و امنیتی با اسرائیل قائل است تاکید کرده است.


از جمله موارد مهم دیگر که اوباما و نتانیاهو درباره آن گفتگو کردند، مذاکرات هسته‌ای ایران است، که دو طرف درباره آن با هم اختلاف دارند.


کاخ سفید اعلام کرد: در خصوص ایران، رئیس جمهور اوباما تاکید کرد که بر رسیدن به توافق جامع با ایران به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به بمب هسته‌ای و تضمین صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای آن متمرکز است.
 
 
 
 
سردار نقدی: پیام تهدید آمیز نوروزی اوباما متظاهرانه و مزورانه بود/ملت آن قدر ایستادگی می کند که اوباما مجبور شود برای ظاهرسازی دعای کمیل بخواند

 

سردار نقدی خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: ایرانی ها از ابتدای انقلاب آنقدر ایستادگی کردند که تو امروز مجبوری برای ظاهرسازی سفره هفت سین پهن کنی و پیام نوروزی دهی؛ بدان، این ملت آن قدر ایستادگی می کند که مجبور شوی برای ظاهرسازی دعای کمیل بخوانی.

 

به گزارش راه دانا سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در زیارتگاه شهدای والفجر هشت حضور یافت و در جمع صمیمی بسیجیان و زائران راهیان نور سحنرانی کرد.

 

سردار نقدی با تبریک فرا رسیدن سال ۹۴ به بسیجیان و مردم قهرمان ایران، به حماسه سازی های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۸ اشاره کرد و گفت: فرزندان ملت ایران در این نقطه با توکل به خدا و اعتماد به توان خود، مقاومت و ایستادگی کردند و با اجرای عملیات والفجر ۸ همه دنیا را متحیر کردند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، نوروز را عید انسان های متمدن و عدالتخواه دانست و گفت: نوروز برای جنایتکاران مستکبر و ظالمی که دستشان به خون مردم مظلوم و مستضعف جهان آغشته است هیچ معنی ندارد.

 

وی با اشاره به پیام تهدید آمیز رئیس جمهور آمریکا برای نوروز ۹۴، آن را متظاهرانه و مزورانه خواند و تصریح کرد: همین دیروز سه نفر از مأموران نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، با بمب های تروریست های مزدور جیره خوار که آمریکا در پاکستان پرورش داده و تجهیز کرده، به شهادت رسیدند.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: دیروز اربعین شهدای مسلمان چپل هیل آمریکا بود که فقط به جرم مسلمان بودن به قتل رسیدند. هر روز بسیاری از مسلمانان و مردم مظلوم جهان مستقیم یا غیرمستقیم و فقط به جرم اسلام به دست مزدوران و تروریست های پرورش یافته توسط آمریکا به قتل می رسند که مسئول همه این جنایت ها آمریکای جنایتکار است.

وی در پاسخ به پیام نوروزی، خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر تو اهل نوروز و احترام به انسانیت و پیام نوروزی هستی، پس این همه قتل و کشتار تحت فرمان تو چیست؟!

 

سردار نقدی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا می گوید همسر من سفره هفت سین پهن کرده است،  اما این را نگفته که سال پیش از همانجایی که سفره را پهن کرده به دست خود جایزه اسکار را خلاف قواعد فنی این جشنواره به فیلم ضعیف و ضد ایرانی آرگو داد.

 

وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا، تصریح کرد: ایرانی ها از ابتدای انقلاب آنقدر ایستادگی کردند که تو امروز مجبوری برای ظاهرسازی سفره هفت سین پهن کنی و پیام نوروزی دهی؛ بدان، این ملت آن قدر ایستادگی می کند که مجبور شوی برای ظاهرسازی دعای کمیل  بخوانی.

 

وی به خباثت آمریکایی پیام نوروزی تأکید کرد و ادامه داد: کجا رسم است که در پیام نوروزی و شاد باش سال نو، ارعاب و تهدید کنند، اما رئیس جمهور آمریکا در پایان پیام خود خطاب به مردم ایران تهدید می کند که این آخرین فرصت است و باید بر آنچه ما می گوییم، توافق کنید.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: رئیس جمهور آمریکا می گوید اگر با ما کنار بیایید راه های علم برایتان باز می شود! اما به او می گوییم تا زمانی که با شما رابطه داشتیم اینقدر از لحاظ علمی عقب بودیم که برای یک سرما خوردگی باید به پزشکان هندی و بنگلادشی مراجعه می کردیم؛ از زمانی که با شما قطع رابطه کردیم به علم دست پیدا کردیم.

 

وی ادامه داد: تمام پیشرفت های ملت ما در تکنولوژی نانو، دانش هسته ای، پزشکی، بیوتکنولوژی و سلول های بنیادی، هوا فضا، دانش تجهیزات نظامی و موشکی و... از زمانی به دست آمد که با آمریکا قطع رابطه کردیم.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به وجود بیش از ۱۷۰ زندان مخفی و علنی آمریکا در سراسر جهان اشاره کرد و خطاب به رئیس جمهور آمریکا گفت: شش سال پیش وعده دادی که زندان های آمریکا را تعطیل می کنی اما به این وعده عمل نکردی؛ اگر تو اهل نوروز و فهم انسانی از آن بودی این زندان ها را تعطیل می کردی.

 

وی خاظرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا می گوید مردم ایران را بر سر سفره هفت سین دعا می کنند. اما او باید بداند با این جنایت ها و زورگویی های آمریکا در جهان، ملت ایران بر سر سفره های هفت سین برای نابودی کاخ سفید و حکومت خبیث آمریکا دعا می کنند.

 

سردار نقدی روحیه حقیقت جو و عدالتخواهی را از خصوصیات بارز ملت ایران برشمرد و افزود: رئیس جمهور آمریکا هر چقدر هم پیام بدهد و ظاهرسازی کند ملت ایران فریب این تظاهر را نخواهد خورد.

 

وی تغییر واقعی رویه آمریکا در تعامل با مردم دنیا را خواستار شد و گفت: دولت آمریکا باید دست از زورگویی و ظلم و جنایت علیه مردم دنیا بردارد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: ما تا آخر ایستاده ایم و تا نابودی کاخ سفید و پایان یافتن حضور صهیونیست ها در منطقه، مقاومت خواهیم کرد.

 

سردار نقدی در پایان سخنان خود، خطاب به رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: ملت ایران در پاسخ تهدید رئیس جمهور آمریکا در پیام نوروزی می گوید: اگر بخواهی به زورگویی ها و شیطنت هایت علیه ملت ایران ادامه بدهی، کاخ سفید را بر سرت خراب خواهیم کرد.
 

لینک دانلود فیلم

 

انتهای پیام/ع


Loading the player...

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.