بازگشت به صفحه کامل
مدیر کل انتقال خون استان یزد عنوان کرد؛

اهدای خون «پلاکت و پلاسما» توسط 583 نفر در استان


مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: از آغاز پویش اهدای آگاهانه تاسوعا تا اربعین حسینی (ع) 492 نفر اهدای پلاسما و 91 نفر نیز اهدای پلاکت به روش آفرزیس داشته اند.

به گزارش میبد خبر، نقی تقوائی با اشاره به اینکه از ابتدای محرم تا اربعین هفت هزار و 276 نفر به مراکز انتقال خون مراجعه کردند گفت: از این تعداد پنج هزار و 837 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی همچنین با بیان اینکه از بین اهداکنندگان خون در استان 97/3 درصد مرد و 2/7 درصد زن بوده اند عنوان کرد: از این تعداد اهداکننده 65/3 مستمر (دوبار در سال ) 25/7 با سابقه (در سال یکبار) و 9 درصد برای بار اول خون اهدا کردند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه بیان کرد در حال حاضر ذخیره خون و فرآورده ای آن در استان وضعیت مناسبی دارد و از ابتدای ماه محرم تاکنون 9 هزار و 333 واحد خون و فرآروده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن فصل سرد سال و کاهش اهدای خون گفت: همزمان با شروع فصل سرد مراجعه جهت اهدای خون کاهش می یابد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.

تقوائی در پایان افزود: از آغاز پویش اهدای آگاهانه تاسوعا تا اربعین حسینی (ع) با تم اهدای پلاسما که با هدف آشنایی اهداکنندگان با فرآورده‌های خونی و ترویج فرهنگ و مدیریت بهینه اهدای خون به بیماران شکل گرفت، 492 نفر اهدای پلاسما و 91 نفر نیز اهدای پلاکت به روش آفرزیس داشته اند.

انتهای پیام/اد




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.