بازگشت به صفحه کامل

اهدای اعضای جوان مرگ مغزی میبدی به بیماران نیازمند+تصویر


خانواده محمد رشیدی بفروئی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود رضایت دادند تا اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شود.

به گزارش میبد خبر به نقل از بفرونیوز، خانواده محمد رشیدی بفروئی که بر اثر سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود رضایت دادند تا اعضای وی به بیماران نیازمند اهدا شود.

محمد رشیدی جوان ۱۷ ساله بفروئی می باشد. (تاریخ تولد: ۱۰ / ۰۸ / ۱۳۷۷)

دکتر سید مرتضی موسوی بفروئی که در این چند روز در کنار والدین و خانواده این جوان بوده است، حوادث روز سانحه تصادف و بعد از آن را این گونه تشریح می کند: محمد رشیدی در روز سه شنبه ساعت ۱۸ روبروی مهدیه با موتور سیکلت که راکب آن یکی از دوستانش بوده پس از برخورد با اتومبیل دچار سانحه شده و از ناحیه سر و کتف و پا آسیب می بیند و در نهایت به بیمارستان فرخی در یزد منقل و در بخش icu بستری می گردد. این جوان در روز پنجشنبه دچار مرگ مغزی گشته و از خانواده ایشان تقاضا می شود که اعضای حیاتی ایشان را جهت نجات بیماران دیگر اهدا نمایند و خانواده نامبرده جمعه عصر ساعت حدود ۱۷ پس از امضای فرمهای مربوطه با بزرگواری رضایت خود را جهت اهدای کلیه اعضا اعلام نمودند.

دکتر موسوی در ادامه ضمن شایعه خواندن برخی از صحبت ها مبنی بر تزریق آمپول اشتباهی از سوی پزشکان، آخرین مراحل پزشکی اهدای اعضای این جوان را این گونه بیان می نماید: جسد جهت پیوند قلب و ریه به تهران منقل می شود و تیمی از شیراز جهت برداشتن کبد و یک عدد از کلیه ها به یزد آمده و یکی از کلیه ها هم در یزد به بیمار نیازمند پیوند خواهد شد.

ایشان در پایان ضمن اشاره به آیه ۳۲ سوره مائده تصریح کردند: این جوان عزیز با رفتن خود و داغدار کردن خانواده توانست با گذشت و ایثار خانواده اش جان ۵ الی ۷ بیمار دیگر را نجات دهد و خود را جاودانه کند که در قرآن کریم می فرماید کسی که بتواند جان یک بنده را نجات دهد مثل این است که بشریت را نجات داده است.

35fb7db7af87a7033a6e91a8b0a62a5e




رای شما
میانگین (5 آرا)
The average rating is 2.6 stars out of 5.