بازگشت به صفحه کامل

اندیشه امام ملت ایران را از اسارت تاریخی نجات داد/بهائیت خبیث ترین جریان سیاسی و اعتقادی در کشور و جهان است


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: متاسفانه شاهدیم در برهه ای از زمان که در اندیشه امام دست کاری و تحریف می شود و برداشت های ناروا و تحریف های ناثواب و احیانا نسبت های غیرمنطبق در آنچه که در وصیت نامه و اندیشه های اعلام شده امام وجود دارد.

به گزارش میبد خبر به نقل از میبد آدینه ، امام جمعه میبد در خطبه های نمازجمعه این هفته به تحلیل شرایط جهان اسلام پرداختند و گفتند : متاسفانه جهان اسلام در هر گوشه ای با مشکلی دست و پنجه نرم می کند.

حضرت آیت الله اعرافی با اشاره به شرایط بحرانی بحرین اظهار داشتند : ملت مظلوم بحرین همچنان در سایه سکوت نظام بین الملل و زیر فشار حاکمان مستبد خود رنج های سختی را تحمل می کند .

دشمنان بی حساب و کتاب به جان ملت های مسلمان افتاده اند

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه بزرگان بحرین در زندان و جوانان و مردم این کشور تحت فشار هستند افزودند : امریکاییها و غربی ها و عربستان در کنار این ظلم به ملت بحرین همراه مهاجمان و مستبدان بحرین اند و همچنان آمادگی یک انتخاب سرنوشت ساز در آنجا وجود ندارد .

ایشان همچنین به شرایط یمن پرداختند و خاطرنشان کردند : در یمن علیرغم اینکه " آتش بس اعلام شد اما بمب های خوشه ای بر سر مردم یمن می ریزند" .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی موج تروریسم تکفیری و وابسته به قدرتهای متحجر منطقه در عراق سوریه و پاکستان و کشورهای اسلامی را فاجعه دردناک در جهان اسلام خواندند و افزودند : بی حساب و کتاب به جان ملت های مسلمان افتاده اند.

امام جمعه میبد گفتند : اینها با پشتیبانی برخی از کشورهای غربی و صهیونیست ها و آل سعود یک کشوری مثل سوریه را درهم ریختند و ویران کردند و بر سر هیچ پیمانی هم نایستادند و با وجود اعلام آتش بس بسیاری از رزمندگان اسلام را به شهادت رساندند .

آیت الله اعرافی با اشاره به فریب خوردگان گروه ها در عراق گفتند : به علت فریب خوردگان گروه های جاهل و نفهم حتی در داخل خود شیعه در عراق ، اختشاش و خسارت های زیادی وارد شد .

پشتوانه بسیاری از حرکت های تروریستی صهیونیست ها و آل سعود هستند

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه پشتوانه بسیاری از این حرکت ها در اصل در سیاست های صهیونست ها و آل سعود است اظهار داشتند : راه عبور از همه این بحران ها این است که جهان اسلام حقایق را بفهمد و به اندیشه تابناکی که از امام و انقلاب اسلامی در عالم منتشر شده است برگردد.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : ما معتقد هستیم مذاهب اسلامی همه در کنار هم قرار بگیرند اما دشمنان دست به دست هم داده اند که این وحدت اسلامی را تخریب کنند و با انواع تهمت شیعه را از میدان بدر کنند و سنی های معتدل ، آرام و سالم را مبتلا به ویروس تکفیر و ترور کنند و در این میان اسرائیل نقطه امن خاورمیانه شود .

امام جمعه میبد تصریح کردند : این مصیبت بزرگ است که ما شاهد به جان افتادن مسلمانان باشیم  و دشمنان در حال غارت منافع ، معادن و ذخائر اسلام باشند.

آیت الله اعرافی افزودند : راه سعادت امت اسلام ، شناخت عمیق ، هوشیاری و درک درست است.

انقلاب اسلامی پیام آور آزادی ملت هاست

خطیب جمعه میبد با بیان اینکه ما پیام آور آزادی ملت ها و وحدت مذاهب هستیم افزودند : همه دنیا بداند ملت ایران  قوی و مقاوم در برابر هر فشار و تهدید با همه وجود می ایستد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به سفر دو هفته قبل خود به ترکیه و رایزنی با علمای دینی و فرهنگی آن کشور گفتند : علمای دینی و فرهنگی ترکیه بر این باورند که از ایران ندای وحدت بر می خیزد نه تکفیر و به جان هم افتادن و اگر ندای تند بلند می شود علیه اسرائیل و دشمنان اسلام است.

ملت های منطقه فریب صهیونیست ها و عواملشان را نخورند

ایشان افزودند : ملت های منطقه فریب صهیونیست ها و عواملشان را در منطقه نخورند و با تشکیل کارگروههای مشترک ، مباحث دینی و فرهنگی را مورد مذاکره قرار دهند و همه ادیان و زبان ها و اقوام با هم و در کنار هم حرف بزنند چرا که این موجب همبستگی باعث عقب نشینی دشمنان امت اسلام می شود .

مسئولین باید به فکر حل مشکلات مردم باشند

امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود ، آغاز کار دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی را تبریک  گفتند و با تاکید بر اینکه مسئولان و مجلس شورای اسلامی باید در حل مشکلات مردم قدم های بزرگی بردارند افزودند : کشور ما علیرغم همه پیشرفت ها و دستاوردها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و در حوزه اقتصاد ، فقر ، تبعیض ، بیکاری و تعطیلی صنایع حوزه های اجتماعی و فرهنگی ، طلاق ، جوانان ازدواج نکرده و فسادهای آشکار و نهاد در جامعه مشکلاتی هستند که باید حل شود .

حضرت آیت الله اعرافی با بیان اینکه ۱۰ میلیون جوان در سن ازدواج و ۴ میلیون از سن ازدواج گذشته از مخاطرات بزرگ در کشور است ، گفتند : این مسائل و مشکلات باید به طور جد حل و فصل شود .

سیگار و قلیان دالان اعتیاد هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ، دهم خرداد روز جهانی بدون دخانیت را هم گرامی داشتند و با خواندن دخانیت به عنوان دومین علت مرگ در جهان یادآور شدند : یک پنجم دنیا به دخانیات مبتلا هستند .

ایشان سیگار و قلیان را دالان اعتیاد دانستند و با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۵ میلیون نفر به خاطر مصرف دخانیات در دنیا جان خودشان را از دست می دهند ، افزودند : سالانه ۶ میلیون برگ سیگار در دنیا مصرف می شود که بیش از نیم تریلیون دلار آسیب اقتصادی دارد بنابراین با توجه به اینکه آمار اعتیاد در کشور بیش از ۱۱ درصد است و خطر اعتیاد به دخانیات در کشور در سنین پایین است باید نسل جوان را از حرکت به سمت دخانیات پرهیز دهیم .

اندیشه امام ملت ایران را از اسارت تاریخی نجات داد

امام جمعه میبد با گرامی داشت چهاردهم و پانزدهم خرداد سالروز رحلت امام راحل و آغاز نهضت بزرگ اسلامی اظهار داشتند : اندیشه امام اندیشه ای بود که ملت ما را از اسارت تاریخی نجات داد و نشان داد که با فکر و اقدام و شجاعت و ابتکار و خلاقیت خویش و ملت می شود بر بزرگترین استبداد عالم غالب شد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه امام (ره) مبشر آزادی استقلال و عظمت و بزرگی ملت ما بود و اندیشه امام برآمده از اسلام اما با تفسیر روشن و نورانی و نجات بخش بود افزودند : به این دلیل است که ما همواره نیاز داریم خطوط اساسی فکر و اندیشه امام را صیانت کنیم.

در برهه ای از زمان اندیشه امام دستکاری و تحریف می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند : متاسفانه شاهدیم در برهه ای از زمان که در اندیشه امام دست کاری و تحریف می شود و برداشت های ناروا و تحریف های ناثواب و احیانا نسبت های غیرمنطبق در آنچه که در وصیت نامه و اندیشه های اعلام شده امام وجود دارد.

خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه باید به هوش باشیم که از افکار اصیل امام و خطوط بنیادی و راهبردی اندیشه امام صیانت کنیم و آن را در عمل و اقدام اجتماعی و سیاسی پیاده کنیم اظهار داشتند : امام رحمه الله علیه با فکر و رفتار و سبک عمل خود نشان داد که می توان هم ملت را از زنجیرهای استبداد و تباهی آزاد کرد و هم سخن نو را برای جهان به ارمغان آورد و معادلات ظلم و ستم و سلطه جهانی را تغییر داد.

ایشان تحقق آرمانهای امام را در سایه فهم و هوشیاری ملت دانستند و گفتند : نباید به خاطر علاقه ها و گرایش های سیاسی و جناحی خود این اندیشه تابناک را دچار انحراف کنیم.

خطوط  اصلی و راهبردهای کلان اندیشه امام

آیت الله اعرافی تاکید امام به اسلام ناب سیاسی و اجتماعی و تمدنی را نخستین خطوط راهبردی امام بیان کردند و گفتند : در نگاه امام (ره) اسلام هم سیاسی ، اجتماعی و هم انقلابی و هم درون مایه تمدنی دارد ؛ اسلامی که از قرآن بفهمیم ؛ اندیشه اجتماعی ، سیاسی و حکومتی و تمدنی دارد بنابراین تمدن دستورهای بریده مجزا در گوشه و کنار زندگی بشر نیست بلکه هدایتگر همه حیات بشر است.

خطیب جمعه میبد اظهار داشتند : دومین راهبرد کلان اندیشه امام این است که امام اسلام و حاکمیت اسلام را بر مردم سالاری مبتنی می دانند و برای مردم و جامعه ایمانی و مومنان برخلاف خیلی از تئوری ها ارزش قائل است و به همین خاطر جمهور اسلامی را بر اساس آراء مردم پایه ریزی کردند و اگر کسی دستکاری کند در فکر امام تصرف کرده است .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزودند : سومین راهبرد کلان امام (ره) تفکر امام بر مقاومت در برابر نظام سلطه استوار است ؛ امام با همه وجود معتقد بودند ایران و مسلمانان و مستضعفان جهان باید کمر همت را ببندند و در برابر نظام سلطه بایستند ؛ مگر کسی می تواند اندیشه امام که در وصیت نامه شان آمده است و  تاکید می کنند بسیج جهانی را شکل بدهید مستضعفان کمر همت را ببندند در برابر سپاه مهاجم ظلم و ستم باید ایستاد ؛ کسی آن را انکار کند این جز محکمات اندیشه امام است که بر مقاومت و ظلم ستیزی ، عدالت خواهی و همبستگی با محرومان جهان تاکید کرده است.

ایشان با تاکید بر اینکه نباید هضم در سلطه جهانی شد و در برابر نفوذ فکری فرهنگی اخلاقی اجتماعی و اقتصادی ستمکاران عالم باید هوشیار باشیم ، گفتند : امامی که بر اسلام عقلانی و پرهیز از دور شدن از مردم  بر مردم سالاری دینی تاکید دارد می گوید : در برابر دشمنان بشریت با روش های درست و قاطعیت ایستاد .

رئیس جامعه المصطفی العالمیه خاطرنشان کردند : مگر نمی بینید ملت های آسیا و آفریقا تسلیم نظام سلطه شدند و تمام هویت ، زبان ، فرهنگ و تاریخ خود را باختند و بردگان نظام سلطه شدند ؛ شما باید در برابر هجوم و نفوذ دشمنان چشم بینا داشته باشید تا آقای عالم باشید و بر عالم صیادت کنید.

آیت الله اعرافی تاکید اسلام بر غیرت اسلامی و دینی را اصل چهارم و راهبردی اندیشه امام خواندند و گفتند : ما اصول دینی محکم داریم که امکان کوتاه آمدن ندارد و کسانی که در تعاملات انسانی و اسلامی انسان حرف می زنند باید با هوشیاری برای رسیدن به اهداف خود با دشمن صحبت کنند چرا که اگر تعصب عاقلانه دینی و غیرت ایمانی از جامعه و جوان ما زدوده شود چیزی باقی نمی ماند.

بهائیت خبیث ترین جریان سیاسی و اعتقادی در کشور و جهان است

امام جمعه میبد با اشاره به اتفاقات اخیر ، طرح دوستی با بهایئت را پدیده بسیار زشت عنوان کردند و اظهار داشتند : این قابل قبول نیست کسی به بهانه های پوچ طرح دوستی با بهائیتی که خبث ترین جریان سیاسی و اعتقادی در کشور و جهان است بریزد و قبح شکنی کند .

آیت الله اعرافی با تاکید بر روشنگری در برابر چنین پدیده شوم بر ایستادگی در برابر شکسته شدن مرزهای مهم اعتقادی و اخلاقی و اجتماعی تصریح کردند : مطمئنا جامعه ایمانی و دلهای سرشار از ایمان این پدیده زشت و قبح شکنی و مرزشکنی از این اعتقادات مهم اسلامی ایمانی و اندیشه های متعالی امام را تحمل نمی کنند و مسلمان هر جا باشد این حرکت را محکوم می کند .

اگر پایه های اقتصاد ما محکم نباشد دشمن هر روز بهانه میگیرد

خطیب جمعه میبد راه سعادت ملت ایران را در پیمودن نگاه کلان و راهبردی و اندیشه های امام دانستند و گفتند : استقلال اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی کشور که امروز در قالب اقتصاد مقاومتی تعریف میشود ؛ مسئولین و جامعه ما باید پایه های اقتصادشان را بر مبانی اقتصاد مقاومتی استوار کنند که در برابر زلزله های سیاسی و تعرض های بیگانه متزلزل و وابسته به دشمن نشویم.

ایشان افزودند : اگر پایه های اقتصاد ما محکم نباشد دشمنان روزی در انرژی هسته ای ، روزی صنایع دفاعی و موشک ها و روز دیگر در چیز دیگری گیر خواهند داد تا همه استقلال ما را بگیرند .

امام جمعه میبد گفتند : وقتی که علم فناوری و اقتصادمان را گسترده ، عمیق و مقاومتی کنیم ؛ می توانیم در برابر دشمن بایستیم و کشوری پیشرو باشیم .

مناجات و صلوات شعبانیه سرمایه معنویت و سلامت جامعه

آیت الله اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بر بهره گیری از فرصت های باقیمانده ماه شعبان تاکید کردند و گفتند : ماه شعبان با همه درخشش رو به پایان است و باید تلاش کنیم در این فرصت باقی مانده مناجات و صلوات شعبانیه بهره بجوییم چرا که خودسازی و معنویت ضرورت جامعه ماست.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با قدردانی از برگزار کنندگان دومین کنگره ملی شعر توحیدی یادآور شدند : برگزاری چنین برنامه هایی معنویت جامعه را تقویت می کند و همچنین برگزاری مسابقات قرآنی هم موجب پایداری جامعه و سلامت جامعه در برابر مفاسد می شود .

ایشان خطاب به جوانان و دختران و پسران اظهار داشتند : در این فرصت های ماه شعبان دل به مناجات شعبانیه بسپارید خودتان را در این اقیانوس عرفان و معرفت بیاندازید چرا که گوهرهایی در این مناجات ها وجود دارد که سرمایه های معنویت و سلامت و اخلاق ماست.

رمضان آغاز سال بندگی و دروازه ای برای عالم غیب

امام جمعه میبد ماه مبارک رمضان را هم مدرسه بزرگ و دانشگاه عظیم دانستند و افزودند: باید مسجدها مجهز ، برنامه ها مدون ، هیئت های امنا و ائمه جماعات و جوانان و تشکل ها خود را آماده استقبال از این ماه میهمانی خدا کنند .

آیت الله اعرافی ماه رمضان را ماه پرخیر و برکت دانستند و افزودند : ماه مبارک رمضان ، آغاز سال بندگی ، عرفان ، اخلاق و ادب و دروازه به عالم غیب و ملکوت است و باید خودمان را از لحاظ فردی ، خانواده و اجتماعی برای ورود به این ماه عظیم آماده کنیم ؛ تا فرزندانمان با دل و جان و عشق به استقبال رمضان بروند ؛ باید توحید شادی در خانه ها موج بزند و مساجد پایگاههای نورافشانی ترویج معارف الهی و اصلاح اخلاق و معنویات جامعه باشند .




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.