بازگشت به صفحه کامل
دهقانی‌فیروزآبادی:

انتقال سفارت آمریکا تاثیری بر واقعیت رژیم غیرقانونی صهیونیستی ندارد


نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت هیچ تأثیری بر واقعیت رژیم غیرقانونی و رو به زوال صهیونیستی ندارد.

به گزارش میبد خبر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کمال دهقانی‌فیروزآبادی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اقدام ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس شریف اظهار کرد: تصمیم ترامپ نمی‌تواند هیچ تأثیری بر واقعیت موجود داشته باشد، رژیم اشغالگر قدس رژیمی غیرقانونی و رو به زوال است و حتی این موضوع هم به بقای آن کمکی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ترامپ با انجام این ماجراجویی، خواست افراطی‌ترین گروه‌های صهیونیستی را عملی کرد، افزود: تصمیم وی مخالف قطعنامه‌های شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است و اکنون همه جهان و دولت‌ها در مصداقیت ادعای آمریکا برای  میانجی‌گری ایجاد صلح در غرب آسیا شک کرده‌اند.

دهقانی‌فیروزآبادی اظهار کرد: اکنون کشورهایی که سال‌ها در کنار آمریکا ایستاده و با رژیم صهیونیستی سازش کردند، باید از فروش آبروی خود شرمنده باشند.

نماینده مردم تفت و میبد تاکید کرد: این کشورها گمان می‌کردند آمریکا با میانجی‌گری می‌تواند سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینیان بازگرداند ، اما اکنون متوجه شدند آمریکا میانجی نبوده و در حقیقت شریک این دعواست، حتی از اسرائیلی‌ها هم می‌تواند صهیونیستی‌تر باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اقدام ترامپ مواضع حکیمانه و دید تاریخی امام راحل و مقام معظم رهبری را درباره رژیم اشغالگر قدس و آمریکا دقیقا به اثبات رساند، افزود: این دو رهبر بزرگوار همیشه فرمودند که نباید به آمریکا اعتماد کرد و هیچ‌گاه هم از محکوم کردن حرکت‌های سازش‌گرایانه برخی کشورهای عرب لحظه‌ای دریغ نکردند.

وی با تاکید براینکه اقدام ترامپ برای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف خط بطلانی بر تمام تصمیمات و شرط‌های سازش‌کارانه‌ و اعتماد فتح طی این مدت به این کشوربود، تصریح کرد: متوجه شدند که نباید به توافقات پوشالی و توخالی آمریکا اعتماد کرده و فریب آن را بخورند.

دهقانی‌فیروزآبادی ضمن انتقاد از اظهارات ترامپ در مقابل چشم جهانیان مبنی بر آنکه رژیم صهیونیستی نمونه دموکراسی در خاورمیانه است، گفت: وی گمان می‌کند مردم خاورمیانه معنای دموکراسی را نمی‌فهمند، نمی‌داند جمهوری اسلامی ایران و بسیاری دیگر از کشورهای غرب آسیا سال‌ها قبل از شکل‌گیری رژیم اشغالگر قدس پارلمان و انقلاب مشروطیت در ایران را داشته‌اند. در حقیقت ترامپ باید صادقانه می‌گفت که رژیم صهیونیستی نمونه بارز حکومت نژادپرستی در منطقه بوده که روی آفریقای جنوبی را از نظر آپارتاید و نژادپرستی سفید کرده است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا با این اقدامش به رژیم اشغالگر قدس و حکومتی که هیچ یک از قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا نکرده و دکور نژادپرستی در جهان است به شکل آشکاری جایزه داد و تناقض سیاست‌های اعلامی و اعمالی آمریکا هم نمایان شد.

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه اظهارات ترامپ برای انتقال سفارتش از تل‌آویو به بیت‌المقدس فرصتی را برای شناخت مردم از واقعیت آمریکا را فراهم کرد، گفت: مردم دنیا متوجه شدند که فریب تبلیغات توخالی این کشور را نخورند و ما حتما در روز یکشنبه جاری این موضوع را در دستور کار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی قرار داده و بررسی می‌کنیم.

انتهای پیام/




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.