بازگشت به صفحه کامل
مسئول زراعت و باغبانی جهاد کشاورزی میبد:

امسال سال آوریِ(پربار) پسته میبد است/ توصیه هایی به کشاورزان


فاتحی با بیان این نکته که درختان پسته سال آوری(پربار) و سال ناآوری(کم بار) دارند، خبر داد: خوشبختانه امسال، سالِ آوری یعنی افزایش باردهی درختان پسته ی میبد است که برداشت آن از دهم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

به گزارش میبد خبر، مسئول زراعت و باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان میبد در گفتگو با "میبدنگار" اظهار داشت: پسته از عمده ترین محصولات باغی شهرستان میبد است که شامل 100هکتار پسته نهال و 1400هکتار درختان بارده می باشد.

محمدعلی فاتحی گفت: عمده کشت پسته در شهرستان میبد مربوط به دو نوع «بادامی» و «فندوقی» است که شامل مناطق بفروئیه، شهیدیه، فخرآبادمهرجرد، ندوشن و مزرعه کلانتر می باشد؛ وی ادامه داد: عملکرد محصول پسته در شهرستان به طور متوسط 1500کیلوگرم در هرهکتار است که در صورت مدیریت صحیح و مراقبت های کافی، این مقدار به 4تا5هزار کیلوگرم هم خواهد رسید.

وی با بیان این نکته که درختان پسته سال آوری(پربار) و سال ناآوری(کم بار) دارند، خبر داد: خوشبختانه امسال، سالِ آوری یعنی افزایش باردهی درختان پسته ی میبد است که برداشت آن از دهم شهریورماه آغاز شده و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: کشورهای اروپایی که از بزرگترین خریداران پسته ایران می باشند، استانداردهای سخت گیرانه ای برای سلامت محصول اعمال می کنند که از جمله آن ها، عدم وجود سم باقیمانده روی محصول و نیز آلوده نبودن به ماده سرطان زای "آفلاتوکسین" می باشد.

فاتحی در پایان به کشاورزان توصیه کرد که طی مدت 2ماه تا زمان برداشت از سمپاشی درختان خودداری کنند و در مرحله برداشت نهایت دقت به عمل آید تا از تماس پسته ها با خاک کف باغ جلوگیری، و در مرحله فرآوری نیز اصول بهداشتی کاملا رعایت شود.                                                                                            




رای شما
میانگین (2 آرا)
The average rating is 5.0 stars out of 5.