بازگشت به صفحه کامل
فرمانده سپاه الغدیر استان:

امروز تفکر بسیجی ناجی غزه و لبنان است/ برخی به جای توجه به مطالبات قرآنی به دنبال جلب رضایت شیطان بزرگ هستند


فرمانده سپاه الغدیر استان در کنگره شهدای دانشجوی استان یزد، گفت: امروز تفکر بسیجی ناجی غزه و لبنان است، نه نیرو و تجهیزات نظامی. امروز دیگر انقلاب محدود به مرزهای ایران نیست. البته متاسفانه هنوز عده ای باور ندارند که توانسته ایم انقلاب را صادر کنیم.

در آستانه 16 آذر و روز دانشجو کنگره استانی شهدای دانشجوی استان یزد با عنوان «زنگ پرواز»، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مسئولین استانی و حضور پرشور دانشجویان بسیجی استان در سالن ورزشی زمزم برگزار شد.

سردار فتوحی، ضمن ادای احترام به ساحت مقدس شهدای دانشجو گفت: نقش دانشجویان از سال 42 تا کنون بسیار برجسته بوده است. آنها قبل از انقلاب در کنار امام بودند، بعد از انقلاب هم با تسخیر لانه جاسوسی – به تعبیر حضرت امام- انقلاب دوم را رقم زدند.

فرمانده سپاه استان یزد، افزود: در زمان دفاع مقدس هم دانشجویان با حضور در جبهه ها و با روحیه انقلابی خود نقش سازنده ای در جبهه ها ایفا کردند. فعالیت دانشجویان در جبهه منحصر به مهندسی جنگ و درمان مجروحان نبود و حتی مسئولیت های مهمی چون فرماندهی تیپ و لشکر را نیز شامل می شد.

وی تصریح کرد: هنوز در دانشکده های نظامی دنیا، مجاهدت های دانشجویان در زمان جنگ تجزیه و تحلیل و تدریس می شود.

این یادگار جبهه و جنگ، تاکید کرد: تقوا و ترک معصیت رمز موفقیت شهدا و عاملی بود که آن ها را به این درجه رسانید. ما هم باید برای رسیدن به  این مقام با تاسی به  شهدا از معاصی دوری کنیم و در این راه از خود شهدا کمک بگیریم.

سردار اکبر فتوحی خاطرنشان کرد: امروز تفکر بسیجی ناجی غزه و لبنان است، نه نیرو و تجهیزات نظامی. امروز دیگر انقلاب محدود به مرزهای ایران نیست. البته متاسفانه هنوز عده ای باور ندارند که توانسته ایم انقلاب را صادر کنیم.

وی به برخی مسئولین هشدار داد: امروز آمریکا از هر زمان دیگری ضعیف تر و ذلیل تر شده است، با این وجود می بینیم عده ای به جای توجه به مطالبات قرآن و ولی عصر به دنبال جلب رضایت شیطان بزرگ هستند.

فتوحی، گفت: دوره اسلام تکفیری به سرآمده و نوبت به اسلام ناب محمدی رسیده است، و امروز پرچمدار اسلام ناب محمدی و ناجی تمامی مسلمین مقام معظم رهبری است.

فرمانده سپاه استان افزود: در حال حاضر پیشرفت علمی کشور به منزله پیشرفت انقلاب است که این مهم فقط به دست شما دانشجویان محقق می شود.

دانشجویان اولین کسانی بودند که در راه انقلاب جان خود را فدا کردند
دکتر وجدانی نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور، با اشاره به برگزاری کنگره های شهدای دانشجو در تمامی نقاط کشور، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با پیوند فضاهای علمی کشور با فضای معنوی شهدا، شاهد وقوع اتفاقات مبارکی در دانشگاه های کشور هستیم.

وی افزود: مفتخریم که اعلام کنیم، دانشجویان اولین کسانی بودند که برای انقلاب و مبارزه با استکبار جان خود را فدا کردند.

وجدانی نیا در تشریح وقایع 16 آذر سال 1332 گفت: زمانی که معاون اول رئیس جمهور آمریکا، نیکسون با تشریفات ویژه رژیم سر سپرده پهلوی وارد دانشگاه تهران شد، قشر دانشجو خوش درخشید و سه شهید دانشجو خون خود را فدای شور انقلابی خود کردند.

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: اساسا دانشجو مترادف است با سختار شکنی منطقی لذا ما دانشجویان بعد از انقلاب هم 4500 شهیدتقدیم اسلام و انقلاب کردیم.

امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهیدان است
در ابتدای این مراسم دکتر اولیا ریاست دانشگاه یزد با بیان این نکته که«امنیت و آسایش امروز ما مرهون خون شهیدان است» تاکید کرد: مسلما شهدای دانشجو بر بقیه شهدا برتری دارند؛ زیرا آن ها قید تعلقات بیشتری را زده اند.

دبیر کنگره شهدای دانشجوی استان، افزود: علم آموزی بسیار امر پسندیده ای است ولی گاهی مانع از کسب فضایل می شود. با این حال درس و دانشگاه نتوانست شهدای دانشجو  را از یاری انقلاب باز دارد.

اولیا با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم پیشرفت و شتاب علمی کشور، گفت: مهمترین وظیفه ای که امروز به عهده ماست، ادامه دادن راه شهدا با جهاد علمی و تلاش برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی است.

گفتنی است روایتگری، پخش کلیپ، اجرای نمایشنامه، اجرای ترانه «مسافر»، رونمایی از کتاب‌های شهیدان محسن‌زاده، دادرس و بخشنده، تقدیر از خانواده شهدا و رونمایی از نرم‌افزار بانک جامع اطلاعاتی شهدای دانشجو حاوی 10هزار سند نظیر عکس، وصیت‌نامه، مدرک تحصیلی و ...از دیگر برنامه های کنگره «زنگ پرواز» بود.

رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.