بازگشت به صفحه کامل
شکست حصر رسانه ای اربعین مقدمه تحقق مطالبه رهبری برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن در گام دوم انقلاب؛

آمارهایی جالب درباره "حب الحسین یجمعنا"


"مسلم معین" مسئول فضای مجازی سازمان بسیج گفت: حصر رسانه ای اربعین در سال جاری با جهانی شدن "حب الحسین یجمعنا" به عنوان نخستین کلیدواژه پر تکرار جهان در شبکه های اجتماعی شکسته شد.

به گزارش میبدخبر، معین، مسئول سازمان فضای مجازی بسیج در گفت و گوی زنده تلویزیونی برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه گفت: حصر رسانه ای اربعین در سال جاری با جهانی شدن "حب الحسین یجمعنا" به عنوان نخستین کلیدواژه پر تکرار جهان در شبکه های اجتماعی شکسته شد.

وی افزود: نقطه عطف ایجاد موج در شبکه های اجتماعی پیرامون اربعین سخنان رهبر انقلاب در دانشکده افسری امام حسین (ع) بود که اشاره کردند «اربعین رسانه بی همتاست». این مقدمه ای برای شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن به عنوان مطالبه رهبری در گام دوم انقلاب است.

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج گفت: وقتی رسانه های بین المللی، پدیده بزرگ اربعین حسینی (ع) را سانسور میکنند اما مردم در شبکه های اجتماعی جهان حرف پرتکرارشان می شود، "حب الحسین یجمعنا" دو پیام دارد؛ اول اینکه این رسانه ها بی اعتبار هستند و از سوی دیگر به هیچ وجه نماینده افکار عمومی در جهان نیستند.

 



کاربران شبکه اجتماعی توئیتر در پویش بزرگ "حب​​ الحسین یجمعنا" با توجه به جانبداری رسانه های بین المللی در انتشار بزرگترین مراسم عبادی جهان در پیاده روی اربعین 1398 با انتشار بیش از یک میلیون و 500 هزار پیام با موضوع اربعین به ترند اول جهانی توئیتر دست یافتند.

هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در یک هفته منتهی به اربعین  توانست بیش از 312 میلیون ظرفیت بالقوه  برای بازدید اکانتهای یونیک ایجادکند.

این هشتگ توانست در یک هفته اخیر  دو میلیون و 100 هزار بار واکنش توسط کابران توئیتر رابه همراه داشته باشد.

 

 

 

6500 کاربر توئیتری پیام های اربعین را با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بیش از یک میلیون و 500 هزار بار منتشر و بازنشر کردند.

در ترند دوم جهانی توئیتر با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بانوان نزدیک به  45 درصد مشارکت داشته اند که در بین ترندهای توئیتر این میزان مشارکت کم نظیراست.

نزدیک به 45  درصد کاربران این هشتگ سن بین 18 تا 24 سال دارند و  نزدیک به 49 درصد کاربران سن بین 25 تا 34 سال دارند.

دانش آموزان و دانشجویان بیشترین منتشر کنندگان محتوا با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" بوده اند.

کاربران توئیتر در کشورهای جمهوری غنا، پاکستان، آذربایجان، افغانستان مشارکت حدود 3 درصدی در انتشار محتوا با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" داشته اند.

ده کاربرتاثیرگذار هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" در زیر با جزئیات عملکردی آنها آمده است.

 

میزان مشارکت کاربران توئیتر در ایران (میزان رنگ نشان دهنده شدت فعالیت کاربران با هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا" است.

 

 

سلبریتی های حمایت کننده از هشتگ در توئیتر هشتگ "حب​​ الحسین یجمعنا هم در ترند شدن این هشتگ موثر بوده اند اما اکانت رهبر انقلاب در توییتر حمایت کننده اول این هشتگ بود.

بررسی فعالیت 11 ساله توئیتر

توییتر پروژه ای بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ایجاد شد نمونه اولیه توییتر به عنوان یک سرویس داخلی برای کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخه کامل آن در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۰۶ معرفی شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگانی در دسترس قرارگرفت. این سرویس به سرعت مورد توجه قرار گرفت. دفتر اصلی توییتر در سان فرانسیسکو است ولی هم‌اکنون توییتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعالیت است. سرورهایی نیز در سن‌آنتونیو و بوستون دارد.

"میکروبلاگ توئیتر نقش بسیار مهمی در فتنه88  در ایران بازی کرد، تاجایی که خانم هیلاری کلینتون در کتاب انتخاب‌های سخت که در ماه مارس سال 2013 منتشر شده است به صراحت به نقش ویژه این میکروبلاگ در آن فتنه اشاره می‌کند. همچنین 3 بار اشاره امام خامنه‌ای به جلوگیری از تعطیلی توئیتر در فتنه 88 نشان از موضوعی مهم دارد.

 

واکنش های رهبر فرزانه انقلاب به فعالیت تفرقه افکنانه و براندازانه توئیتر:

در همان بحبوحه‏‌ى جریان فتنه‌‏ى سال ۸۸ شنیدید که یکى از شبکه ‏هاى اجتماعى اینترنتى که در ارتباط با معارضین فعال بود، خبرهاى اینجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همین طور شلوغ کنند، فضا را چه کنند، می‌خواست موقتاً براى تعمیرات کارش را تعطیل کند.

دولت آمریکا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعمیرات تعطیل موقت بکنید، این به معارضین داخل ایران ضرر می‌زند؛ جلویش را گرفتند. یعنى تعطیلى موقت