بازگشت به صفحه کامل
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه:

آل سعود وارد ریسک احمقانه ای شده است/ مذاکره کنندگان خطوط قرمز را شجاعانه رعایت کنند


خطیب جمعه میبد با اشاره به اوضاع مردم مظلوم یمن، گفت: آل سعود در این جریانها وارد ریسک احمقانه ای شده است که قطعا به سرانجام نخواهد رسید و بدون تردید تنها بازنده ی این بازی آل سعود خواهد بود.

به گزارش میبد خبر؛ آیت الله اعرافی در آغاز خطبه ای این هفته نماز جمعه، جنبش معنوی و عبادی اعتکاف که در پرتو انقلاب اسلامی جان تازه ای گرفته و هرسال در کشور بالنده تر می شود را امر مبارکی دانست و ضمن گرامیداشت این امر، به همه خادمان و معتکفان تبریک گفته و آنان تشکر کرد، وی اظهار داشت حضور بیش از یک میلیون نفر که بخش عظیمی از آنها دانشجویان و جوانان عزیز بودند، در ایام البیض و در مراسم های معنوی اعتکاف مدال افتخار برای میهن اسلامی ماست.

وی همچنین اشاره کرد که در شهر میبد قریب به 2000 نفر مشعل اعتکاف را روشن کردند که از آنها تشکر و قدردانی میکنم.

امام جمعه میبد از دست اندرکاران برگزار کننده رزمایش بزرگ بسیجیان تشکر کرده و برای آنها آرزوی توفیق کرد. اعرافی ادامه داد، آمادگی رزمی برای کشور یک نیاز است، حتی یک روز ملت ما نباید از آمادگی رزمی غافل شود چراکه آمادگی رزمی، دشمن را به عقب می راند و آمادگی رزمی و دفاعی که توسط پایگاه های بسیج و در قالب رزمایش ها حفظ میشود، یک ضرورت و اصل راهبردی است.

رئیس جامه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز جهانی هلال اهمر بیان داشت: صلیب سرخ و هلال احمر بین الملل با وجود انجام کارهای بشردوستانه، در بعضی موارد میبینیم که دست و پای آنان بسته است و آنطور که باید، اقدام نمی کنند، همین امروز ملت عزیز یمن در محاصره اند و کشتی های مختلف برای کمک به مردم نیازمند صف کشیده اند اما آمریکا و اسرائیل و آل سعود از رساندن کمک های اولیه به مردم یمن جلوگیری میکنند. وی همچنین گفت: ما خدمات هلال احمر در کشورمان و در صحنه بین الملل را تقدیر میکنیم اما در صحنه بین الملل باید تصمیمات قاطع تری داشته باشند و این نیاز به بیداری ملت ها و تلاش این نهاد ها دارد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به روز بیماری های خاص، بیان کرد: در خانه های زیادی یک بیماری لاعلاج وجود دارد که زندگی آنها را ساقط میکند ولذا توجه خاصی به این بیماران نیاز است، در قوانین و طرح جدید بهداشت و سلامت اقدامات خوبی انجام گرفته و موسسات مردمی همکاری های خوبی میکنند اما کافی نیست، ما به خاطر یک مریضی نباید اجازه دهیم که خانه ای از زندگی ساقط شود یا خدای نکرده امکان علاج بیماری وجود نداشته باشد. همه نهاد ها باید به این موضوع حساس باشند.

خطیب جمعه میبد، سالگرد لغو امتیاز تنباکو و نهضت بزرگ اسلامی ضد قاجار را گرامی داشته و نهضت تنباکو نقطه آغاز بیداری اسلامی دانست، چراکه که یک فتوای دو خطی انقلابی را در کشور برپا کرد.

آیت الله اعرافی در رابطه با جنایات آل سعود نکاتی را متذکر شد که خلاصه ی آنها را در زیر می بینیم:

  •  این یک جنگ نابرابر است و وجدان بشریت باید به این موضوع حساس باشد.
  • جنگ پیش رو یک اقدام نامشروع است و هیچ منطق بین المللی آن را نمی پذیرد.
  • این یک جنگ بی رحمانه است که ده هزار نفر کشته شدند و زن و کودک ها نابود شده اند و زیرساخت های یک کشور به ورطه نابودی کشیده شده و بی رحمانه تر آنکه اجازه کمک های بین الملل به مردم مظلوم یمن داده نمی شود.
  • کشورهای مدعی حقوق بشر جلوی چشمشان زن و کودک مردم کشته میشوند ولی آنها اجازه انتقال کمک های بشر دوستانه را نمیدهند.
  • این جنگ در برابر انقلاب ملتی است که سالهاست از مزدوران آمریکا و آل سعود رنج دیده اند و آل سعود در برابر خواست عمومی یک ملت با هواپیما به آنها حمله می کند.
  • این یک جنگ غافلگیرانه بود و آتش بس منافقانه پررویی آنها را ثابت کرد.
  • متحدان این جنگ آمریکا و اسرائیل هستند، خاندانی که پایه ی آن بر جنگ و خونریزی است، امروز به یمن و دیروز به بحرین و قبل از آن هشت سال تا توانستید به صدام کمک کردید و امروز در دفاع از منافع آمریکا و اسرائیل با جبهه ضد اسلامی کمک می کنید و از همه آنها بدتر اینکه شما پشتوانه منطق تکفیری در دنیا هستید.
  • شما در جنگ هشت ساله در کنار صدام بودید و عاقبت شوم صدام را دیدید،
  • آل سعود در این جریانها وارد ریسک احمقانه ای شده است که قطعا به سرانجام نخواهد رسید و بدون تردید تنها بازنده ی این بازی آل سعود خواهد بود.

رئیس جامعه المصطفی در پایان سخنان خود با اشاره به بحث مذاکرات هسته ای خطاب به مذاکره کنندگان یادآور شد: در این بحث، تاکید رهبری تاکید همه ملت است. بر منطق و هوشمندی و قدرت لایزال الهی تکیه کنید و خطوط قرمز را شجاعانه رعایت کنید، آمریکاییها در موضع ضعف هستند و ملت ایران در موضع قدرت، در توافق ها دقت لازم را بخرج دهید چراکه در نقطه حساس تاریخ قرار داریم نباید توافقنامه ای امضا کنیم که راه فضولی دشمنان در کشور ما باز کند.

 

 




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.