بازگشت به صفحه کامل
دکتر سهیلی سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد :

آلودگی برخی والدین و اطرافیان به پدیکلوز (شپش)، یکی از عوامل مهم در عدم کنترل بیماری در کودکان


سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان میبد از افزایش ده درصدی آمار مبتلایان به پدیکلوز (شپش) در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش "میبدخبر"، دکتر سهیلی بیان داشت:علیرغم تلاش بی وقفه همکاران ما در واحدهای پیشگیری و مبارزه با بیماریها و بهداشت مدارس در کنترل و مهار این انگل، متأسفانه همچنان شاهد بروز مواردی از آلودگی در نقاط مختلف شهر هستیم. دکتر سهیلی به برنامه های جامع غربالگری مرکز بهداشت در مدارس سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: همکاران ما تک تک دانش آموزان را در سال تحصیلی گذشته در مدارس و کلیه موارد مشکوک مراجعه کننده به مراکز و پایگاههای بهداشتی در تعطیلات تابستانی را مورد معاینه قرار داده و اقدامات آموزشی و درمانی لازم را برای مبتلایان به نحو احسنت انجام داده اند. اما همچنان شاهد موارد جدیدی از آلودگی هستیم. وی آلودگی برخی والدین و اطرافیان کودکان به پدیکلوز، درمان ناقص و روی آوردن به درمان های سنتی را از جمله عوامل مهم در عدم کنترل بیماری دانست و بر درمان صحیح، به موقع و همزمان تمام افراد آلوده در زیر یک سقف، تأکید کرد. سرپرست شبکه بهداشت و درمان میبد در پاسخ به این سؤال که نقش اتباع بیگانه در وجود برخی بیماریها و بخصوص پدیکلوز چقدر است؟ گفت: متأسفانه برخی شهروندان، حضور اتباع بیگانه در شهرستان را از جمله عوامل بروز پدیکلوز می پندارند این در حالی است که به دلیل وجود حساسیت ها و انجام اقدامات کنترلی ویژه، ما امروز شاهد کمترین آمار آلودگی در بین مهاجرین افغانی هستیم.

وی در پایان به کلیه شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهد هرگونه علائم مشکوک به آلودگی به شپش، در اولین فرصت، به نزدیکترین پایگاه بهداشتی مراجعه کرده و ضمن فراگیری آموزش های لازم و دریافت رایگان شامپوی پرمترین، نسبت به درمان آن طبق دستورالعمل مربوطه، اقدام نموده و از انجام هرگونه درمان های سنتی پرهیز نمایند.    




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.