بازگشت به صفحه کامل
مدیر جهاد دانشگاهی میبد در گفتگو با میبد خبر:

اقتصاد مقاومتی در دوردست‌ها نیست


محسن زاده بیان داشت : جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است و جزء معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است

به گزارش "میبدخبر"؛ مدیر جهاد دانشگاهی بیان داشت: ابتدا جا دارد سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی را به همه هموطنان عزیز به خصوص اندیشمندان، پژوهشگران دانشگاهیان و به ویژه همه‌ی اعضای جهاد دانشگاهی تبریک و تهنیت عرض کنم.

صحبتم را با بیان شیوای رهبر بزرگوار انقلاب آغاز می‌کنم که فرمودند: " جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب است و جزء معدود رویش‌های اصلی خود انقلاب است"
ایشان توضیح داد: همانطور که مستحضرید جهاد دانشگاهی شهرستان در قالب دو مرکز، مرکز آموزش‌های عمومی و تخصصی کوتاه مدت و مرکز خدمات تخصصی زیلو (خانه زیلو) مشغول فعالیت می‌باشد.
بنده اعتقاد دارم با عنایت رسالت جهاد دانشگاهی، هر کجا نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی مطابق با رسالت خود و دغدغه‌های مقام معظم رهبری عمل کرده است موفقیت و پیروزی را به همراه داشته است و ثمره پر برکت آن باعث ایجاد بالندگی و پیشرفت در عرصه‌های مختلف شده است.
 
جهت گیری جهاد دانشگاهی به سمت امور زیربنایی است.
 
 وی اشاره داشت: در همین راستا جهاد دانشگاهی شهرستان با نگاه خیرخواهانه و قابل تقدیر مسئولان سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد و مسئولان محترم شهرستان قریب به یک دهه است که پی ریزی شد از همان ابتدا سعی کردیم جهت‌گیری ما به سمت امور زیربنائی در حوزه‌هایی که اولاً بتوانیم به آن ورود کنیم و ثانیاً با این رویکرد که ظرفیت‌هائی هست که به زمین افتاده و جهاد دانشگاهی می‌تواند در بالفعل کردن این ظرفیت‌‌ها مؤثر باشد. لذا بر همین اساس آموزش‌های کوتاه مدت را به سمت دوره های آموزشی شغل محور سوق دادیم که امروزه تعداد قابل توجهی از جوانان این مرز و بوم از فوائد آن استفاده می‌کنند.
 
راه اندازی مرکز خدمات تخصصی زیلو گامی به سوی اقتصاد مقاومتی بود.
 
وی افزود : نکته‌ی مهمی که می خواهم عرض کنم خیز جهاد دانشگاهی استان و شهرستان در جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بود که با ایده خلاقانه راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی زیلو ضمن احیاء این هنر صنعت و تربیت بافندگان جوان و علاقمند هم در بخش خانم‌ها و هم آقایان تحول مناسبی برای اشتغال خانگی، اقتصاد خانواده ایجاد نمود امروزه خانه زیلو با هدف آموزش ، پژوهش و تجاری سازی توانسته است قریب به 20 نوع محصول زیلوئی را به نمایش بگذارد که مسلماً با حمایت مسئولین و همت مردم شریف میبد گذرگاه وسیعی به سمت اقتصاد مقاومتی ایجاد خواهد شد.
 
توجه به حوزه گیاهان دارویی می تواند گام مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرباشد.
 
وی گفت: از جمله مصادیق دیگر اقتصاد مقاومتی که جهاد دانشگاهی به آن ورود کرد در حوزه‌ی گیاهان داروئی بود که آغاز آن با برگزاری کارگاه آشنائی با گیاهان داروئی و چگونگی کاشت و برداشت و نحوه تشکیل شرکت‌‌ها دانش بنیان بود که در محل فرمانداری برگزار شد. 
در واقع با این حرکت و جهت‌دهی فعالان این حوزه، امروزه شاهد کشت گیاهان داروئی هم در متراژهای بالا و هم در باغچه‌‌‌های خانگی هستیم. 
ایشان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نوع گیاهان داروئی مستعد رشد در شهرستان میبد به ویژه بخش ندوشن باز هم می‌توانیم گام مؤثری در تحقق اقتصاد مقاومتی برداریم.
ایشان به این امر اشاره داشت: سازمان جهاد دانشگاهی استان نیز با راه اندازی مرکز رشد گیاهان داروئی و مرکز خدمات تخصصی کشاورزی آماده ارائه خدمات می‌باشد.
ایجاد پارک گیاهان داروئی از جمله طرح‌هایی است که جهاد دانشگاهی به لحاظ ظرفیت و توانمندی، ایجاد آن را در قالب یک طرح جامع  به شهرداری شهرستان ارائه داده است که امیدواریم با فوریت وجدیت این مهم عملیاتی گردد.
 
پشتوانه علمی لازمه شروع هرفعالیتی می باشد.
 
مدیر جهاد دانشگاهی درپایان تصریح نمود: اعتقاد دارم هر حرکتی که در شهر آغاز شود چه اقتصادی چه فرهنگی و ... اگر با پشتوانه علمی ایجاد شود و بعد هدایت شود مطمئناً می‌توانیم به یک شهر توسعه یافته و متناسب با آرمان‌های انقلاب اسلامی تبدیل شویم. 
در پایان ضمن تشکر فراوان از مسئولان استان و شهرستان امیدوارم ظرفیت خوش نام جهاد دانشگاهی به عنوان نماد برخاسته از انقلاب حقیقتاً مورد حمایت قرار گیرد.
 



رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.