بازگشت به صفحه کامل
واکنش حضرت آیت الله خامنه‌ای به خروج آمریکا از برجام:

آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید/ بدون تضمین قطعی سه کشور اروپایی نمی‌توان برجام را ادامه داد/ دیدید که هسته‌ای بهانه بود


رهبر انقلاب در واکنش به اظهارات سه شنبه شب ترامپ درباره ایران تصریح کردند:" از طرف ملت ایران می‌گویم آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید."

به گزارش میبد خبر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب صبح امروز در دانشگاه فرهنگیان با اشاره به مواضع ضدایرانی روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا فرمودند: دیشب شنیدید رئیس‌جمهور آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد شاید بیش از ۱۰ دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم. بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.

ایشان همچنین خاطرنشان کردند: می‌گفتیم مسئله آمریکا مربوط به انرژی هسته‌ای نیست و این‌ها بهانه است؛ می‌گفتند نه! حالا دیدید که این‌جوری نیست؟ ما برجام را پذیرفتیم،اما دشمنی با جمهوری اسلامی تمام نشد.حالا مسئله حضور ما در منطقه و مسئله موشک را مطرح می‌کنند؛ اگر این را هم قبول کنیم، مسئله دیگری را شروع می‌کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: چند روز پیش ترامپ نامه‌ای به رؤسای کشورهای خلیج فارس نوشته که ما به آن دست یافتیم. چنین می‌گوید که من ۷ تریلیون دلار برای شما خرج کردم و شما باید این کار را بکنید. خرج کردی که به عراق و سوریه مسلط شوی؟ خب نتوانستی! به درک!

ایشان افزودند: می‌گوید «باید» این کار را بکنید! می‌خواهد به جمهوری اسلامی هم باید بگوید. ملت ایران مستقل و عزیز است. حکام گذشته این ملت، عزت ملت را گرفتند. حالا جمهوری اسلامی آمده و آمریکایی‌ها نمی‌توانند تحمل کنند.برخی از داخل می‌گفتند «چه اصراری دارید که می‌ایستید؟» خدا از سر تقصیراتشان بگذرد.

رهبر انقلاب اسلامی  در ادامه گفتند: رفتار سخیف رئیس‌جمهور آمریکا خلاف انتظار ما نیست.این رفتار در دوران رؤسای جمهور قبل هم وجود داشت و درهر دوره‌ای یکجور بوده است.قبلی ها مُردند و استخوانهایشان هم پوسید وجمهوری اسلامی همچنان هست.این آقا هم خاک خواهدشد و بدنش خوراک مار و مور می شود و جمهوری اسلامی همچنان خواهد ایستاد.

ایشان همچنین یادآورشدند: بنده از روز اول بارها گفتم به آمریکا اعتماد نکنید. هم در جلسه عمومی گفتم و هم در جلسه خصوصی. گفتم اگر میخواهید قرارداد ببندید، تضمین لازم را بگیرید. یکی از شروطی که گفتم این بود که رئیس‌جمهور آمریکا باید امضا کند. مسئولین محترم زحمت کشیدند و عرق ریختند و خب! نتوانستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: دو سال و نیم است که ما در حال انجام این قرارداد هستیم و حالا این مردک می‌گوید من قبول ندارم. حالا گفته می‌شود با ۳ کشور اروپایی ادامه می‌دهیم. من به این ۳ کشور هم اعتماد ندارم. اگر می‌خواهید قرارداد بگذارید، تضمین عملی بگیریم وَالّا این‌ها همه همان کار آمریکا را خواهند کرد.

ایشان تصریح کردند:  اگر توانستید تضمین بگیرید که خب! البته من بعید میدانم. اگر نتوانستید تضمین قطعی بگیرید، دیگر نمی‌شود برجام را ادامه داد. مسئولین کشور در امتحان بزرگی هستند. آیا عزت ملت را حفظ خواهند کرد یا نه؟

رهبر انقلاب اسلامی، صبح امروز (چهارشنبه) به‌مناسبت هفته‌ی گرامیداشت مقام معلم، با حضور در دانشگاه فرهنگیان، در دو دیدار جداگانه، در جمع مسئولان وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و در اجتماع اساتید،‌ کارکنان و دانشجو معلمان این دانشگاه سخنرانی کردند.

این خبر تکمیل می‌شود.




رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.